Linear PCM ipv DTS HD?

Pagina: 1
Acties:

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01 20:56
Ik heb recent de Sony AVB-DN360 set aangeschaft. Dat is de STR-DN1000 versterker samen met de BP-360 Blu-Ray speler die verbonden zijn via een HDMI kabel. Beide ondersteunen Dolby TrueHD & DTS-HD.

Ik heb vandaag de Planet-Earth Blu-Rays gekocht. Dat is genieten, wat een prachtig beeld!

Als ik nu het geluidsspoor instel op DTS-HD, dan verschijnt op de receiver "Linear PCM" en gaat het DTS-HD lampje niet branden. Eigenlijk zie ik dit bij elk geluidsspoort verschijnen. Is dit normaal of heb ik ergens een foute instelling gemaakt?

Fluo

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57
Kijk eens in de instelling van je Blu-ray speler wat die als voorkeurskeuze heeft bij het uitsturen van geluid.

• Fluo
Aha, gevonden!!

Deze instelling maakte het verschil: BD Audio Instelling

(Hiermee selecteerd u of het interactieve geluidskanaal met het secundaire geluidskanaal (commentaar) gemengd moet worden of niet, bij weergave van een BD die meerkanaals audio bevat)

Keuze tussen:

Mengen : Voor de uitvoer van de audio, die verkregen is door het secundaire geluidskanaal te mengen met het primaire geluidskanaal

Rechtstreeks : Voor uitvoer van alleen het primaire geluidskanaal

Stond standaard op Mengen en heb ik zo gelaten (omdat ik eigenlijk maar half snap wat er juist mee bedoeld wordt :? ). Nu heb ik deze instelling gewijzigd naar Rechstreeks en zie ik wel de DTS-HD aanduiding.

Fluo

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:26

FeaR

In GoT we trust

En dat is dus de reden dat je nooit Nederlandse handleidingen moet lezen: die dingen zijn echt te slecht voor woorden.

"Rechtstreeks" is in dit geval gewoon het bitstream uitsturen van de audio-codec. Oftewel decodeert de receiver het geluid en laat dit over de speakers klinken. Met mengen wordt het signaal intern in de Blu-ray speler al gedecodeerd en zo naar de receiver gestuurd. Aangezien de codec al gedecodeerd is zal de receiver het niet herkennen als zodanig DTS HD of Dolby TrueHD. Maar het geluid is eigenlijk wel hetzelfde wat je hoort.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fluo
Jawadde, dan is die NL vertaling inderdaad barslecht.

Bedankt voor deze verstaanbare uitleg!

Fluo