Even nog een vraagje op de vrijdagmiddag want ik zit hier een beetje leeg naar het scherm te staren zonder dat ik iets op schiet.
In die dikgedrukte lijn krijg ik een run-time error '438'. Object doesn't support this property or method.
Ik probeer een macrotje te schrijven die in een bepaald workbook met ruwe data een range doorloopt, kijkt of er een naam matched met degene waarin ik op dat moment geinteresseerd ben en dan (eventueel na een check of de data nieuw is) data gaat kopieren naar m'n huidige workbook. Ik zit dus in 2 workbooks te kloten (wBook en Wnname). Het gaat dus al mis bij het doorlopen van de range. Bovenstaand subje is uiteraard niet alle code, hopelijk wel genoeg. Wie weet waar die error vandaan komt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| Private Sub searchoperatorinrange()
With OperatorSheet
Set LastCell = .Cells(.Rows.Count, "G").End(xlUp)
Set Firstcell = .Cells(WnName.Worksheets("instellingen").Range("B6"), "G")
' test of deze constructie werkt: .Range(Firstcell, LastCell).Copy
End With
For Each wSheet In WnName.Worksheets
OperatorNm = ActiveSheet.Name
Set wBook = Workbooks(PP064name)
[b]For Each Ocell In wBook.OperatorSheet.Range(Firstcell, LastCell)[/b]
If Ocell.Value = OperatorNm Then
'If Range("E" & Ocell.Row).Value > WnName.Worksheet(OperatorNm).Cells(WnName.Worksheet(OperatorNm).Rows.Count, "E").End(xlDown) Then
' Rows(Ocell.Row).Copy
' WnName.Worksheet(OperatorNm).Cells(WnName.Worksheet(OperatorNm).Rows.Count, "E").End(xlDown).Offset(1, 0).Paste
'Else
'End If
' Checkdate
Else
End If
Next
Next
End Sub |
In die dikgedrukte lijn krijg ik een run-time error '438'. Object doesn't support this property or method.
Ik probeer een macrotje te schrijven die in een bepaald workbook met ruwe data een range doorloopt, kijkt of er een naam matched met degene waarin ik op dat moment geinteresseerd ben en dan (eventueel na een check of de data nieuw is) data gaat kopieren naar m'n huidige workbook. Ik zit dus in 2 workbooks te kloten (wBook en Wnname). Het gaat dus al mis bij het doorlopen van de range. Bovenstaand subje is uiteraard niet alle code, hopelijk wel genoeg. Wie weet waar die error vandaan komt?
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef