Toon posts:

Powerline netwerk in oud huis?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik zit met het volgende. Ik woon in een oude (jaren '30) woning. Leeftijd van het stroomnetwerk weet ik niet precies. Mijn ADSL-aansluiting is in de woonkamer, daar staat ook het modem. Daar staat ook de computer omdat ik die veel gebruik om films en muziek te spelen. Ik overweeg nu om een mediaspeler te kopen en de computer naar de slaapkamer te verbannen. Ik vind het echter wel belangrijk dat ik ook op de PC nog fatsoenlijk kan internetten/downloaden. Het zou helemaal mooi zijn als ik ook films en muziek vanaf de PC kan streamen op de mediaspeler.

In de slaapkamer is alleen geen internetaansluiting, dus zal ik een andere oplossing moeten zoeken.
Wifi vind ik niet optimaal werken, zit veel vertraging op. Ik heb dit wel een tijdje gebruikt in de woonkamer, waar er niets tussen de router en computer (met PCI-wifikaart) stond, en zelfs dan werkt het niet optimaal.Ik weet niet of dat komt door mijn Tele2-modem/Wireless Access Point of door interferentie weet ik niet, maar in ieder geval vind ik dit geen oplossing. Als het even kan wil ik ook niet al teveel boren om een netwerkkabel door te trekken. Dus leek een Powerline-oplossing mij wel interessant.

Ik heb hier op het forum even wat rondgezocht, maar ik hoor hier wisselende verhalen over. Meestal is men echter wel positief. Wat ik allen niet weet, werkt dit ook goed in zo'n oud huis? Mocht het relevant zijn, er zit nergens randaarde.

Vast bedankt voor de hulp! _/-\o_

Verwijderd

Die Tele2 modems staan inderdaad niet echt bekend om hun stabiele wireless verbinding dus het zou de moeite waard kunnen zijn om een extra wireless router aan te schaffen en die erop aan te sluiten.
Resultaten van powerline kan je niet echt voorspellen, je zou het moeten proberen om erachter te komen.
Hier ook geen randaarde en ik haal tegen de 80MBit met powerline; huis uit jaren 80.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-02 21:43
Nee, randaarde/geen randaarde maakt niets uit. Het zou moeten werken. Zo gauw je maar zo min mogelijk tusen de powerline adapters hebt.

Dus zo min mogelijk stekkerdozen, WCD's, groepen etc etc.

Verwijderd

Topicstarter
Conclusie is dus: gewoon proberen? Kan het natuurlijk online bestellen en weer terugsturen mocht het resultaat tegenvallen...

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:45:
Conclusie is dus: gewoon proberen? Kan het natuurlijk online bestellen en weer terugsturen mocht het resultaat tegenvallen...
Trial and error inderdaad, weinig andere opties ;)

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:31
Wat met ervaring wel is, zelfde groep is het beste.
Kan wel door de groepen heen maar om 1 of andere reden doet dat de snelheid niet echt goed. (Heb geen automaten btw).

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik het maar gewoon proberen. Nog iemand advies wat een beetje kwaliteit Powerline-setje is? voorkeur gaat wel uit naar 20o mbps (of eigenlijk dus 100 zoals ik hier al gelezen heb..)
Pagina: 1