Belkin router - verbinding valt weg - oude router werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Eind 2009 heb ik via iBOOD de Belkin N150 gekocht als vervanger voor mijn toch wel antieke Sweex LB200010. De reviews voor de Belkin waren wissellend maar voor € 24,95 leek het me het proberen wel waard.

Aansluiten en installeren ging zeer goed en zonder problemen. Ook was het fijn om iets beter te kunnen beveiligen dan met wep. Helaas was het geluk van enkele uren. De verbinding valt namelijk steeds weg.

Ik heb geprobeerd om een patroon te vinden maar dat is niet gelukt. Zowel het wireless als het bedraad als geen signaal (als de computer uit staat) wordt na een paar uur gestopt. Op de router begint er dan een lampje te knipperen dat er geen signaal meer is. Enige oplossing is dan de stroom van de router te halen en alles werkt binnen enkele minuten weer. Maar dit is uiteraard erg vervelend, zeker als je online een spel aan het spelen bent.

Ondertussen de standaardinstellingen terug gezet maar dit geeft geen oplossing. Als ik de modem rechtstreeks op de computer aansluit of met de Sweex ertussen werkt het allemaal wel zonder problemen (getest voor 24 uur). Mijn eerste gedacht is dus dat er iets met de Belkin moet zijn. De firmware is de laatste versie (3.00.03juni 2009). Op de site van Belkin lees ik iets over een mogelijk probleem met de lease-tijden waardoor de verbinding zou kunnen uitvallen, verder kan ik 1,2,3 niks vinden.

Zou ik pech hebben een defecte router hebben of kan ik nog iets proberen/juist niet doen?
Ik weet dat Belkin niet door iedereen als goed gezien wordt maar dat was met Sweex ook niet het geval, die doet het echter na jaren nog steeds goed... zij het langzaam en zonder goede beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem. Ook dezelfde router gekocht via iBood, omdat ik met een vorige router, Belkin Mimo G Plus (of iets in die richting), ook al hetzelfde probleem heb.

Kort na de installatie werkte de router als een zonnetje, tot mijn verbazing, maar mijn vreugde was jammer genoeg van korte duur. Wireless viel eruit en heb nu zelfs moeite om verbinding te krijgen met het wireless netwerk. Deze verschijnt namelijk alleen als lokaal. Wired echter doet het wel, dus ik snap het eigenlijk niet.

Mijn vraag is welk modem jij gebruikt, want ik krijg het idee dat het aan het modem van Ziggo ligt (merk Ubee). Mijn oude router welke ik nu in Utrecht op een ander netwerk gebruik, werkte namelijk meteen en zonder problemen.

Heb tot dusver nog geen oplossing gevonden, dus erg vervelend. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bosgoed
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-01 20:14
Dit is helaas een bij mij ook bekend probleem met een belkin router...

Zowel met de provider Casema en Telfort adsl.

mijn oplossing router loskoppelen naar de grijze container en daar hem heel hard ingooien en dan toch iets meer uitgeven voor een goede router.

Thanks Mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:32:
Mijn vraag is welk modem jij gebruikt, want ik krijg het idee dat het aan het modem van Ziggo ligt (merk Ubee).
Maak gebruik van een Arris modem, is alweer een paar jaartjes oud maar eigenlijk altijd goed gewerkt. Sinds een paar weken in de avond erg traag (in onderzoek bij Ziggo) en in combinatie met de Belkin dus een ramp...

Verwijderd

Bots!

Aangezien ik altijd wel een routertje kan gebruiken voor vrienden e.d. heb ik ook 3 van deze units gekocht bij iBOOD. Heb er tot nu toe 2 geinstalleerd en beide hebben ze verbindingsproblemen via Wireless. De ene instabiel, de andere erg langzaam (max 50kb/s). 3e nog niet uit de verpakking. Vriend van me heeft dezelfde, heeft het ook al opgegeven door telkens wegvallende verbinding.

Zijn dit zulke slechte routers of zal er een standaard-instelling verkeerd staan? Als iemand een oplossing heeft heb ik ineens 3 goede routers ipv een vuilniszak vol plastic.

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-07 21:39
Ik heb het zelfde probleem met de op Ibood gekochtte N150 van Belkin, maar dan wel wired! Draadloos zal het zelfde probleem natuurlijk ook spelen.
Workaround is resetten van de router. Maar ik heb op internet een artikel gelezen over dit probleem bij deze router, en daarbij werd als oplossing gegeven de router op 802.xx G te zetten, in plaats van G + N + etc, waar die standaard op staat.
Ik heb het net op G gezet, en zal eens in de gaten houden of het probleem weer optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-07 15:54

lordsnow

I know nothing

Firmware updates voor de verschillende versies van deze router:
http://en-uk-support.belk.../2493/kw/f6d4230/r_id/166

Indien je PPPoE of PPTP hebt ingesteld in de router als je "Type Verbinding" kan je ook de optie "Disconnect after ..." uitschakelen (of op 0 zetten).
Pagina: 1