[PHP] Tijdelijke een subdomein weergeven op www

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
Er komen regelmatig onderwerpen voorbij over het mod_rewrite e.d. om voor je www een subdomein te gebruiken omdat je host zo is ingeregeld. Echter na zoeken kon ik geen geschikte oplossing vinden voor mijn probleem.

Probleem:
Voor één van mijn websites wil ik tijdelijk een subdomein tonen wanneer bezoekers de www.domein.tld komen bezoeken. Dus wanneer mensen www.domein.tld bezoeken ze sub.domein.tld zichtbaar krijgen, echter moeten ze vanuit het subdomein nog wel terug naar www kunnen gaan.

Nu had ik het volgende in gedachte:
  1. Hernoem de index.php op www naar index2.php;
  2. Maak een nieuwe index.php die het subdomein ophaalt;
  3. Verwijs vanaf het subdomein terug naar de bestaande site door naar www.domein.tld/index2.php op te geven
Vraag
Voor wat betreft het 2e vraag ik mij af of het mogelijk is. Kan ik gewoon
header('location: http://sub.domein.tld);
gebruiken. Of is dit toch beter op te lossen met een aanpassing in de .htaccess?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Als je Location met een hoofdletter L schrijft, dan kun je dat laatste gewoon gebruiken. Zet er nog wel een exit(); achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09 11:10
Een hoofdletter is voor zover ik weet niet nodig, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:47

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

De location header werkt meestal ongeacht case, ik weet zo echter niet of er vervelende browsers zijn die er over zeuren. IE is een goede kandidaat.

Verder kan je toch iets doen als:
PHP:
1
2
if ($_SERVER['HTTP_HOST'] != 'sub.domain.com')
  header('Location: http://sub.domain.com/');

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Topicstarter
@MueR: Helder mbt dat if statement, maar dat is in principe niet nodig wanneer ik toch de index.php gewoon in mijn /www map plaats. Het gaat erom dat ik voor een lokale politieke partij vanaf komende weekeind hun verkiezingswebsite laat zien aan bezoekers die naar www.domein.tld gaan. De verkiezingswebsite staat inmiddels al klaar op verkiezing.domein.tld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Woudloper schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:02:
Er komen regelmatig onderwerpen voorbij over het mod_rewrite e.d. om voor je www een subdomein te gebruiken omdat je host zo is ingeregeld. Echter na zoeken kon ik geen geschikte oplossing vinden voor mijn probleem.
Feitelijk is www al een subdomein strict gezien. Een domein is immers opgebouwd als naam.tld, alles wat er voor staat is dan dus een subdomein. Maar dat is een mierenneukertje. ;)
Probleem:
Voor één van mijn websites wil ik tijdelijk een subdomein tonen wanneer bezoekers de www.domein.tld komen bezoeken. Dus wanneer mensen www.domein.tld bezoeken ze sub.domein.tld zichtbaar krijgen, echter moeten ze vanuit het subdomein nog wel terug naar www kunnen gaan.

Nu had ik het volgende in gedachte:
  1. Hernoem de index.php op www naar index2.php;
  2. Maak een nieuwe index.php die het subdomein ophaalt;
  3. Verwijs vanaf het subdomein terug naar de bestaande site door naar www.domein.tld/index2.php op te geven
Ik zou in je gewone index.php een header doen, verwijzen naar nieuwe locatie met 302 header. Vervolgens een index2.php aanmaken en er naar verwijzen zoals je zelf al aangeeft.
Vraag
Voor wat betreft het 2e vraag ik mij af of het mogelijk is. Kan ik gewoon
header('location: http://sub.domein.tld);
gebruiken. Of is dit toch beter op te lossen met een aanpassing in de .htaccess?
Ja dat kan, maar gebruik er dan ook een HTTP 302 header erbij.
Pagina: 1