Toon posts:

PC naar TV, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een oud moederbord, de ASUS P5GL-MX, met een onboard videokaart met 1 vga aansluiting.
Nu wilde in m'n tv via S-video aansluiten aan m'n pc, omdat dit met m'n laptop ook lukt.
Dus heb ik het volgende gekocht:

-VGA Splitter (om beeld op m'n monitor én tv te krijgen)
-VGA to S-video adapter (om de VGA aansluiting te converteren naar S-video, zodat ik de TV via een S-video kabel aan kan sluiten)
-S-Video kabel

M'n laptop heeft wel een videokaart met S-video uitgang, dus kan ik die gewoon via een S-video kabel aansluiten op de TV, en heb ik beeld. Nu ik m'n computer op m'n TV heb aangesloten, heb ik gewoon zwart beeld op m'n TV, en wel normaal beeld op m'n monitor...

Wie o wie kan mij helpen??

Groetjes Nout

Verwijderd

Wat voor merk en type is die VGA naar S-video adapter?
Sommige van die dingen kunnen maar een kleine resolutie aan (zet je PC eens op 640x480), of zetten de synchronisatie verkeerd (probeer eens een analoge TV), of werken niet (een verkeerde op Ebay gekocht), etc.

Verwijderd

Aanvulling: Ik zie dat er op Ebay allerlei kabeltjes te koop zijn voor 1 of 2 euro. Die gaan nooit werken. Wat je nodig hebt is een kastje (tussen 25 en 100 euro) dat het VGA signaal in een geheugen opbouwd en dat weer uitleest en zo om kan zetten naar een televisie signaal.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad de kabeltjes op Ebay gekocht... Niet zo slim dus.
Ik heb ook een kastje voor €15,- op Ebay gevonden:
2 Way Port VGA Splitter Box Switch Unit 250MHz New UK
Heb m ook op een Nederlandse site gevonden voor €27,95:
Aten Video Splitter

De VGA naar S-Video adapter is ook van Ebay, welk merk raad je me aan?

Groetjes Nout

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

AFAIK zijn die vga naar s-video kabels bedoelt voor videokaarten die s-video via vga ondersteunen, niet elke kaart doet dit (voor zover ik weet alleen kaarten een sommige laptops)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

nout16, die kastjes maken twee vga signalen, maar geen s-video volgens mij.
Zer0, je hebt helemaal gelijk. Sommige VGA stekkers hebben ook het s-video signaal, maar zo'n computer heb ik nog nooit in mijn handen gehad.

Er is een kastje "Grand Handview II", maar 50 euro vind ik vrij duur. Zij hebben nog meer, hier http://www.grand.com.tw/p_converter.php# kun je bij "PC to TV Converter" de kastjes zien.

Het lijkt er op dat König die ook onder zijn eigen naam verkoopt als "CMP-TELVIEW1".

Maar zulke kastjes kunnen ook nog problemen geven: [vga > tv-out kastje] beeld schokt

Je kunt bij Ebay wereldwijd zoeken op: vga tv y93
En dan sorteren op laagste prijs. Dan ben je nog onder de 15 euro. Die kastjes zouden kunnen werken, maar verwacht geen hoge kwaliteit. De hoogste resolutie is ook maar 1280x1024. Helaas kon ik geen review vinden.

Je kunt natuurlijk ook nog een videokaart met de goede uitgangen op het mainboard prikken.
Of een TV kopen met een VGA-aansluiting, dat is vele malen scherper dan met s-video.
Of wachten totdat al je apparatuur HDMI heeft.
Pagina: 1