Toetsenbord laptop l=z

Pagina: 1
Acties:

• Nilsx
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025
Wie kan mij met het helpen met het volgende probleem?

Sinds een week komt er uit mijn L-toets alleen nog maar een Z. Alle andere toetsen doen gewoon wat ze moeten doen.

Toetsenbord vervangen voor een nieuwe: geen resultaat.
Toetsenbord staat ingesteld op vs international, op nederlands geen verschil.

Zie ik nog een instelling over het hoofd of zal er toch iets op het moederbord niet meer in orde zijn?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doet een extern keyboard hetzelfde?

En wat doet het ding met een live linux distro?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Als je van bijvoorbeeld een Linux live-CD opstart, bestaat het probleem dan ook nog? Zo niet, dan is er een of ander progje in je Windows dat toetsen omleidt.

I'm with TERW-DAN

[ Voor 11% gewijzigd door BèR op 16-01-2010 13:53 ]

• Nilsx
Heb geen linux live cd tot mijn beschikking en ook geen extern bord nu. Zal eens kijken hoe ik aan die linux kom.

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nilsx schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:54:
Heb geen linux live cd tot mijn beschikking en ook geen extern bord nu. Zal eens kijken hoe ik aan die linux kom.
http://www.ubuntu.com/

• Nilsx
Top, hij loopt binnen. Wat dan? Op een cd branden (bij gebrek aan USB stick) en booten vanaf cd?

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Step 2: Burn your Ubuntu CD
After the ISO file has finished downloading, you will have to burn the file to CD. The ISO file will usually require a special application to burn. Click the link below to find detailed instructions.

Step 3: Install Ubuntu
When the CD is ready, simply put it in your CD drive, restart your computer and follow the instructions that will appear on your screen. Don't forget that you can create more copies and pass the CD to as many people as you like.
:z

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

• Nilsx
Ok, live cd geprobeerd maar ook daar dezelfde problemen.

Nog andere ideeen?

Verwijderd

Geen nieuw idee maar wel een vraag, als je op de Z drukt krijg je dan ook een L of is het nu gewoon onmogelijk om de L te gebruiken?
Klinkt in ieder geval als een krom voltje (lees: vaag hardware probleem die hoogstwaarschijnlijk onoplosbaar is zonder het moederbord te laten vervangen).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Als het onder een livelinux distro ook zo is dan lijkt het me een hardware probleem. Een los keyboard zou nog kunnen uitsluiten waar het probleem zit, maar ik ben bang dat het toch een kwestie gaat worden van je mobo te vervangen, gezien daar immers de keyboard controller en dat soort spul op is geïntegreerd.

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:27

_Erikje_

Tweaker in Spanje

waarschijnlijk wat vuil op de sporen van de je toetsenbord. haal hem een keer uitelkaar en reinig hem goed (met alcohol oid)

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:00
Of een slecht contactje? (Al dan niet in het toetsenbord, of de connector naar het moederbord)

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• Nilsx
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:39:
Geen nieuw idee maar wel een vraag, als je op de Z drukt krijg je dan ook een L of is het nu gewoon onmogelijk om de L te gebruiken?
Klinkt in ieder geval als een krom voltje (lees: vaag hardware probleem die hoogstwaarschijnlijk onoplosbaar is zonder het moederbord te laten vervangen).
Z is gewoon Z. Ben idd bang dat het mobo het probzeem is. Zal nog eens een extern bord aansluiten om dat te checken.
_Erikje_ schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:42:
waarschijnlijk wat vuil op de sporen van de je toetsenbord. haal hem een keer uitelkaar en reinig hem goed (met alcohol oid)
Ga ik nog eens proberen.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
De connector is gewoon PS2 over flatcable. Als die slecht zou zijn zouden meer letters en cijfers raar moeten doen, niet alleen de Z zou omvallen. Hij heeft het toetsenbord al vervangen.

Laatste vage hoop: kun je het BIOS van je laptop eens updaten? Vantevoren ook even netspanning van laptop af, batterij eruit, en 30 seconden ofzo powerknop ingedrukt houden. Dat verwijdert de restspanning van het moederbord en fixt misschien het 'kromme voltje'.

• Nilsx
BèR schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:46:
De connector is gewoon PS2 over flatcable. Als die slecht zou zijn zouden meer letters en cijfers raar moeten doen, niet alleen de Z zou omvallen. Hij heeft het toetsenbord al vervangen.

Laatste vage hoop: kun je het BIOS van je laptop eens updaten? Vantevoren ook even netspanning van laptop af, batterij eruit, en 30 seconden ofzo powerknop ingedrukt houden. Dat verwijdert de restspanning van het moederbord en fixt misschien het 'kromme voltje'.
Nooit verwacht dat dit zou gaan werken, maar dat deed het dus wel. 8)7 :)

Kabel eruit, batterij eruit, powerknop 30 sec ingedrukt, opnieuw gestart, bios default values geladen, En de L doet het weer.

HartellllLLLLlllllLLLLijk bedankt allemaal voor de aangedragen oplossingen. _/-\o_
Pagina: 1