Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Probleem met de kijkafstand in spellen

Pagina: 1
Acties:

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08-11 02:11
hoi

Ik vraag me elke keer iets af als ik ga gamen, en ik heb veel gegoogled
maar ja hoe moet ik zoeken op zoiets ik zal het effe uitleggen wat me probleem is

Ik heb bij veel spellen bijv avatar the game , dat ik rondloop in een bos of ergens
dat ik gewoon de planten omhoog zie komen het gebeurt heel vaak als ik ren dan komt
alles omhoog terwijl dat er gewoon moet staan . Moeilijk uitleggen wat ik bedoel.

Het gebeurd bij heel veel games ook bij de saboteur , ik rij in een auto en naast de weg voor me uit
komen de hekjes en planten te voorschijn , moet me videokaart nog denken omdat te verwerken?
moet ik een setting aanzetten ? ik hoop dat iemand me kan helpen wat het probleem nu is.

Heb geen last van strepen , of iets dergelijks en zwakke videokaart is het owk niet ati 5850 .

fraps ook nooit lager dan 30 framerates dus daar ligt het niet aan .

iemand een idee??

[ Voor 4% gewijzigd door CallmeGod op 16-01-2010 02:43 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Bedoel je dat de omgeving nog moet verschijnen wordt terwijl je er al rondloopt? Dat kan inderdaad gebeuren in zware spelen als je videokaart het niet aan kan (ook al is het geen zwakke videokaart)

Wat je er aan kan doen is in het spel spelen met de grafische instellingen. Kijkafstand verkleinen (of juist vergroten, misschien gebeurd het wel omdat die op zijn laagst staat), details, resolutie enz.

[ Voor 37% gewijzigd door Marzman op 16-01-2010 02:52 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Verwijderd

Kijkafstand = draw distance. Verhoog deze.

Verder kan het komen doordat je PC nog bezig is de textures in het geheugen te laden. Zorg ervoor dat er geen andere programma's draaien en dat je voldoende geheugen hebt (zowel de grafische kaart als het RAM-geheugen).

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2010 02:58 ]

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-11 20:45

psychoclown

Back in black

Zo ik heb even een titelfix gedaan omdat je titel niet bepaald duidelijk was.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

• CallmeGod
ja bedankt ik wist geen titel 8)

maar de ram moet geen probleem zijn ik sluit alles af als ik ga gamen ,
en ik heb triple channel 6 gig ram geheugen lijkt me meer als genoeg.

en hoe verhoog ik de draw distance moet ik dan bij ati ccc zijn?
of in de game zelf? bij bepaalde spellen is het erg goed zichtbaar bijv
the saboteur bij het rijden in een auto , bij avatar zie je het heel soms dat de
bomen of planten ineens omhoog komen .

terwijl me pc toch met de tijd meegaat , i7 geklokt op 3,8 mhz ,6 gig ram, 5850 1 gig ram
lijkt mij dat ik deze bovenstaande spellen toch op z,n hoogst kan spellen met een resolutie
van 1920x1200. of zit ik ernaast :/

zoals marzman zegt Wat je er aan kan doen is in het spel spelen met de grafische instellingen. Kijkafstand verkleinen (of juist vergroten, misschien gebeurd het wel omdat die op zijn laagst staat), details, resolutie enz. Heb altijd de instellingen in game op z,n hoogst staan resolutie, details , vsync uit .

Ik ga ff the saboteur proberen maar dan op medium , of wat settings lager.

[ Voor 22% gewijzigd door CallmeGod op 16-01-2010 13:55 ]

Verwijderd

Draw distance zit in het spel zelf.

• CallmeGod
Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 13:57:
Draw distance zit in het spel zelf.
oke dan zal ik ff kijken in game bij instellingen

the saboteur bij video settings staat View distance op very high . dus staat op z,n hoogst.
post process filters staat on maar wat houd dat in? rest spreekt voor zich op high .

alle settings geprobeerd zelfs alles op low en lage resolutie nog steeds komen de huizen
uit de grond . Bij the saboteur is het wel heel erg moek zeggen bij andere spellen is het niet
zo opvallend als the saboteur.

Ook avatar the game getest , lijkt hoe lager ik hem zet hoe erger het wordt, alles op low , medium , high en super high geprobeerd , super high blijft het beste lopen .

iemand nog een idee?

[ Voor 65% gewijzigd door CallmeGod op 16-01-2010 14:50 ]

Verwijderd

martijn24 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 14:03:
[...]

oke dan zal ik ff kijken in game bij instellingen

the saboteur bij video settings staat View distance op very high . dus staat op z,n hoogst.
post process filters staat on maar wat houd dat in? rest spreekt voor zich op high .

alle settings geprobeerd zelfs alles op low en lage resolutie nog steeds komen de huizen
uit de grond . Bij the saboteur is het wel heel erg moek zeggen bij andere spellen is het niet
zo opvallend als the saboteur.

Ook avatar the game getest , lijkt hoe lager ik hem zet hoe erger het wordt, alles op low , medium , high en super high geprobeerd , super high blijft het beste lopen .

iemand nog een idee?
Kan je misschien een klein filmpje met je telefoon maken en op youtube zetten, zodat we een goed idee hebben wat je bedoelt? Hoe ver weg gebeurt het? Kan best zijn in een groot spel als the Saboteur dat het ver weg altijd nog te zien is doordat je resolutie zo hoog is. Is het ook nog zichtbaar als je op 720p speelt?

• CallmeGod
ja het is zichbaar op elke resolutie die ik probeer, maar ik denk dat ik het probleem al weet
en dat is the saboteur game zelf. bugs etc etc . als ik call of duty de nieuwste neem dan nergens last van
dirt 2 nergens last van , alleen avatar en saboteur . maar als dat het enige is dan vind ik het niet erg .

had al gelezen dat saboteur moeilijk deed met ati kaarten, en over avatar hadden ze owk al veel
problemen . dus hopelijk blijft het bij die 2 games.

zodra ik vavavond een andere game ging testen en het probleem zich weer voordoet maak ik
een filmpje van zodat jullie kunnen zien wat ik bedoel.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kijk, een zin begint met een hoofdletter en eindigt met een punt.

Dan is je tekst al gemakkelijker te lezen.

Ten 2de: zijn die games geen streaming spellen? Dwz dat alles on the fly van de HDD wordt gelezen?

Ik heb het ook vaak bvb bij GTA op de pc dat er dingen pas later verschijnen omdat de HDD niet kan volgen met inlezen.

Is je HDD een vertragende factor?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Dreanor
  • Laatst online: 29-11 20:02

Dreanor

Joene

Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan de engine van het spel zelf. Het is gewoon terrain popup/draw distance. Dit "kan" in te stellen zijn bij opties (advance), zo niet dan ligt het aan de engine van het spel en kan je er niks mee doen.

Xbox/Playstation spellen hebben hier nog meer last van dan de PC. Dus waarschijnlijk kan je er niks aan doen.

Kijk ook eens naar de setting: view distance, terrain distance, draw distance, etc.

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

• def1987
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 29-11 16:36
Volgens mij hadden meer mensen met een ATI kaart problemen met de Saboteur. geloof dat ze daar een fix voor gemaakt hebben (of altans een poging). .. zou daar even naar google'n..
Pagina: 1