trage kingston usb stick

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:14
Het probleem: ik heb een 128gb kingstond datatraverler 200 stick gekocht via marktplaats. Nu is de hoogste schrijf snelheid die ik met CDM haal maar 1MB/s. Terwijl hij minstens 10MB/ s moet kunnen hallen en volgens deze review:

http://www.legitreviews.com/article/1129/2/

zelfs 18,48MB/s bij een 100mb file. Nu is tijdens het testen in het begin iets niet helemaal goed gegaan en nu wil het formatteren niet meer echt lukken(zelfs HP format tooltje geeft errors bij het naar fat32 formatteren). Heb ik nu gewoon een fake usb stick gekocht of is er een ander tooltje wat waarschijnlijk wel de stick kan formatteren waardoor hij weer zijn normale snelheid kan halen?

Iemand ideejen?

EDIT: Er blijven zelfs geen bestanden opstaan 8)7 Kortom hij moet echt fatsoenlijk zonder foutmeldingen geformateerd worden anders zijn die tooltjes eigenlijk ook waardeloos. Ik ben nu via CMD aan het formatteren om eens uit te zoeken of dat wel werkt....

[ Voor 15% gewijzigd door bazzzzzz op 15-01-2010 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
oke in een half uur nog geen procent voltooid in CMD. Dat werkt dus waarschijnlijk niet. Iemand een goed formatteer tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Oke inmiddels na de vele programmaatjes die ik gedraaid heb is het nu toch echt duidelijk dat het gewoon hele goede namaak is. De behuizing is niet van echt te onderscheiden maar de snelheid is bedroevend. De marktplaatsverkoper laat al sinds vrijdag niets meer van zich horen maar gelukkig heb ik zijn adres(en dus telefoonnummer) emailadres en bankrekeningnummer.

Daarom krijgt hij vanaf vandaag iedere dag een emailtje. En zal ik hem een paar keer per dag proberen te bellen. Mocht dat geen zin hebben een week lang dan doe ik gewoon aangifte van oplichting:D. Het is overduidelijk dat de stick totaal niet aan de productomschrijving voldoet(hij is 20x slomer).

PS: Mocht iemand dit lezen en zich afvragen waarom ik toch zo tegen mijzelf aan het typen ben in dit topic: Dat is puur voor alle mensen met hetzelfde probleem en die hier via een zoekmaschine terecht komen(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je bent toch zeker dat hij niet op een USB 1 poort is aangesloten?
1 MB/s is nl. de topsnelheid van een USB 1 poort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.kingston.com/s...ashdrives/faq/pcdt_31.asp

Volgens de website van Kingston is een formattering in NTFS nodig voor het gebruik op een computer met Windows. Dus het is niet duidelijk waarom er geprobeerd wordt om in Fat 32 te formatteren.
Misschien kan er wat meer informatie over de computer gegeven worden om wat zinnige suggesties te kunnen doen.
Wat wordt bedoeld met CDM?
Om te beginnen kan in een computer met Windows gekeken worden of de USB-stick herkend wordt in het scherm: Computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
Het is sowieso een usb 2.0 poort en voor de zekerheid heb ik het even getest met een andere usb stick deze geeft wel netjes een schrijfsnelheid van 6MB/ s dacht ik uit mijn hoofd.

En ik geef toe het verhaal hierboven is een beetje warrig maar naar NTFS formatteren lukt simpelweg niet(je krijgt errors) Dit alles is getest onder Vista. WinXP kan zelfs helemaal niet formatteren. Vista kan nog naar het exfat formaat formatteren zonder foutmeldingen.

De usb stick wordt wel gewoon herkent in het deze computer scherm. De laptop waarmee alles getest is is een lenovo met een intel core duo T7300 processor(2.0GHz) en 2 GB ram en draait op Vista.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Dit is overduidelijk een nep stick, 128GB is ook wel erg veel he, en zeker op Marktplaats :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de USB-stick in het Computer-scherm staat is het misschien mogelijk om de eigenschappen te bekijken door met de rechterknop van de muis op de vermelding te klikken. Daar staat misschien ook de capaciteit vermeld. Ook kan er in het eigenschappenmenu gekeken worden of de USB-stick staat ingeschakeld. En de stuurprogramma's kunnen vernieuwd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzzzzz
de capaciteit is volgens windows wel gewoon netjes 128GB. Daar zijn de chinesen al veel te goed in. Stuurprogrammer vernieuwen of iets heeft totaal geen zin

@Thinkpad: Mooie laptops heeft lenovo he(A) ik heb zelf de R61 :D
Pagina: 1