IE 7 geeft nare lijn weer in website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
voor een website loop ik tegen een probleem aan in IE < 8.
Tussen mijn header en de titel van het eerste bericht ontstaat een lelijke witte rand van ca. 2 pixels dik. (zie image)
In IE 8 is dit ook het geval zodra de compatibiliteit modus wordt geactiveerd.
Het vervelende is dat deze witte rand de achtergrond onderbreekt waardoor de afbeelding niet netjes doorloopt.
De website wordt in Firefox en Opera wel juist weergegeven, alleen IE doet op dit ene puntje lastig.
Afbeeldingslocatie: http://www.roynijkamp.nl/got/fout.jpg

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer in mijn zoektocht naar een oplossing.
Ik verwacht zelf dat het ergens met de .clearfix binnen mn css te maken heeft, maar ik heb reeds meerdere oplossingen geprobeerd zonder het beoogde resultaat.
Ook heb ik nog naar mn doctype gekeken, maar voor zover ik kan zien is deze correct.

Wie o wie kan mij een zetje in de goede richting geven.

Klik hier voor een online voorbeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Je div met class grid_4 is te hoog, waardoor de rest er net onder valt.

Overigens gaat deze layout je heel veel problemen opleveren. Als een block een keer net een paar pixels te breed wordt, gaat alles al stuk doordat je met allemaal floatende blokken werkt. Je kan beter wat tijd steken in het aanpassen van je ontwerp met fatsoenlijke background images, want dit gaat je ongetwijfeld nog tijd kosten om alle rariteiten die een klant er mee uithaalt op te lossen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MueR schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:08:
Je div met class grid_4 is te hoog, waardoor de rest er net onder valt.

Overigens gaat deze layout je heel veel problemen opleveren. Als een block een keer net een paar pixels te breed wordt, gaat alles al stuk doordat je met allemaal floatende blokken werkt. Je kan beter wat tijd steken in het aanpassen van je ontwerp met fatsoenlijke background images, want dit gaat je ongetwijfeld nog tijd kosten om alle rariteiten die een klant er mee uithaalt op te lossen.
mogen designers nooit een idee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Hij geeft toch advies, hij zegt niet "hou op met ideeën hebben, jij designer!". Vind het wel vriendelijk van m eigenlijk...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skate master
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:07

skate master

Autodesk Educator Expert

Topicstarter
Het design ziet er erg leuk uit, maar levert een behoorlijke uitdaging om dit netjes te verwerken.
Maar goed, klant is koning. Gelukkig heeft mijn uitdaging zich vanzelf opgelost, ik heb vandaag een nieuw ontwerp binnen gekregen waardoor ik compleet opnieuw kan beginnen.

Lang leve het verschil van inzicht tussen opdrachtgever en designer.

Mensen toch bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Verwijderd schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:17:
[...]

Ja, dat mogen ze. Vervolgens komen ze er mee bij een ontwikkelaar die ze, als het goed is, terug stuurt als hun ontwerp niet werkbaar is. Vaak zijn "designers" namelijk mensen die leuk drukwerk kunnen maken maar geen flauw idee hebben hoe het web werkt.

Dat is hier echter niet van toepassing. Het ontwerp wat TS heeft is best te doen, alleen de manier waarop hij het momenteel in HTML heeft gegoten niet. TS denkt in blokken, in plaats van in layers. Layers met background images werken over het algemeen makkelijker dan blokken langs elkaar positioneren, plus minder kans op vage rendering bugs.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
Woei, designer v.s. ontwikkelaar.

Vaak moet ik wel zeggen dat ontwikkelaars dingen precies tegenovergesteld zien, dus alle mogelijkheden behalve de technisch best werkende afstoten. Jullie zitten allebij een beetje op je eigen eilandje imho :P (ik mag et zeggen ben er voor opgeleid, mediatechnologie ;) de spin in het web tussen losse takken zoals designers en ontwikkelaars sort off )

Voor de TS: het is inderdaad wel waar dat je beter even kan kijken hoe je de indeling van je site kan verbeteren, dan kan je dit design ook prima houden hoor :)

[ Voor 17% gewijzigd door _eXistenZ_ op 17-01-2010 13:53 ]

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1