Dimmer blijft licht aanhouden op laagste stand

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:03
Ik heb een Busch-Jaeger 2200 inbouw dimmer (link) gekocht bij de Hornbach. Vandaag maar eens aangesloten op een Halogeenlamp die hiervoor geschikt was (volgens verkoper, ook Hornbach). Aansluiten gaat prima; bruin in, zwart uit. Echter! Als ik de dimmer op zijn laagste stand draai (is geen druk-systeem), dan blijft de lamp zachtjes branden. Het dimmen / versterken werkt verder uitstekend.

Ik ben al naar de Hornbach geweest en volgens die meneer was hij in dat geval stuk. Ik had geen bonnetje meer, maar hij heeft hem toch omgeruild voor mij (kudo's). Nieuwe aangesloten; zelfde probleem. Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Meestal kan je die dimmers doordraaien tot hij klikt; er is wat weerstand voor die klik maar je zou hem gewoon door moeten kunnen draaien tot hij klikt en volledig uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Moet je die ronde knop niet indrukken ipv linksom draaien om hem helemaal uit te hebben?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat de dimmer überhaupt naar nul kan dimmen? Ik heb zelf ook wel eens een dimmer gehad die dat niet kon, maar aangezien jij geen druksysteem hebt is het toch raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Twee oorzaken: Hornbach (alles is daar troep)
En de dimmer zelf (als het geen kliksysteem is, of geen weerstand heeft voordat het naar uitstand gaat). Je kunt je nu gelukkig prijzen, gedimd of niet, stroomverbruik blijft nagenoeg gelijk.

[ Voor 22% gewijzigd door Pjerry op 16-01-2010 15:17 ]

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackmaniac
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-05 15:03
Mental; je bent een koning! Ik had de draaiknop nog niet gemonteerd, want die moet je aandrukken en ik was een beetje bang dat ik hem er niet meer af zou krijgen etc, dus ik draaide met de hand. Even met een tang geprobeerd; werkt als een zonnetje!

Edit; over Hornbach vind ik een beetje kortzichtig. Ik ben daar super geholpen en Busch-Jaeger is een aanzienlijke electronica-bouwer uit Duitsland.

[ Voor 23% gewijzigd door wackmaniac op 16-01-2010 15:19 ]

Read the code, write the code, be the code!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
tsja dat klonk anders als uitstekende service van hornbach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjerry
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-09-2022

Pjerry

En aldus sprak....

Ik heb het ook niet over de service gehad, die is daar meestal wel goed.

Maar alles wat ik daar ooit gekocht heb is de prullenbak in verdwenen, Ze zijn scherp geprijsd, maar de kwaliteit is navenant.

Dat doet er niet aan af dat ze best wel (als je goed zoekt) ergens iets hebben liggen dat wel goed is (had het kliksysteem, of doordraaien al aangehaald hè). Maar de tijd zal leren of de dimmer echt goed is. Één ding is zeker, aan mij verdient Hornbach geen cent meer, wil gewoon het risico niet (meer) lopen.

Pjerry leest de les....
De laatste review: lensje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 17:52

Part

Helemaal niets.....

Pjerry schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:22:

Maar alles wat ik daar ooit gekocht heb is de prullenbak in verdwenen, Ze zijn scherp geprijsd, maar de kwaliteit is navenant.

Dat doet er niet aan af dat ze best wel (als je goed zoekt) ergens iets hebben liggen dat wel goed is (had het kliksysteem, of doordraaien al aangehaald hè). Maar de tijd zal leren of de dimmer echt goed is. Één ding is zeker, aan mij verdient Hornbach geen cent meer, wil gewoon het risico niet (meer) lopen.
Busch-Jaeger is gewoon een heel goed merk. Bij Hornbach zullen ze ook wel troep verkopen maar dat doen alle bouwmarken. Kijk bv na de 2 euro grabbel tonnen. Maar als je een merk koopt dat niet gekoppelt is aan de bouwmarkt dan maakt het natuurlijk niet uit waar je het haalt zolang de service maar goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
wackmaniac schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:18:
Mental; je bent een koning! Ik had de draaiknop nog niet gemonteerd, want die moet je aandrukken en ik was een beetje bang dat ik hem er niet meer af zou krijgen etc, dus ik draaide met de hand. Even met een tang geprobeerd; werkt als een zonnetje!

Edit; over Hornbach vind ik een beetje kortzichtig. Ik ben daar super geholpen en Busch-Jaeger is een aanzienlijke electronica-bouwer uit Duitsland.
Ik zal nooit toegeven dat ik hetzelfde probleem heb gehad met een andere dimmer, maar het heeft er wel iets mee te maken ;)

Draaiknop is wat lastig te verwijderen maar met een zuignapje gaat dat perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340732

Pjerry schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:22:

Best apart om merken als Bosch, Grohe, Makita, Royal Canin,Tetra, Philips, Varta, Flexa, Knauf, Rigips, Eurocol, Villeroy & Boch, Tiger... en zo kan ik nog wel even doorgaan, troep te noemen en van navenante kwaliteit.... Duidelijk dat je Hornbach niet goed genoeg kent. 8)7
Pagina: 1