• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Hallo Tweakers,

Ik heb hier een probleem met mijn PC. Als ik films probeer af te spelen lukt dit niet. Het gaat om films op 1080P. Ze zijn MKV/MKV2 formaat. Naar mijn weten moet mijn systeem makkelijk HD afspelen. Ook heb ik CoreAVC geprobeerd en andere decodersoftware. Hier mijn PC specs:

-Intel Core 2 Quad @ 2.4 Ghz
-MSI P45 Neo-F
-8800GTS 512MB
-4GB ram

Driver versie van GPU: 195.62
VLC media player als standaard video player

Monitor is een JVC TV welke aangesloten is door een DVI-HDMI adapter. Nu is mijn vraag:
Kan ik iemand mij helpen met een accelerator die HD content op acceptabele framerates.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-05 21:56
Denk de belangerijkste vraag is welke Codec's gebruik je ? :) want je pc kan het prima

Verwijderd

Wat lukt er precies niet dan? Wat zie je?

• SirNobax
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-04 09:59
Mektheb schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:02:
Denk de belangerijkste vraag is welke Codec's gebruik je ? :) want je pc kan het prima
VLC media player als standaard video player
Dus gewoon VLC's ingebouwde mpeg-decoder. Wat overigens prima hoort te draaien met een C2Q, ook zonder videoacceleratie.

Verder, wat HlpDsk zegt.

[ Voor 10% gewijzigd door SirNobax op 16-01-2010 16:05 ]

Pentaxiaan

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je zou met Windows Media Player 12 ook prima Full HD af moeten kunnen spelen zodra je CoreAVC geïnstalleerd hebt, het kan zijn dat VLC nog steeds keurig terugvalt op z'n eigen codecs en dus de CoreAVC negeert.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:41

Umbrah

The Incredible MapMan

CoreAVC wordt gewoon standaard genegeerd door VLC. WMP12 pakt standaard de MKV container niet, maar als je iets als FFDshow of een media splitter gebruikt (á la Haali), dan zou hij het alsnog moeten lezen. Dan is het afhankelijk van de inhoud (er kan véél in zo'n MKV! Alles van Indeo tot H.264, dat is ook van belang om te weten) of WMP er mee uit de voeten kan.

Of VLC het afspeelt is uiteraard afhankelijk van het videobestand en je CPU kracht. Uit mijn hoofd is dat een C2Q6600, dat zou moeten werken. Makkelijker is het om die CPU te laten slapen, en je videokaart het werk te laten doen. Het makkelijkste doe je dat met een programma genaamd Media Player Classic Home Cinema, en door dit in te stellen op DXVA.

• Master1234
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-04-2021
Bedankt iedereen voor de nuttige reacties. Ik heb nooit veel gesnapt van dat codec gedoe.
Ik heb het probleem opgelost door te doen wat Umbrah zegt. Nu speelt alles prima.
Windows Media Player 12 speelt MKV bestanden niet af.

@hlpdesk:
Als ik een film op 1080P afspeel hangt deze. Bijvoorbeeld Fast and Furious 4. Met Fraps meting gedaan,
loopt telkens op 18FPS.

Heel erg bedankt iedereen
Pagina: 1