Wat word mijn volgende aanschaf in mijn Home Theater setup?

Pagina: 1
Acties:

• Dan0sz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-01 23:19
Beste Tweakers,

Ik heb advies nodig van de pro's hier op dit forum. Het volgende is namelijk het geval.

Ik ben sinds ongeveer een jaar een HTPC en Home Theater hobbyist en langzaam maar zeker begint mijn setup ergens op te lijken. Nu ben ik op het volgende probleem gestuit.

Voor het afspelen van films en muziek is alles uitstekend. Het geluid is ook uitstekend uit mijn 2.1 Logitech Z4 speakers. Nadeel is alleen dat ik deze speakers niet op mijn Playstation 3 kan aansluiten. Althans, nog niet.

Uit angst dat de geluidskwaliteit van andere speakers zal tegenvallen, schaf ik het liefst geen nieuwe speakers aan. Ik ben echt een mierenneukert als het op geluidskwaliteit aankomt.

Nu heb ik twee vragen:

Wat moet ik doen/aanschaffen zodat ik mijn Logitech Z4 speakers naast mijn PC ook op mijn Playstation 3 / TV kan aansluiten? Is dit uberhaupt mogelijk?

Zo niet, welke speakers (2.1) hebben dan dezelfde geluidskwaliteit en kunnen wel met PC/TV/PS3 verbonden worden? Wat moet daarnaast nog aangeschaft worden?

Ik ben echt een leek als het aankomt op receivers en dergelijke. Dus als dat is wat nodig is, graag advies!

Mijn budget is niet groot. Voor een nieuwe speakerset (2.1.) heb ik zo'n € 100,- - € 150,- over. Voor een receiver geen idee. Een redelijk prijsje.

Ik hoop dat jullie mij uit de brand kunnen helpen.

Groeten,

Daan

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
m1mi.dan0s schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 10:25:
Het geluid is ook uitstekend uit mijn 2.1 Logitech Z4 speakers.
Ik ben echt een mierenneukert als het op geluidskwaliteit aankomt.
Het eerste wat in mij opkomt kan ik het beste beschrijven met een smiley: 8)7.
Nu heb ik twee vragen:

Wat moet ik doen/aanschaffen zodat ik mijn Logitech Z4 speakers naast mijn PC ook op mijn Playstation 3 / TV kan aansluiten? Is dit uberhaupt mogelijk?
Dat kan... mits het nodige gedoe met kabels en een DAC. Dan ga je van optisch 2.0 naar je DAC en dan met een RCA naar jack kabel naar speakerset.
Zo niet, welke speakers (2.1) hebben dan dezelfde geluidskwaliteit en kunnen wel met PC/TV/PS3 verbonden worden? Wat moet daarnaast nog aangeschaft worden?
Een fatsoenlijke set :+
Voor een nieuwe speakerset (2.1.) heb ik zo'n € 100,- - € 150,- over. Voor een receiver geen idee. Een redelijk prijsje.
Kijk eens naar een standaard 2.1 home cinema set denk ik dan meteen?

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Is het geen idee om even op marktplaats/ebay te kijken naar een leuke tweedehands versterker + boekenplank modelletjes?

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Idd, snel voorbeeldje van de eerste pagina:
http://link.marktplaats.nl/302612714
+
http://link.marktplaats.nl/312722750

Gaat je veel meer plezier bezorgen dat wat voor pc speakersetje dan ook.

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-11-2025

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

In principe kan je al het geluid wat je tv maakt aftappen via een line-out uitgang, hoofdtelefoon uitgang of (indien voorgaande niet aanwezig) met behulp van een scart blokje met tulp/RCA uitgangen. Ik neem aan dat jouw setje analoge jack pluggen heeft als aansluitmogelijkheid. Deze zou je dan met behulp van een verloopstekker op de tulp uitgangen aan kunnen sluiten.

Hopelijk kom je hier iets verder mee. Bovenstaande neemt overigens niet weg dat ik bij het lezen van "logitech" en "uitstekend geluid" in één zin wel wat vraagtekens zet.

• Dan0sz
Echt? .. Ik ben zo tevreden over de geluidskwaliteit van deze speakers. Het maakt niet uit hoe hard je ze zet, het blijft helder en crisp.

Maar, in ieder geval bedankt voor alle snelle reacties. Ik heb het advies van Chevy opgevolgd en schaf inderdaad een standaard 2.1 Home Cinema set.

Ik zit te denken aan de Harman Kardon HS150. Redelijke prijs en voldoet aan al mijn eisen. En als ik de recensies en reviews mag geloven is het een prima set. Goede keuze?

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33

reiker

dan jij!

m1mi.dan0s schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:06:

[...]
Ik zit te denken aan de Harman Kardon HS150. Redelijke prijs en voldoet aan al mijn eisen. En als ik de recensies en reviews mag geloven is het een prima set. Goede keuze?
Ik denk dat als je zo'n soort bedrag eraan wilt uitgeven (400 euro is wel even anders dan de 100 à 150 die je eerst opgaf :)), je een stuk beter zaken kunt doen wanneer je naar een tweedehands receiver en speakers gaat zoeken op bv. Marktplaats, dan heb je ook een hoop meer uitbreidingsmogelijkheden!

Maar laat je niet zomaar door mij (of iemand anders :)) een mening aanpraten; ga eerst eens die set (en anderen) beluisteren als je de kans krijgt, en verzin of je er wel die prijs voor wilt betalen.

Zo gezegd, zo gedaan.

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Ik heb het niet zelf gehoord uiteraard, maar ik denk dat wagenveld gelijk al een willekeurig systeem bij elkaar heeft gevonden dat elk mini-cinema setje uit zijn voegen blaast. En dat niet perse qua volume (ook vast :)) maar vooral voor veel natuurlijker geluid. Liever een fatsoenlijke speaker zonder sub, dan een cinema set waar de subwoofer vooral gebruikt wordt om midden-tonen weer te geven.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Dan0sz
Wow, echt nog veel om over na te denken dus.

Ik zal inderdaad eens naar een Saturn gaan om 'es wat te beluisteren.

Thnx!
Pagina: 1