[FreeNAS] zie geen USB-disks

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Ik wilde aan de USB van mijn FreeNAS server (0.686b1) een USB-disk hangen. (wat volgens de specs ook zou moeten werken)
Het probleem is dat ik buiten de bestaande da0 geen da1 erbij krijg.
Heeft iemand hier misschien ervaring met USB-disks op FreeNAS?
[update]
in de /var/log/... kan ik ook niets terugvinden.
(maar dat komt misschien ook omdat ik niet zo bekend ben met BSD)

[ Voor 20% gewijzigd door ]Byte[ op 16-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:04

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Kan je eens upgraden naar de nieuwe 0.7 versies? Die zijn gebaseerd op FreeBSD 7.2 en daar is de hardwareondersteuning een stuk beter van. Ik heb het idee dat je USB poorten niet helemaal lekker werken.

Werkt een USB keyboard wel?

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:37
Komt er iets bij aan het einde van je dmesg?
Doe het commando dmesg eens voordat je iets in je usb stop en erna, en kijk of er iets veranderd is.

Only when it is dark enough, can you see the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ]Byte[
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09-2020
Het upgraden is voor mij eigenlijk `zinloos` omdat ik die usb-disk tijdelijk nodig heb om een datastore te maken om VM´s van mijn ESXi tijdelijk te parkeren (mbv NFS) om zo de interne datastore vrij te maken.
(moet van 3*1TB Raid 5 naar 4*1,5TB in Raid10) Als dat gedaan is gaat mijn FreeNAS ook verhuizen naar ESX 4.
USB-toetsenbord... goeie vraag. Zit op een gewone PS2-plug. (hangt in 19" kast met KVM-switch)
net als de /var/log/... zegt ook dmesg niets. (buiten alleen de standaard boot-meuk)
Maar je wilt waarschijnlijk naar de vraag of het niet aan USB ligt dat die het gewoon niet doet...
USB werkt wel!
Ik heb al eens een USB-install gedaan, maar kon er niet van booten. Ben toen weer terug gegaan naar de disk install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semyon
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01:37
Als dmesg niets vermeld over usb krijg ik bijzonder het donker bruine vermoeden dat je geen usb support in je os hebt.
]Byte\[ schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:38:
Maar je wilt waarschijnlijk naar de vraag of het niet aan USB ligt dat die het gewoon niet doet...
USB werkt wel!
Ik heb al eens een USB-install gedaan, maar kon er niet van booten. Ben toen weer terug gegaan naar de disk install.
Dit geeft aan dat je USB hardware wel werkt, de vraag is natuurlijk of USB überhaupt werkt in je huidige install, je disk install. Dat het onder een andere install werkt vertelt natuurlijk alleen maar dat het hardwarematig wel goed zit (al lijkt het erop dat je toen ook al problemen had), maar vertelt niet dat je huidige install het ook kan.

Ik heb het vermoeden dat je op het moment helemaal geen usb support hebt. Als upgraden helpt om je usb support aan de gang te krijgen, snap ik niet helemaal waarom je dat als "zinloos" betiteld.

Als je nou wel iets zag binnenkomen op je dmesg, maar het mounten niet lukt ofzo, dan zou je het ergens anders kunnen zoeken, maar nu lijkt het erop dat USB zelf niet werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Semyon op 18-01-2010 07:06 ]

Only when it is dark enough, can you see the stars