• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:10
Beste Tweakers,

Ik heb een tijdje geleden een systeem besteld bij Cool-Prices. Nadat we alles in elkaar hadden gezet en geïnstalleerd hadden, bleek dat het systeem bleef uitvallen. Ik wist niet waar het probleem zat en heb alles geprobreed. Dus ik heb een RMA aanvraag gedaan en alles op gestuurd.

Cool-Prices beweert na haar onderzoek dat het systeem gewoon normaal werkt en niet uitvalt. Dus ze hebben alles terug gestuurd en het systeem bleek inderdaad te werken. Maar ik weet zeker dat het systeem voor de tijd niet goed werkte en uitviel.

ik heb alle onderzoeks- en verzendkosten moet betalen. Wat zijn mijn rechten hier? Kan ik het geld nog terug krijgen?

M.v.g.
Mart

Verwijderd

Waarom? Jij hebt ervoor gekozen om hem zelf te assembleren. Als je er dan problemen mee hebt, dan zul je inderdaad onderzoekskosten moeten betalen.

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:11
Je kan sowieso blijkbaar niet aanwijzen wat er defect was. Het zou nog een aansluitfout of iets dergelijks kunnen zijn.

Ofwel, er is niet te bewijzen dat er iets defect was en al helemaal niet te bewijzen dat Cool-Prices iets misdaan heeft.
Jammer, maar helaas.

En inderdaad: als je zelf een systeem assembleert, maar het dan voor troubleshooten terugstuurt, dan hoor je onderzoekskosten te betalen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:11:
Waarom? Jij hebt ervoor gekozen om hem zelf te assembleren. Als je er dan problemen mee hebt, dan zul je inderdaad onderzoekskosten moeten betalen.
En zeker in dit geval, omdat het systeem (dus alle harware) wel gewoon werkt.
Als er nu wat stuk was geweest was het een ander verhaal, maar dit is volledig te wijten aan onkunde van jouw kant.

Verwijderd

TERW_DAN schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:26:

En zeker in dit geval, omdat het systeem (dus alle harware) wel gewoon werkt.
Als er nu wat stuk was geweest was het een ander verhaal, maar dit is volledig te wijten aan onkunde van jouw kant.
Waardevolle toevoeging. Interessant wordt het wanneer er een defect in zit over twee maanden ;)

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Als er een defect zou zitten in een van de onderdelen dan zou dat onderdeel onderdeel inderdaad kosteloos omgeruild moeten worden (binnen de garantietermijn). Echter onderzoekskosten mogen dan nog steeds in rekening worden gebracht omdat de TS losse onderdelen heeft gekocht en geen systeem.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 21:29:
[...]

Waardevolle toevoeging. Interessant wordt het wanneer er een defect in zit over twee maanden ;)
Klopt, maar je hebt in dat geval sowieso garantie. Mocht het echter weer op eenzelfde manier problemen gaan geven, dan is het wel een discussiepunt (maar goed, ook wel een beetje op de zaken vooruitlopen natuurlijk).

Verwijderd

Heb je niet gevraagd wat ze precies hebben gedaan voor de kosten die jij hebt betaald? Als je dit weet kun je daaruit afleiden wat jij mogelijk verkeerd hebt gedaan bij het zelf assembleren van het systeem. Trek in ieder geval lering uit dit voorval dat je de volgende keer misschien beter de assemblage door hen kan laten uitvoeren, dan hadden ze jou geen kosten in rekening mogen brengen.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 23:09 ]

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:30
Eerst deed het systeem het niet, nu weer wel. Dus hebben ze iets opgelost. ze zetten dat onder "onderzoekskosten". Je kan er niks aan doen. Wat je wel handig is om te vragen wat ze nou gedaan hebben. Want mocht het systeem later fouten geven en dat komt door de handelingen van cool-prices. dan heb je wel een punt. Anders kan je weer systeem opsturen en de volle mep betalen

How are you doing?

Verwijderd

stftweaker schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 23:14:
Eerst deed het systeem het niet, nu weer wel. Dus hebben ze iets opgelost. ze zetten dat onder "onderzoekskosten". Je kan er niks aan doen. Wat je wel handig is om te vragen wat ze nou gedaan hebben. Want mocht het systeem later fouten geven en dat komt door de handelingen van cool-prices. dan heb je wel een punt. Anders kan je weer systeem opsturen en de volle mep betalen
Ik vermoed dat ze wel garantie geven op hun reparaties.

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
Kan je niet gewoon vragen of ze misschien nog iets hebben gedaan aan het systeem (kabels opnieuw aansluiten e.d.) of dat het echt was toen ze de stekker erin staken dat het systeem gewoon zonder problemen werkte?

http://specs.tweak.to/15535

Pagina: 1