Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Impuls setje v/d Action doet het niet

Pagina: 1
Acties:

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11 17:41
Hallo,

Mijn setje van het merk Impuls, te koop bij de Action, doet het niet aan de pc.
Ik heb dus het topic gevolgd met de titel "klik-aan klik-uit computer".
De schakeling die in dat topic staat heb ik hoogstwaarschijnlijk goed gebouwd, echter, wanneer ik codes probeer uit te lezen krijg ik steeds een error :( . Dat is wanneer je een knopje in moet drukken op de ab.
Wanneer ik de zendmodule eraan heb en een config file gebruik (ja, meerdere geprobeerd), verstuurt WinLirc wel een signaal, het lampje aan de schakeling gaat even branden en wat dan wat mij betreft wel weer goed is, is dat het ledje op de ab dan ook even gaat meebranden.
Ik heb het hele topic doorgespit, maar mijn setje moet toch ook wel werken? Wanneer ik mijn ab weer helemaal loskoppel/soldeer van mijn computer, doet ie het ook.
Ik heb het spoortje en pinnetje gebruikt van het ic'tje, met nummer 17, de data-out pin. Die gaat rechtstreeks naar R4, een weerstandje, wanneer ik de zendmodule gebruik, heb ik het ledje losgekoppeld van dat spoortje, en daaraan wel nog weer een draadje.
Ik kan me ook niet voorstellen dat ik dan het verkeerde spoortje heb gebruikt, verder heb ik ook de VCC en andere dingen aangesloten.

Maar waarom, o waarom kan ik dan geen codes uitlezen, of eerst nog even onbelangrijker eigenlijk, waarom kan ik wel codes versturen, maar ontvangen mijn kastjes het signaal niet, en gaan dus niet aan? :( (dat laatste zou kunnen liggen aan een verkeerde config file).

Ik ben degene(n) zeer dankbaar die mij kunnen helpen dit probleem te kunnen oplossen!
_/-\o_ _/-\o_ En dit probleem moet volgens mij op zijn te lossen, waren in het topic ook niet mensen die dit setje werkend hadden aan de computer?

specificaties/opmerkingen:

IC: LP801B
grijs rond dingetje: HPR433A
ab: Impuls
gekocht bij: Action
uiterlijk: wit, knoppen A t/m E aan/uit afzonderlijk, zonder dimmer, met dipswitch
batterij: 12V 23A Alkaline batterijtje
probleem/vraag: Waarom kan ik geen codes uitlezen?

• R15
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-11 17:41
Iemand :) of niemand ;( ?
Hoop dat iemand me toch kan helpen...