Kapotte iMac als monitor gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284510

Topicstarter
Beste mensen,

Mijn oude intel Imac is kapot, Het moederbord is kapot, de harde schijf met een hoop waardevolle data is niet meer te redden. a fijn. Ik heb ondertussen een nieuwe Imac, maar ik vind het toch zonde om mijn oude imac weg te moeten doen.

Is het niet mogelijk om mijn oude imac als monitor voor iets te gebruiken? misschien als 2e monitor voor mijn nieuwe imac zodat ik op een andere plek in de woonkamer lekker films erop kan kijken.

Er zitten een aantal ingangen aan de achterkant, ik weet niet welke ingang ik moet hebben en welke kabel ik nodig heb, iemand tijd voor een kort en simpel tutorialtje?

Hierbij nog een foto die ik heb gevonden van de beschikbare poorten van de oude imac intel core duo: Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachments/desktop-laptop-classified-adverts/144333d1256394891-sale-imac-intel-core-duo-excellent-condition-img_3839.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 10:59

Kvn

Je gaat er vanuit dat het kan, maar dat gaat niet, zeker niet met die beschikbare poorten, en ik twijfel sterk dat het scherm intern met een dvi aansluiting op het moederbord zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Hmja ik ben bang dat het niet gaat werken zonder hem uit elkaar te halen. De poorten die jij namelijk laat zien zijn uitvoer poorten en geen van alle hangen aan het scherm zelf maar aan het moederbord.

Ik ben bang wat jij wint niet zo 123 gaat werken.

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08:42
Ik zou hem verkopen, in Vraag & Aanbod bijvoorbeeld, en van het geld wat dat oplevert een mooi scherm kopen.

Stuk makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Al deze poorten zijn uitgangen (met uitzondering van de line-in, maar dat is enkel geluid).

De imac is helaas niet zonder enig tweaken te gebruiken als monitor.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb ook even rond gegoogled maar het lijkt onmogelijk.
De aansturing van het LCD wordt door je moederbord verzorgd, er is geen rechtstreekse uitgang om deze aan je pc te koppelen.

edit:
Op ebay zie ik nog wel verschillende moederbordjes aangeboden worden.
Misschien een idee om hem gewoon op te lappen en anders via V&A een tweaker te vinden die er wel heil in ziet :P

[ Voor 35% gewijzigd door arjants op 16-01-2010 13:40 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 284510

Topicstarter
is mijn imac nog te verkopen dan? hoeveel kan ik voor zoiets vragen?

hij ziet er qua uiterlijk nog tiptop uit en heb hem tot 3 weken geleden nog goed kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
Knap om én je hardeschijf en je moederbord in één keer kapot te laten gaan! Is hij in het water gevallen of zo? Weet je wel zeker dat ze beiden kapot zijn?

Over de aansluitingen... Met de beeldscherm aansluiting op de achterkant gaat het je niet lukken want dat is alleen maar uitgang. Je zal dan echt de iMac moeten openen en kijken of je de bedrading tussen de videokaart en het scherm kan afkoppelen en voorzien van een VGA/DVI aansluiting. Dit zal zeker niet eenvoudig en misschien zelfs wel onmogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl44tschaap
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 12:32
Wat is er aan kapot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjants
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wanneer ik verder google zijn meestal de rotte elcos de oorzaak.
Deze zijn op ebay makkelijk te vinden en er zijn guides om deze te vervangen.

Dit komt vooral voor bij Imacs tussen September 2004 en Juni 2005
Serial Number ranges:
• W8435xxxxxx - W8522xxxxxx
• QP435xxxxxx - QP522xxxxxx
• CK435xxxxxx - CK522xxxxxx
• YD435xxxxxx - YD522xxxxxx

http://jimwarholic.com/20...-repair-apple-imac-g5.php
http://www.thecapking.com/applg5.html
http://www.jimwarholic.co...e-iMac-G5-Motherboard.pdf
http://www.instructables....G5-DIY-capacitors-repair/

[ Voor 52% gewijzigd door arjants op 16-01-2010 13:49 ]

We worden allemaal geconfronteerd met een reeks grootse kansen, op schitterende wijze vermomd als onoplosbare problemen. (John W. Gardner)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

kijk eens op tweedehandsmac.nl, ik heb daar ooit een powebook verkocht met een kapot scherm. een handige dude heeft er toen een nieuw scherm in geknutseld. Wellicht dat iemand die imac van je wil kopen omdat het scherm stuk is bij die van hem. Replacement parts bij apple zijn duur. ik denk dat 300 euro nog wel te krijgen is voor een imac met kapot mobo. Een nieuw scherm plus montage in een powerbook 12" koste destijds 830 euro :P

(overigens kun je waarschijnlijk de data wel vande HD halen als deze niet stuk is. moet ie wel even open natuurlijk.)

edit: alleen de laatse generatie imacs heeft een displayport aansluiting die ook input accepteerd.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 131162 op 16-01-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Anoniem: 284510 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:41:
is mijn imac nog te verkopen dan? hoeveel kan ik voor zoiets vragen?

hij ziet er qua uiterlijk nog tiptop uit en heb hem tot 3 weken geleden nog goed kunnen gebruiken.
Misschien gewoon in de veilingmodus aanbieden? Iemand ie bijvoorbeeld op zoek is naar een scherm van een iMac of de behuizing heeft zeker wel wat over voor jouw machine als deze het zelfde type is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
Dit zijn G5 machines, geen Intel Macs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326464

*knip* daar hebben we V&A voor.

[ Voor 79% gewijzigd door Daedalus op 22-01-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Zoals hierboven diverse keren is gemeld is het zeker niet zomaar mogelijk om de iMac als externe monitor aan te sluiten. Als je van knutselen houdt en een gokje durft te wagen is het echter wel mogelijk.

Voor toepassing in o.a. embedded systemen zijn losse LCD controllers te koop (o.a. van Digital View) die het mogelijk maken om een los LCD scherm te voorzien van DVI/VGA/etc aansluitingen.
Een controller kost echter wel zo rond de EUR 100,-. Als je weet wat voor type aansluiting je panel heeft zou je kunnen kijken of je ergens een tweedehandse controller kunt vinden.

[ Voor 2% gewijzigd door AFR op 22-01-2010 20:26 . Reden: typo ]

Pagina: 1