Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

USB probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Computer slaat spontaan af, via de usb, na aansturing van een printer of een ander USB apperaat,
er is geen enkele aanduiding zoals hitte of niet goed draaiende ventilatoren,
alles goed gekeken en gecontroleerd.
Ik heb ook usb kabels verwijderd, er een ingelaten voor midi device, en na 5 sec slaat de pc af,
Alle drivers zijn ok, lijkt mij, zie niks bijzonders,en de USB Controllers geven geen bijzonderheden aan.
Voor de rest is functioneert alles prima, behalve die #%*$# Usb.
zit er al maanden mee, is het mogelijk dat iemand hier iets van af weet.

AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz \ MB MSI K9N

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Mobo BIOS/Chipset updaten?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

wss trekt een apparaatje te veel stroom

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor jullie reactie

weet niet wat je bedoelt met wss

en dat updaten van de mobo, daar heb ik wel een probleem mee, als ik bij MSI een update laat doen (flash) gaat alles ok, maar bij heropstart geeft mijn pc aan ,Cmos checksum bad press F2 load default en ben weer terug bij af, dat vat ik ff niet.
dit zou moet gebeuren :1. This is AMI BIOS release.
2. This BIOS fixes the following problem of the previous version:
- Update CPU module.

Maar helaas er gebeurt niets , iemand een ideetje

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 12:52
Probleem doet zich ook voor buiten het besturingssysteem?

Misschien staat er iets in de logboeken

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Verwijderd

Topicstarter
Nee de logboeken geven niets aan, het is een spontane crash, van het ene moment op het andere is tie uit.

• BinaryRun
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-08 23:21
Waarschijnlijk

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 19:17

Emiel1984

Made in NL

Vind het ook maar een rare afkorting eigenlijk. De 'wss' kan ik niet echt terugplaatsen in het woord waarschijnlijk. Dan heeft de afkorting een 's' teveel als het woord opgedeelt wordt. Maar ik ben dan weer geen groot fan van (msn of windows) messenger danwel sms afkortingen.

Hier even de betekenis van WSS van een website met 'computerwoorden' :p ...
Wide Screen Signalling Stuurteken in het videosignaal, dat bijvoorbeeld 16:9 televisie naar nanamorfe compensatie kan omschakelen.

Beetje offtopic maar het is ontstaan door mensen die niet normaal het woord uit kunnen spreken.
quote:Het betekent idd "waarschijnlijk" maar de meeste spreken het uit "waasschijnlijk". Zeg het zelf maar es snel dan zul je merken dat je de "r" bijna niet uitspreekt.

[ Voor 46% gewijzigd door Emiel1984 op 16-01-2010 19:05 ]

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
ow nauw bugreipik waje bedoel,konnet niet raie :)

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Zou het trouwens ook uitproberen in linux, dan ligt het waarschijnlijk aan een brakke USB controller?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-11 19:17

Emiel1984

Made in NL

thr- schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:18:
Zou het trouwens ook uitproberen in linux, dan ligt het waarschijnlijk aan een brakke USB controller?
Ik weet niet of je een USB hub met eigen voeding hebt maar anders zou je het is moeten proberen met een USB hub ertussen. Deze gebruiken vaak maar een minimaal percentage van de USB bus. Wellicht is er een keer teveel gevraagt van het USB gedeelte en heeft dit de voeding 'gesloopt'. Hoor of zie je overigens niks op je mobo ? verbrande condensator\weerstanden, piepende condensator(er) ?

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb geen aparte USB hub , dat zou ik wel kunnen proberen, maar zelfs met een enkele aansluiting op de USB poort, doet de PC al abrupt stop zetten na vijf sec.
Alleen als dus de poort in gebruik wordt genomen , door middel van data transmissie, zoals midi,fotoos e.d
Heb het MB nauwkeurig onderzocht op eventuele verbrande of donkere electronica, maar het ziet er allemaal gewoon uit, ik denk dat de USB controller defect is, van Linux heb ik geen weet van , en die USB storing doet het zowel onder XP als onder Win 7.
De voeding is een Chieftec 750 W, die zal toch wel in orde zijn?

Verwijderd

Topicstarter
Opgelost
Het probleem doet zich nog steeds voort.
Heb het internet afgezocht en daar bleken nog er nog meer last te hebben van die storing.
Over het algemeen werdt het kortsluiting genoemd, vaak door teveel gebruik te maken van die USB poorten.

De oplossing was een USB PCI adapter te plaatsen.
En niet meer gebruik te maken van die poorten ,dan een enkele keybord ofzo.
Heb dat gedaan en alles loopt weer op rolletjes (geen PC die voortdurens afsloeg , bij gebruik van de USB.)

Allemaal bedankt voor jullie reactie
Pagina: 1