Mac mini als vervanger voor Popcorn Hour

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben opzoek naar een waardige vervanger voor mijn PCH-A110, dit omdat ik de GUI van popcorn echt zat ben. Graag zou ik wat meer Eyecandy hebben. Nu kwam ik enige tijd geleden het topic "Mac Mini als mediacenter" tegen, en wil nu eigenlijk ook een Mac Mini halen en hier plex opzetten. Alleen las ik net in "ervaringen met
Mac mini" dat veel mensen Windows 7 op hun mini hebben gezet voor betere playback.

Nu is mijn vraag is de Mac Mini een waardige vervanger voor mijn PCH
onder OSX of is het beter om verder te kijken naar een windows oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Degene die problemen hebben met het afspelen van 1080p materiaal hebben een 'oudere' mac mini .
Via windows 7 heb je dan hardware acceleratie waardoor je 1080p wel goed draait.
De nieuwere mac mini modellen met een core2duo 2.0 ghz , 2.26 ghz en 2.53 ghz spelen 1080p wel vloeiend af in OSX.

Ik heb zelf een 2.53 model als 'dedicated htpc' ism plex, en dit werkt fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knarfyboy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 20:07
Hoe loopt de vogelscene in 1080p daarop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 14:38:
Ik ben opzoek naar een waardige vervanger voor mijn PCH-A110, dit omdat ik de GUI van popcorn echt zat ben. Graag zou ik wat meer Eyecandy hebben. Nu kwam ik enige tijd geleden het topic "Mac Mini als mediacenter" tegen, en wil nu eigenlijk ook een Mac Mini halen en hier plex opzetten. Alleen las ik net in "ervaringen met
Mac mini" dat veel mensen Windows 7 op hun mini hebben gezet voor betere playback.

Nu is mijn vraag is de Mac Mini een waardige vervanger voor mijn PCH
onder OSX of is het beter om verder te kijken naar een windows oplossing?
Heb je al eens gekeken naar YAMJ of UMC? Zijn allebei speciaal voor NMT's. Zijn allebei makkelijk in gebruik en het ziet er allemaal zeer goed uit, lijkt me beter dan een aparte mac mini te gaan kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

knarfyboy schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 16:22:
Hoe loopt de vogelscene in 1080p daarop?
Bedoel je dan de vogelscene in het begin van Earth (2007) ?
Ik heb een 720p mkv en die draait vloeiend die vogelscene op 24hz.
Ik zal binnenkort eens kijken naar een 1080p versie of die ook soepeltjes loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op m'n 2.53 versie draait die 1080p versie prima onder plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zowel UMC als YAMJ geprobeerd, maar blijft toch langzaam en buggy.
Voordeel van een Mac is ook dat ik hem kan gebruiken om te internetten,
en klaar ben voor eventuele codec update's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:29

Nerpissad

~ett korståg mot långsam käng~

als geld niet zo'n issue is, dan zou ik zeker voor een mini gaan vanwege z'n zuinigheid en formaat.
zelf heb ik een 2.0Ghz (early 2009) mini en ook daarop speelt in principe alles vlekkeloos af.
die bird scene is natuurlijk ook weer niet zaligmakend, een slechte encode hoort niet als leidraad te gelden. bij mij krijg ik wel wat frame-drops, maar niks ernstigs verder.
maar goed, je kunt natuurlijk altijd linux of windows 7 i.c.m. XBMC er op zetten als je HW acceleration wilt.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Waar kan je die 'vogelscene' vinden? Wil het wel eens testen

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nerpissad schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 19:16:
als geld niet zo'n issue is, dan zou ik zeker voor een mini gaan vanwege z'n zuinigheid en formaat.
zelf heb ik een 2.0Ghz (early 2009) mini en ook daarop speelt in principe alles vlekkeloos af.
die bird scene is natuurlijk ook weer niet zaligmakend, een slechte encode hoort niet als leidraad te gelden. bij mij krijg ik wel wat frame-drops, maar niks ernstigs verder.
maar goed, je kunt natuurlijk altijd linux of windows 7 i.c.m. XBMC er op zetten als je HW acceleration wilt.
Ik vind het ook niet echt belangrijk moet ik zeggen. Heb weinig klagen, alles wat ik kijk of wil afspelen draait prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-09 12:07

Lulukai

God's gift to women

De mini is een zeer mooie oplossing, maar er zijn even goede alternatieven die veel minder kosten. Het is een keuze die je moet maken.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baldbelow
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:48
Kun je Windows 7 gewoon installeren op een mac mini of moet je nog iets bijzonders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029
Daar kun je de birdscene vinden in een verscheidenheid aan birates. Hoe hoger hoe zwaarder natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

Als je puur voor mediaplayer gaat, zou ik een asrock ion 330Ht halen en xbmc installeren.

Met de pure linux variant werkt het allemaal perfect, is zelfs al door iemand een speciale versie heeft gemaakt zodat remote enz out of the box werkt, www.xbmcfreak.nl.

Kost met €310,- denk een stuk minder dan een mac mine

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 21:48

dlmh

Lo-Fi

brid schreef op zondag 17 januari 2010 @ 22:50:
Als je puur voor mediaplayer gaat, zou ik een asrock ion 330Ht halen en xbmc installeren.

Met de pure linux variant werkt het allemaal perfect, is zelfs al door iemand een speciale versie heeft gemaakt zodat remote enz out of the box werkt, www.xbmcfreak.nl.

Kost met €310,- denk een stuk minder dan een mac mine
Agree! XMBC Live 9.11 op een Asrock ION/330 is echt de perfecte Mediacenter oplossing! Een Mac Mini is natuurlijk een prachtig apparaat, maar als je er toch geen OSX op gaat draaien en verder niks mee doet, is het echt zonde van je geld!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SerialThrillaZ schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:19:
[...]

Agree! XMBC Live 9.11 op een Asrock ION/330 is echt de perfecte Mediacenter oplossing! Een Mac Mini is natuurlijk een prachtig apparaat, maar als je er toch geen OSX op gaat draaien en verder niks mee doet, is het echt zonde van je geld!
Feit is alleen dat ik de mac mini voor onder de €400,- kan krijgen.
Is de extra processorkracht dan niet een voordeel of zouden jullie
nog steeds voor een atom/ion systeem gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op maandag 18 januari 2010 @ 10:34:
[...]
Feit is alleen dat ik de mac mini voor onder de €400,- kan krijgen.
Is de extra processorkracht dan niet een voordeel of zouden jullie
nog steeds voor een atom/ion systeem gaan?
Moeilijk.

De ION is volgens mij een stuk zuiniger wat energiegebruik betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:02
Ik heb ook een Mac mini ipv een popcorn hour gekocht en het werkt top hoor.

Icm TV-Shows (www.versiontracker.com) download deze vanzelf alles en rangschikt alles in mappen op mijn (externe) harde schijf. Ook nzb's upload ik er naartoe (webbased) en alles gaat automatisch.

Ook in Plex of Boxee word automatisch gescand op nieuwe films en dan automatisch de filminfo gedownload. Verder kun je fullscreen op je tv internetten (draadloos toetsenbordje en muis) en met verjaardagen zet je iTunes / Plex aan met een playlist en laat alles vanzelf draaien.

Uiteraard kan een hoop ook met die Popcorn hour, Maar ik vind dit toch een stuk simpeler en mooier.
Ik kan op die Mini zelfs Modern Warfare 2 spelen op mijn tv!

Ik zou de Mini zo weer nemen, geen moment spijt gehad van de switch.

Verder draait alles op de Mini prima hoor, full hd zonder problemen. Windows word er vaak op geinstalleerd omdat deze de videokaart gebruikt voor full hd content, Mac OSX gebruikt gewoon de processor.

[ Voor 11% gewijzigd door Master__R op 18-01-2010 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:37
@Master_R

Hoe laat jij hem automatisch scannen op nieuwe fims? Moet nu heletijd Scan for new content doen om de nieuw geplaatste films te zien.

Jij had het ook over versionracker maar wat kan je daar nou precies mee, dat is toch alleen voor software?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Samplex schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:19:
@Master_R

Hoe laat jij hem automatisch scannen op nieuwe fims? Moet nu heletijd Scan for new content doen om de nieuw geplaatste films te zien.
ik laat SABnzbd+ een script uitvoeren nadat hij klaar is met een nieuwe film:
code:
1
2
#!/bin/sh
curl 'http://localhost:3000/xbmcCmds/xbmcHttp?command=ExecBuiltIn&parameter=XBMC.updatelibrary(video)'

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Samplex schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 09:19:
@Master_R

Jij had het ook over versionracker maar wat kan je daar nou precies mee, dat is toch alleen voor software?
Gaat bij mij vanzelf volgens mij. Doe er nooit wat mee in ieder geval.

Op versiontracker is het makkelijk om software te vinden. Als je ff zoekt op TV-Shows dan vind je hem wel. Daarom had ik die er bij gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:37
Bedankt voor jullie antwoorden, volgens mij draaien jullie allebei XBMC ipv plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Nee ik draai Plex, Boxee en XBMC ;)

Maar hoofdzakelijk Plex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:21

Kettrick

Rantmeister!

Ik draai alleen Plex op mijn 1.83 mini en speel vrijwel alle 1080p content goed af, birdscene e.d. gaat wel mis, maar normale films behalen die bitrate zelden :).

De PCH die ik voor mijn mini had heb ik nog geen moment gemist!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerpissad

Nerpissad

Samplex schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 21:57:
Bedankt voor jullie antwoorden, volgens mij draaien jullie allebei XBMC ipv plex?
ik gebruik plex op een mini in de woonkamer waarop SABnzbd+ draait en het script is ook bedoeld om mijn plex library up te daten.
in de slaapkamer staat een appleTV met xbmc maar daar wordt uiteraard niet mee gedownload.

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 17:57

4POX

Everybody is wired

Kettrick schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 22:19:
Ik draai alleen Plex op mijn 1.83 mini en speel vrijwel alle 1080p content goed af, birdscene e.d. gaat wel mis, maar normale films behalen die bitrate zelden :).

De PCH die ik voor mijn mini had heb ik nog geen moment gemist!
Ik heb een Mac Mini early 2006

Het was een core 1,5 ghz die naar een core2duo 2,16 is geüpgraded. Verder is het geheugen van 512 MB naar 2048MB gebracht en draait er een WD 500 GB rondjes. De Mini heeft de intel 950 GPU.

Ik stuur een 32" 1366x764 televisie aan met een RGB kabel. Geluid hoeft de mini niet druk over te maken. Dat gaat met glas naar de versterker.

720 als 1080 materiaal speelt die af. (nu zijn veel films 22:9 dus klopt de 720/1080 resolutie niet. Dus is er minder rekenwerk nodig)

Ik kijk stiekum naar een fullHD 40"+ televisie. Nu ben ik bang dat de intel 950 moeite gaat krijgen met de 1920x1080 resolutie.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master__R
Ik heb nu deze:

2.26 GHz Intel Core 2 Duo-processor
3 MB L2 Cache
1066MHz Frontside-bus
2GB DDR3 geheugen
160-GB seriële ATA harde schijf
SuperDrive (dvd+r dl/dvd±rw/cd-rw)
NVIDIA GeForce 9400M met 256 MB gedeeld DDR3 SDRAM

De laatste dus die uitgebracht is en dan die van 549 euro.

Ik heb er alleen nog een 1,5TB schijf aanhangen, want die 160GB was met een week al vol.

Deze aangesloten op een 42" Full HD Philips, en het beeld is echt fenomenaal. Vooral bij films als Up enzo, de animatiefilms vind ik toch nog altijd het mooiste kwa scherpte en kleuren.

Verder voor het geluid de mini optisch aangesloten op een Harman Kardon AVR135 voor de 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:45

Jrz

––––––––––––

Ik wilde ook een ion bordje gaan gebruiken ter veranging van mijn nmt. Ik kan alleen geen handige behuizing vinden waar een 3.5" disk in kan. (liefst nog een dvd drive, dan kan mn dvdspeler ook weg :))

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --help
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik probeerde net die scene af te spelen. Ik kreeg hierbij allemaal artifacts, krijg ik ook wel eens met safari. Lijkt me toch dat dit niet hoort, evengoed niet als hij de scene niet 'trekt' ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youriu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-12-2022
Hallo,

Ik zit zwaar te twijfelen om, ter vervanging van mij Popcorn, een Mac Mini OF een ION te kopen.
Wat zijn nou de redenen om een MAC of ION te kopen.

Als ik zo lees, dan is Mac prijzig maar draait wel top in samen werking met Plex. ION is een stuk goedkoper, maar draait dit ook net zo relaxt als de Mac mini? (bijvoorbeeld die bird scene etc....)
Pagina: 1