Toon posts:

TP-Link acces point aansluiten op bedraad netwerk lukt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Heb echt even jullie hulp nodig.
Heb bedraad netwerk liggen en wil voor mijn gsm gebruik maken van wifi.
Dus ik een access point gekocht (tp-link) en deze aangesloten op mijn switch ( netgear).
Om de acces point te configureren verwijzen ze naar het ip adres waarna je je dan kan inloggen etc.
Maar als ik dat doe kom ik bij de configuratie pagina van mijn modem ( orange) . Tevens valt om de haveklap als de acces point is aangesloten mijn verbinding weg.
Omdat ik van draadloze internet verbindingen geen verstand heb ben ik zo vrij om deze vraag te stellen.
Doe waarschijnlijk iets helemaal niet goed maar kom er niet uit.

Mvg,

Trima

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:13
Heb je niet toevallig een cd-rommetje bij je accespoint gekregen?
Normaal staat hier alle software op (geautomatiseerd) om je accespoint te kunnen vinden en configureren.

Verwijderd

Topicstarter
Heb mijn acces point rechtstreeks aangesloten op de computer en kon zo wel in het configuratiescherm komen. Heb daar het ip adres van statisch naar dhcp veranderd en nu heb ik dus een ip - conflict en kan helemaal niets meer ( schrijf dit van af mijn 2de computer ). Dus acces point is nu niet aangesloten en toch ip-conflict. Ik snap er echt geen bal van en zou graag wat hulp krijgen.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Het volgende gebeurt.
De wireless accespoint heeft standaard een ip adres, bijvoorbeeld 192.168.0.1. Op dit moment verwijst dat adres dus blijkbaar naar jouw modem. Bekijk in de handleiding wat het standaard ip adres is van je accespoint. Neem de instellingen over voor je eigen computer maar verander het ip adres. (google: windows set static ip).

Vervoglens sluit je de accespoint direct aan op je pc, en kan je alle instellingen wijzigen. Nu is het dus van belang dat je het ip adres wijzigt. Als je nu je huidige ip settings post, kunnen wij je helpen met wat je moet instellen op je accespoint (google: windows ipconfig).

[ Voor 5% gewijzigd door battler op 15-01-2010 19:00 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Verwijderd

Topicstarter
Was er inmiddels ook achter gekomen dat ze beiden hetzelfde ip adres hadden. Dit heb ik nu veranderd en alles werkt!
Alleen nog een vraag over het beveiligen met een wachtwoord. Zijn 3 opties bij de configuratie van de accespoint: Wep , Wpa/wpa2 en wpa-psk/wpa2-psk.
Welke moet ik nemen?

Bedankt voor de reactie's tot zover.

Verwijderd

WPA2 met AES of desnoods WPA2 met TKIP.

Kijk of je telefoon het aan kan. De meeste tegenwoordig, zonder problemen. Is ook het hoogst haalbare. Ga in ieder geval GEEN wep gebruiken, want dat is zo lek als een mandje.
Wil je nog meer zekerheid: Stel een MAC filter in, en vul het MAC adres van je WiFi telefoon in.

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Bedankt! Nog 1 laatste vraag:

Ze vragen dan de volgende dingen: Radius server ip, radius port en radius password.
Welk ip adres en welke poort moet ik gebruiken. en kan ik bij password zelf een password invullen of moet dit een bestaand password zijn ( welke dan?)

Verwijderd

Topicstarter
Lees net dat ik niet voor radius moet gaan ( heb ik immers niet )
Dus moet ik de wpa-psk/wpa2-psk optie nemen.
Het enige wat ik daarvan niet geheel begrijp is de Group Key Update Period. wat noet ik daar invullen. ( weet dat 0 dit uitschakeld ).

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is overigens dat in die optie er geen encryption mogelijkheden zijn?

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Pagina: 1