DVD-speler waar oo waar hoort het ringetje

Pagina: 1
Acties:

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Mijn DVD-speler wil niet meer open, dus ik heb hem even opgeschroeft.
Ik had al snel een zwart "elastieke' ringetje over. Ik snap het meganisme dat hij terug moet schieten alleen kan niet helemaal ontdekken waar het ringetje moet.
Vast heel simpel maar ik zie het niet....

Afbeeldingslocatie: http://img693.imageshack.us/img693/6560/img00080201001161027.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door josjos op 16-01-2010 10:42 ]

• josjos
Grapje, achterkant van het printplaatje was eraf!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat is de grap en werkt het nu weer?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• josjos
Nee dat nog niet, het ringetje was gewoon DOM want ik had het printplaatje eruit gehaald en daar moest het ringetje ook nog omheen. Dit was alleen om het motortje te verbinden met de tandjes.

Alleen het probleem is dat het lasergedeelte blijft omhoog staan en wil alleen met een zet aan de tandjes terug naar beneden.

[ Voor 16% gewijzigd door josjos op 16-01-2010 11:02 ]

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

de grap is dat hij het zelf gevonden heeft ongeveer een seconde na de OP en het werkt dus weer... ik vond m wel grappig hoor ts!

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• josjos
Obiter dictum schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:02:
de grap is dat hij het zelf gevonden heeft ongeveer een seconde na de OP en het werkt dus weer... ik vond m wel grappig hoor ts!
De grap was dat mijn vriendin erbij kwam zitten en zei, hey waarom zit er daar een gat, en toen dacht ik ja dat is wel vreemd... haha dus ik keek voor me 8)7 8)7 printplaatje!
Ga hem nu even terugzetten en kijken of het werkt...

[ Voor 5% gewijzigd door josjos op 16-01-2010 11:08 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 20:16

boesOne

meuh

offtopic:
Het woord ''meganisme'' is anders ook wel grappig..Soort babe-religie?

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

De tandjes op je foto zijn voor de drive zelf (open/dicht) en hebben op zich weinig met de laser te maken. Al kan het best dat de laser alleen werkt als die tandjes weer helemaal terug in de beginstand staan.

Misschien moet je wat meer informatie geven over wat er vooraf ging. Was hij vanzelf kapot gegaan, of gevallen of kapot omdat je de printplaat er uit hebt gehaald?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• josjos
Marzman schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:17:
De tandjes op je foto zijn voor de drive zelf (open/dicht) en hebben op zich weinig met de laser te maken. Al kan het best dat de laser alleen werkt als die tandjes weer helemaal terug in de beginstand staan.

Misschien moet je wat meer informatie geven over wat er vooraf ging. Was hij vanzelf kapot gegaan, of gevallen of kapot omdat je de printplaat er uit hebt gehaald?
PC is door medewerker van de toonbank gevallen! Dus een flinke tik gehad.
Als ik op open druk hoor ik het motortje wel zijn best doen maar gaat niet open.
Ook met paperclip geen beweging in te krijgen.
Als ik hem openschroef en het frontje eraf wil klikken is er met kracht ook geen beweging in te krijgen.
Nadat ik het printplaatje losmaakte en een tandwieltje iets in beweging zet (en het lasergedeelte naar beneden zakt), gaat hij wel open.
Pagina: 1