Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word] Verwijderen enter voor page break vernielt opmaak

Pagina: 1
Acties:

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51
Ik heb al enige tijd de volgende situatie, die ik maar niet opgelost krijg. Situatie:

Tekst
Enter
-------Page Break --------------
Kop
Tekst

Als ik dan de laatste enter VOOR de page break verwijder, raakt de complete opmaak van de Kop eronder in de war (wordt een soort mengelmoes van de opmaak van de tekst en de kop). Hoe komt dit en hoe kan ik veilig die enter verwijderen?

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Het is lastig om te zeggen hoe je die enter eruit haalt. Meestal is het bij word gewoon een kwestie van proberen. Om dit te voorkomen kan je wel voortaan ctrl+enter gebruiken om op een volgende pagina te beginnen.

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-11 21:56

vleesjus

echte vleesjus!

Een standaard enter toevoegen boven de kop, een oud trucje maar lost nog steeds veel problemen op :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Verwijderd

Probeer het eens met delete ipv backspace, of andersom? Waarschijnlijk scheelt zoiets onnozels wel, vooral als je het niet met een selectie doet...

• M_V
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-11 15:51
Mja lukt allemaal niet. Ik kan wel een extra enter boven de kop zetten, maar dan zit ik daar weer mee. Op het moment dat ik die dan weer probeer weg te halen, begint het gezeur weer van voren af.

Welke prutser heeft dit zo beroerd geprogrammeerd? :S

• sam.vimes
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 08:44
Het probleem ontstaat doordat de alineaopmaak (in dit geval de Page Break, maar ook bijvoorbeeld de alinea-indent en nog veel meer opmaak) "in" de Enter zit. Door deze <Enter> te verwijderen, verwijder je ook die PageBreak.

Eigenlijk is het:

Tekst<Enter>
<Enter met Page Break>
Kop<Enter met kopopmaak>
Tekst

Klik maar eens op het paragraaftekentje om de non-printing characters zichtbaar te maken.

Als je nu met je cursor tussen de twee <Enter>s gaat staan (dus aan het begin van de laatste regel op de pagina) en dan met Backspace de eerste van de twee <Enter>s weghaalt, blijft de PageBreak staan.

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Rudy_V schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 17:49:
Welke prutser heeft dit zo beroerd geprogrammeerd? :S
Iemand bij MS. Ik zou hem op gaan zoeken. :+ Volgende vraag: waarom gebruik je niet gewoon de instellingen van de paragraaf van die kop goed? Daar moet blijkbaar het vinkje 'page break before' aangezet worden, en misschien is het zelfs wel handig als dit bij de kop-stijl zo aanstaat. Verder zijn zowel de enter als de ctrl-enter compleet overbodig, die zou ik beide weghalen... ;) Het kan daarbij helpen als je vreemde tekens aanzet (switch met ctrl-*), ze beide selecteert, en op delete drukt.

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Pagina: 1