• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:30

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Hey, ik loop tegen een nogal vreemd probleem aan. Vrijwel elke AVCHD die ik brandt (maar niet allemaal) draaien prima tot op ongeveer de helft van de film, totdat het beeld schokkerig wordt of zelfs helemaal wegvalt. Wanneer ik vervolgens 10-15 minuten doorspoel is het probleem weg en kan ik verder kijken. Maar ik mis dus steeds een kwartier film!

Weet iemand waar dit aan kan liggen? Is het mijn bluray speler (lijkt me niet, is net nieuw en werkt verder goed) of brand ik op de één of andere manier fout? Het zijn allen iso/mds bestanden, die ik met behulp van CDBurnerXP op schijf zet met brandsnelheid 4x. Moet ik hier misschien iets veranderen?
Laatst wat ik me nog kan bedenken is dat de dvd-r-dl niet goed zijn, deze zijn van het merk Platinum en hebben een max brandsnelheid van 8x.

Heeft iemand een idee? Omdat dual layer branden nog niet erg veel gebeurt is het lastig er op internet iets over te vinden. Alvast dank!

youtube.com/@hisrep

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02 12:12
Platinum is nu niet bepaald een a-merk, al zullen er nu legio mensen gaan reageren met "die doen het hier perfect!", maar goed ;)

Probeer eens Verbatim of zo. Die gebruik ik altijd en spelen op mijn (nogal kieskeurige Blu-ray speler) prima.

Nickname does not reflect reality

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Het zou goed kunnen ja, maar opzich waren mijn ervaringen met platinum dus juist altijd goed. Vandaar dat ik benieuwd ben of hier mensen misschien andere tips hebben (bijv. beter brandprogramma voor dual layer, andere instellingen oid) voordat ik de hele tray weggooi ;)

maar iig thx voor je reply het bevestigt -helaas- mijn vermoeden

EDIT; ik kom er nu trouwens achter dat alle mpeg bestanden die ik op een dual layer brand geen last hier van hebben, terwijl het wel bij alle avchd's het geval is. Het lijkt dus toch iets met de manier van branden te maken te hebben. Heeft iemand een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-01-2010 14:47 ]

youtube.com/@hisrep

• Brad Pitt
Ik brand extreem veel AVCHD's, allemaal op Verbatim (en Maxell) media, met IMGBurn software, op 4x-speed. Doen het zonder uitzondering feilloos. Of het nu een ISO is dan wel losse files, met IMGBurn doen ze het altijd.

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik ben op een ander forum er achter gekomen dat de UDF (?) bij het branden van een AVCHD altijd op 2.5 moet worden gezet. Of dit bij een ISO bestand automatisch gebeurt weet ik niet, maar ik vermoed dat de problemen hiermee te maken hebben...

op een ander forum las ik ook:
"ik zelf heb een LG brander (HL-DT-ST dvdram GH22ns40 ata)
en branden doe ik met IMGburner op de stand 4x en of NERO
de schijfjes zijn van verbatim 8x DVD+RDL 8,5gb Double layer.
of platinum16x dvd+r 4,7gb.
Maar wat ik ook doe op het einde slaat hij altijd vast. en bij de double layers op de helft.
maak ook gebruik van windows 7.
heb al meer dan 10 schijfjes vernknalt."

het ligt dus waarschijnlijk toch aan de methode van branden en neit aan de kwaliteit vd discs. Zou ook wel heel vreemd zijn dat de hele spindel rommel is.

youtube.com/@hisrep

• Brad Pitt
IMGBurn past het automatisch aan naar UDF 2.50 indien ie een Blu-ray ISO/mappenstructuur ziet... 8)

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
hm dan ga ik eens testen met IMGBurn... heb hier alleen cdburnerxp geprobeerd, misschien is dat de oorzaak

youtube.com/@hisrep

• Brad Pitt
Klik, indien je een mappenstructuur brandt, wel even rechtsonder op de main-screen dat "Auto" aan, is wel zo handig. Dan gaat het branden van DVD's en Blu-ray's "sowieso" goed. Je krijgt meestal wel een melding dat er iets wellicht niet goed staat als het programma dat denkt, maar dat vinkje zetten kan geen kwaad ;) Succes!

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik brand alleen complete ISO files, dus dat speelt voor mij (misschien gelukkig) niet. Maar... ik ontvang nu op 50% vh brandproces een read error met allemaal vage lettertjes. Ik kan retry doen maar t wordt er niet beter op. Met imgburn lukt zelfs het branden dus niet goed. Wellicht toch een foutje met de discs... bah ik baal hiervan voordat ik de oorzaak heb zit ik aan t eind vd spindle.... :'(

Maar iig bedankt voor de hulp

[ Voor 14% gewijzigd door DeNachtwacht op 15-01-2010 16:49 ]

youtube.com/@hisrep

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Topicstarter
Ik heb inmiddels met behulp van Brad Pitt 2 andere merken schijfjes geprobeerd, en volgens mij is het met verbatim dual layers gelukt... ik heb ook maxell geprobeerd maar ook daar liep het brandproces op 70% in de soep. Ga dus maar eens verder borduren op verbatim, denk dat dat de oorzaak vh probleem is.

youtube.com/@hisrep

Pagina: 1