[Dynamics CRM 4.0]Outlook client in lokale subnet time out

Pagina: 1
Acties:

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:37
Ik heb een Windows Server 2008 Standard 64bit machine, met daarop SQL Server 2008 Workgroup en Dynamics CRM Workgroup Server 4.0.

Deze werkte heel mooi intern op hetzelfde subnet en in hetzelfde domein als de CRM server, maar een zusterbedrijf van ons, 1 subnet en hun eigen SBS server verderop, konden er niet bij, Outlook client wilde niet connecten. De user bestaat in beide domeinen, en via de website komen ze er wel gewoon bij.

Dus toen heb ik CRM opnieuw geïnstalleerd, nu met een configbestandje met Internet Facing Deployment. Na het aanmaken van een wildcard DNS en wildcard SSL certificate (via onze eigen CA, root cert staat op alle PCs) kan ik met IE perfect naar de website, en ook de configuratiewizard doet perfect zijn werk op de computers van het zusterbedrijf.

Wat nu echter niet meer werkt, is de configuratiewizard van de Outlook client op het lokale subnet. Ik moet op ht remote subnet aangeven dat het een online serviceprovider is, dit komt ook het beste overeen met de situatie.

Op het lokale subnet echter geeft de Configuratiewizard echter bij online provider dat de server niet bestaat, controleer de URL door deze in een browser te gebruiken. Dit werkt echter perfect. Zeg ik dat het een lokale server is kom ik op HTTPS naar poort 5555 op dezelfde melding uit, op HTTP naar poort 80 (heb de default website uitgezet en * aan CRM gehangen om iig gezeur met hostheaders te omzeilen) lijkt het goed te gaan, maar krijg ik na 30 seconden de melding "De externe host heeft een verbinding verbroken".

Kijk ik met Wireshark mee dan vraagt de wizard uiteindelijk toch dingen op bij die poort 5555 (wat dat is kan ik niet zien, SSL), gebeurd er een hele tijd niks en dan pof, error.

Kan wat we willen überhaupt, en zo ja, wat doe ik fout? Zoeken op internet geeft alleen cunsultants met CRM ervaring en de Microsoft IFD tool die het onder Windows 2008 64bit niet doet.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Paul
Ok, update:

Als ik mijn PC in het VLAN van bedrijf B zet en de URL invoer bij "Online serviceprovider" gaat het perfect, ik krijg meteen verbinding, de wizard gaat verder met het instellen van de Outlook plugin etc.

Het domein waar mijn PC in zit maakt dus niet uit, letterlijk het enige dat veranderd is dat de client niet in het lokale subnet van de server zit maar 1 hop verderop 8)7

Iemand enig idee hoe ik dit oplos zonder die VM op een 3e subnet dat ik dan maar daarvoor aanmaak te dumpen? Als dit nog veel uren kost dan wordt het die (imo smerige) oplossing, als het maar werkt...

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 01:09

Giblet

Dingen

Kun je het relevante IFD deel van de config waarmee je de installatie hebt gedaan eens posten?
En ook de bijbehorende subnets om het duidelijker te maken :)

[ Voor 25% gewijzigd door Giblet op 18-01-2010 15:23 ]

• Paul
De config:
XML:
1
2
3
4
5
6
7
<ifdsettings enabled="true">
  <internalnetworkaddress>10.1.2.0-255.255.255.0</internalnetworkaddress>
  <rootdomainscheme>https</rootdomainscheme>
  <sdkrootdomain>dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl</sdkrootdomain>
  <webapplicationrootdomain>dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl</webapplicationrootdomain>
  <discoveryrootdomain>dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl</discoveryrootdomain>
</ifdsettings>

In de DNS heb ik dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl en *.dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl naar 10.1.2.6 verwezen (de wildcard omdat handmatig telnetten naar poort 80 uitwees dat ik een 302 Found kreeg die me naar bedrijfsnaam.dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl wees)

De subnetten zijn 10.1.0.0/23 met 10.1.1.1 als gateway, en 10.1.2.0/24 met 10.1.2.1 als gateway.

Op https://dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl:5555 krijg ik een certificate warning omdat mijn SSL cert *.dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl als CN heeft, waar blijkbaar @ niet onder valt, de website werkt echter wel (en redirect me naar bedrijfnaam.dynbla... ), ik moet nog kijken of een *.bedrijfsnaam.nl SSL cert beter werkt.

In de Outlook client vul ik dan ook https://bedrijfsnaam.dynamicscrm.bedrijfsnaam.nl:5555 is als online serviceprovider

Rhàshan - Aditu Sunlock