Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[office 2007] handtekening in word, daarna verzenden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag meerdere mensen een formulier digitaal laten ondertekenen via de handtekeningenlijn in word. Dan wil ik in dat document graag een link waardoor ze het document direct kunnen versturen naar de juiste persoon. Zodat ze het dus achtereenvolgens kunnen ondertekenen.
Maar zodra ik dit wil doen, dan maakt hij een kopie van het document. Hierdoor zijn de handtekeningen niet meer geldig.

Weet iemand een manier om dit op te lossen of anders te doen?

Bedankt!

Gr, Esther

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:06
Als mensen digitaal hun handtekening zetten dan ontkom je er niet aan dat het voortdurend en dan ook voortdurend gekopieerd wordt. Helemaal als het verstuurd wordt, via email bijvoorbeeld, dan gaat het via een x aantal computers (kopie, kopie, kopie) voordat het in je email box ligt. Vervolgens als je het opent wordt het gekopieerd naar het geheugen van de computer, en als je het print wordt het weer gekopieerd naar de printer.
Digitale data wordt voortdurend en dan ook voortdurend gekopieerd, dat is helaas gewoon onontkoombaar.

Ik vraag me sowieso de legale status af van digitale documenten. Vaak worden door bedrijven faxen als legaal aangemerkt, maar ook dat is feitlijk een kopie.

Ik weet zelf niet je informatie bron, dat een digitaal document zonder te kopieren wel geldig is, maar met kopieren niet, maar ik ben daar wel benieuwd naar.

Als je het echt rechtsgeldig wilt hebben zullen mensen het moeten uitprinten en met de post terugsturen, als je het digitaal gaat accepteren dan zul je helaas kopieën moeten accepteren.

Only when it is dark enough, can you see the stars

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Semyon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 03:28:
Ik vraag me sowieso de legale status af van digitale documenten. Vaak worden door bedrijven faxen als legaal aangemerkt, maar ook dat is feitlijk een kopie.
Het zijn niet alleen bedrijven, hoor. Het is namelijk ook in de wet vastgelegd (zie bijvoorbeeld http://wiki.answers.com/Q/Is_fax_a_legal_document, kan zo snel geen Nederlandse link vinden).
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:46:
Weet iemand een manier om dit op te lossen of anders te doen?
Pdf met certificatie?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-11 20:22

Tys

Semyon schreef op zondag 17 januari 2010 @ 03:28:
http://www.logius.nl/prod...matie/wet-en-regelgeving/

Maar dan praten we dus niet over een tekening die je in paint maakt, maar een document (of e-mail) die je 'tekent' met je digitale handtekening. Een certificaat in 99% van de gevallen.

My flight statistics: (449.638km in 124 flights) Next trips: Estonia, Latvia, Lithuania