Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Explore.exe doet het niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem, ik heb dus een windows 7 skin gedownload. En daarin stond iets bij dat de explore.exe moest aanpassen. Alleen nu heb ik geen taakbalk etc. meer. Het enigste wat ik nog zie is mijn achtergrond en de muis.
Weet iemand of ik explore.exe ergens opnieuw kan downloaden?

Met vriendelijke groeten,
Milan

(Wist niet in welk subforum dit moest)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

explorer.exe = taakbalk. Welk OS draai je? Zoek je een W7-like skin voor een ander OS > ga W7 gebruiken. Probeer je W7 te skinnen? > Ga Aero gebruiken, hoewel niet te skinnen, is het zoveel sneller dan Luna, wat wel te skinnen valt, dat het eigenlijk niet de moeite waard is.

Maar goed, je moet iets specifieker zijn: wát heb je precies geprobeerd te veranderen aan je explorer.exe? Wat voor skin is dat wel niet? (ik ken alleen de UXTheme hacks waardoor je andere Luna themes kunt gebruiken dan signed themes) Wie gaat er überhaupt klooien met systeemkritieke bestanden als hij niet weet wat hij doet? (NIET DOEN!), werkt system recovery in save mode? En last but not least: ben je niet in een of andere hoax getrapt? Heb je niet toevallig een stukkie malware geïnstalleerd?

Verwijderd

Druk op de windowstoets (de toets tussen de linker control en alt in) + R (tegelijkertijd dus). Tik in het dialoogschermpje: "explorer" (zonder aanhalingstekens). Druk op enter. Als het goed is doet ie het nu weer. :)

(Of: Start->Uitvoeren->"explorer" (opnieuw zonder aanhalingstekens))

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was een programma om het Shut Down schermpje van Windows xp weg te halen en windows 7 sounds toe te voegen. Na het uitvoeren kreeg ik een melding dat het was vervangen door een onherkend bestand. Ik heb mijn pc toen opnieuw opgestart en toen deed hij het niet meer. (alle programma's behalve deze werkte)
@Mizuki, Als ik explorer intyp, komt er te staan: "Windows kan dit bestand niet vinden.."

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 15:45 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:50

Umbrah

The Incredible MapMan

Als je W7 looks wilt, neem je maar W7. XP is een gedrocht van een OS wat weinig aanpassingen duld. Op een UXTheme modificatie na (het OS werkt in principe ook zonder UXTheme) zou ik niet gaan klooien met systeembestanden als ik niet weet wat ik doe, en/of geen werkende backup heb.

In ieder geval: zet je backup maar terug, of gebruik anders systeemherstel. Werkt dat niet: voor jou is een re-install veruit het simpelst.

• Alwinonline
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
probeer eens taak beheer te openen (ctrl+shift+esc) en dan als nieuwe taak uit voeren: explorer.exe

ps. met google vind je dit nog een heel stuk sneller

• Dragon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-10 12:05
Ga naar start, vervolgens naar uitvoeren en type daar het volgende: sfc /scannow

Dit zal alle systeembestanden controleren en terugzetten naar de originele microsoft versies. Dit duurt wel even
Pagina: 1