Alternatief op iTunes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zich tevreden over iTunes, alleen er is één probleem waar ik niet omheen kan. Telkens als ik m´m iPod aansluit op m´n dvd-speler die USB apparaten kan lezen, krijg ik rare bestanden te zien WUYR.mp3 en rare mapnamen F12, F32 etc. Nou dacht ik dus een alternatief te proberen op iTunes, maar zonder succes.
Yamipod werkt niet met iTunes 9, Sharepod belooft de optie om direct muziek te kunnen "slepen", maar faalt daarin. Je kan met Sharepod wel mappen selecteren, maar dat kan maar per één map als ze in een subfolder zitten. CoppyTrans werkt ook niet zoals ik wil omdat je daarmee geen hele mappen kan slepen.
Dus mijn vraag is, welk alternatief doet precies wat ik wil: mappen slepen naar de iPod zodat die ook zichtbaar zijn op een externe USB lezer zoals een DVD-speler?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lhoBas
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Je kunt je bestanden wel met een ander programma op je iPod zetten, maar om je iPod de bestanden te kunnen laten afspelen, moeten ze in de vreemde mappenstructuur met rare bestandsnamen staan die iTunes er van maakt.

Kortom, 2 scenarios:
1) iTunes of iTunes-compatible programma gebruiken om muziek op je iPod te zetten, waardoor je iPod ze kan afspelen, maar ze een vreemde structuur hebben en niet te herkennen zijn als je de iPod benaderd als opslagruimte.

2) Bestanden naar je iPod kopieëren in schijfmodus of een programma gebruiken om dat voor je te doen. Je bestanden staan dan in de structuur die jij wil op je iPod, maar je kunt ze met je iPod niet afspelen. Andere apparaten (als de dvd-speler) die de iPod als usb-opslagruimte gebruiken, zien nu wel de gewone bestandsnamen.

Je zou die 2 eventueel kunnen combineren, maar dan heb je voor al je muziek 2x de ruimte nodig. Succes ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-09 09:39
lh-Online.nl schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:59:
Je kunt je bestanden wel met een ander programma op je iPod zetten, maar om je iPod de bestanden te kunnen laten afspelen, moeten ze in de vreemde mappenstructuur met rare bestandsnamen staan die iTunes er van maakt.

Kortom, 2 scenarios:
1) iTunes of iTunes-compatible programma gebruiken om muziek op je iPod te zetten, waardoor je iPod ze kan afspelen, maar ze een vreemde structuur hebben en niet te herkennen zijn als je de iPod benaderd als opslagruimte.

2) Bestanden naar je iPod kopieëren in schijfmodus of een programma gebruiken om dat voor je te doen. Je bestanden staan dan in de structuur die jij wil op je iPod, maar je kunt ze met je iPod niet afspelen. Andere apparaten (als de dvd-speler) die de iPod als usb-opslagruimte gebruiken, zien nu wel de gewone bestandsnamen.

Je zou die 2 eventueel kunnen combineren, maar dan heb je voor al je muziek 2x de ruimte nodig. Succes ermee!
Dit is inderdaad volledig waar, het enige wat je zou kunnen doen is een DVD/radio kopen die ' Made for iPod ' is, deze geven namelijk wel alles goed weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
Onzin, iTunes moet gewoon werken. Of moeten we buigen voor de Apple-terreur en een witte DVD-spelers met een Apple-logo kopen?

Ik ben ook op zoek naar een alternatief op iTunes.

Ik heb namelijk 2 bibliotheken. 1x onder Windows 7 en 1x onder Windows Vista. 1 voor mezelf, en 1 van m'n vriendin.

Nu wil ik af en toe ook wat muziek van m'n vriendin op m'n iPhone knallen. Dat kan niet. Dat vind ik belachelijk, ik maak zelf wel uit hoeveel bibliotheken mijn iPhone vullen. Wie heeft een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 09:54

mace

Sapere Aude

Stpan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:57:
Onzin, iTunes moet gewoon werken. Of moeten we buigen voor de Apple-terreur en een witte DVD-spelers met een Apple-logo kopen?
Volgens mij snap je het niet helemaal.

De bestandsstructuur op ipods is nou eenmaal anders, en itunes werkt logischerwijs met deze structuur. Jammer maar helaas, het is kiezen of delen.

"Apple terreur", tja, ik juich open standaarden alleen maar toe, en keur gesloten standaarden af, maar "terreur" gaat wel erg ver. ;)

Ik vind ipods mooie dingen, maar zou er niet een kopen om bovenstaande reden. Doe mij maar een apparaatje wat ik overal op kan aansluiten. (En FLAC en ogg ondersteunt, maar dat terzijde. ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door mace op 28-01-2010 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Stpan schreef op donderdag 28 januari 2010 @ 14:57:
Onzin, iTunes moet gewoon werken.
offtopic:
Onzin. Apple is zo succesvol met iTunes omdat het hele 'DRM proces' juist aanspreekt bij platenlabels. En jij denkt dat ze dat zomaar vrij gaan geven? De iPhone kan ook geen muziek via BT overzetten naar bijvoorbeeld een andere telefoon. In theorie is het prima mogelijk, maar door beveiligingen en beperkingen wordt dat onmogelijk gemaakt. Op zich vrij logisch als je weet wat Apple verdient aan het iPod / iTunes verhaal.

Zie het als een auto die 230 km/h kan. Maar op de Nederlandse snelweg mag je echt maximaal 120. Regels, regels...

Een alternatief zou wel fijn zijn, ik mis de mogelijkheid hier namelijk ook om gewoon mijn iPhone in te pluggen en muziek te kunnen luisteren op welke USB input dan ook. Tot op heden ben ik niets tegengekomen wat dit mogelijk maakt, buiten een jailbreak om misschien (met een aangepaste app voor de iPod functie). Dit komt omdat de speler op de iXxxx gewoon niet in staat is te lezen vanaf een andere lokatie dan de vastgestelde lokatie door Apple (oftewel, de gecodeerde muziekdatabase).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eiland
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 16:42
Probeer mediamonkey is hiermee is het mogelijk om 1 liedje / map te syncen naar je ipod, dit werkt voor muziek goed, of dit verder ook gaat werken op je dvd speler, dat weet ik niet (ik gok van niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xAn52
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05 22:07

xAn52

Whatever...

Mediamonkey werkt perfect. Soms is het nodig om wel iTunes te installeren voor de iPhone support, maar je hebt het daarna niet meer nodig. Elk device kan zo sleur en pleur z'n muziek krijgen.

USB support zit er helaas niet in. Je zult het helaas altijd analoog moeten doen of een iPod compatible afspeelapparaat aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escay
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-09 21:10
Indien je de originele firmware van je iPod wilt blijven gebruiken zit je vast aan die vervelende bestandsstructuur.

Een andere aanpak is nog om je iPod firmware te vervangen met bijvoorbeeld http://www.rockbox.org/. Daar kleven natuurlijk ook weer voor en nadelen aan, maar gewoon slepen van folders met verkenner kan dan wel. Afspelen op je dvd speler gaat dan ook. Echter de integratie met iTunes ben je dan weer kwijt. Je moet dan opzoek naar een muziek beheer programma dat je bevalt voor USB muziek devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-09 23:49
Ooit had ik Floola op m'n iPodje staan, die kun je evt. op de iPod zelf zetten zodat je op iedere PC erin kan. En als ik het me goed herinner houdt hij op 1 of andere manier de bestandsnamen van je songs ook netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I don't like facts. They have a liberal bias.

Pagina: 1