Onbegrijpelijk verbindingsprobleem

Pagina: 1
Acties:

• Blueberry33
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-01-2023
Beste,

Sinds kort heb ik een probleem waar ik niet uitkom.
Het scenario:
Heb een nieuw geassembleerd systeem ontvagen
AMD Phenom II x4 955
Gigabyte 785GMT
4GB OCZ geheugen
HD 5850 sapphire
520 cooler master

Toen ik mijn systeem aansloot met internetkabel had ik geen internet, althans eerste dag wel daarna heb ik nooit meer internet gehad.

Nou het rare ervan, zodra ik dezelfde kabel op mijn oude systeem aansloot had ik gelijk supersnelle verbinding van 90 mb/s.

Om het verhaal nog vager te maken, heb ik mijn kast beneden via andere kabel aan de router aangesloten en had gelijk verbinding.

Je zou zeggen het ligt aan je internet kabel die doorgetrokken is enkele jaren geleden naar de zolder. Maar waarom heb ik op mijn oude pc gewoon verbinding.

Zou de kabel te oud zijn voor mijn systeem of wat kan het zijn, ik heb geen flauw idee en hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Thnx

Apple

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03 17:13
tja, als het via kabel 1 niet werkt, en via kabel 2 wel, dan ga ik haast zitten te denken aan een verkeerd geknepen UTP kabel, dat tot 100MBit nog wel werkt, maar zodra je gigabit wil (en je NIC op 1000MBit hebt ingesteld) je netwerkkaart zoiets heeft van.... ja echt niet, deze kabel kan maar 100 aan, en gewoon geen verbinding maakt.

oplossingen:
1) Check of je NIC idd op 1000MBit fixed staat, verander dat dan iig naar auto
2) Huidige kabel overnieuw knijpen (nieuwe schoentjes erop)
3) Nieuwe kabel trekken en nieuwe schoentjes erop

[ Voor 25% gewijzigd door TigerMooD op 15-01-2010 16:43 ]

• Blueberry33
TigerMooD schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:41:
tja, als het via kabel 1 niet werkt, en via kabel 2 wel, dan ga ik haast zitten te denken aan een verkeerd geknepen UTP kabel, dat tot 100MBit nog wel werkt, maar zodra je gigabit wil (en je NIC op 1000MBit hebt ingesteld) je netwerkkaart zoiets heeft van.... ja echt niet, deze kabel kan maar 100 aan, en gewoon geen verbinding maakt.

oplossingen:
1) Check of je NIC idd op 1000MBit fixed staat, verander dat dan iig naar auto
2) Huidige kabel overnieuw knijpen (nieuwe schoentjes erop)
3) Nieuwe kabel trekken en nieuwe schoentjes erop
Waar kan ik de NIC op 1000 of 100MBit instellen? Bij eigenschappen van de netwerkkaart zie ik niks erbij staan wat erop lijkt.

Apple

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Bij google.

[ Voor 80% gewijzigd door battler op 15-01-2010 18:54 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Blueberry33
NIC staat op automatich dus daar licht het niet aan. Ik ga morgen overnieuw knijpen kijken of dat effect heeft en anders inderdaad een nieuw kabel leggen.
Iniedergeval bedankt voor reacties.

Apple

Verwijderd

Let OP: Het lampje dat op de router of modem en op de NIC brandt geeft geen garantie dat het werkt. Als er maar één paar aangesloten zit, brandt het lampje al. Maar dan werkt het nog niet.

Gebruik om 100% zeker te zijn een kabel tester. Is voor 2.60 euro te koop in China incl. verzendkosten!

http://cgi.ebay.nl/RJ45-R...ain_0?hash=item3a55168ca6

Duurt een week of zo voordat hij binnen is. Is exact hetzelfde model als je hier voor 24,95 koopt.

Er gaat een 9V batterij in.
Pagina: 1