Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hotmail niet vooruit te branden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer

Sinds een aantal maanden is hotmail op mijn computer erg langzaam. Berichten openen en replyen op mails gaat ontzettend traag. Het bijvoegen of openen van attachments is al helemaal niet te doen. (Voorbeeld: bijvoegen van een jpg van 800 kb duurt zeker 10 minuten).

Het probleem doet zich in ieder geval voor in Internet Explorer en Google Chrome. Naar mijn idee gaat het iets beter in Firefox en Opera, maar ook daar gaat alles redelijk traag. Het betreft overigens niet alleen mijn eigen emailaccount maar ook dat van bijvoorbeeld mijn vriendin.

Groet en alvast bedankt voor het meedenken.

B

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 11:15 ]

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En andere pagina's? Als het probleem zich in alle browsers voordoet lijkt het meer dat je verbinding op de een of andere manier extreem geknepen is/wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Kawaii schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:19:
En andere pagina's? Als het probleem zich in alle browsers voordoet lijkt het meer dat je verbinding op de een of andere manier extreem geknepen is/wordt.
Ik heb UPC fiberpower 25mbps (in de praktijk ongeveer 15mbps), breng per dag vele uren op internet door en ondervind nergens anders dan in hotmail problemen.

• Iekozz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-11 16:52
Cache al eens leegegooid?

"Computers are like Old Testament gods: lots of rules and no mercy." --Joseph Campbell

Verwijderd

Topicstarter
Jep, regelmatig.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
En uploaden van 800kb zou vrij rap moeten gaan, maar je upload zit vast niet op 15mbps. Kijk je uploadsnelheid daarom eens na. Misschien is daar iets raars mee aan de hand.
offtopic:
Hotmail heeft EINDELIJK het plaatje op de inlogpagina (met verbeterde beveiliging, je weet) met het juiste SSL certificaat versleuteld. *O* (na een jaar of 2, zucht)

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:10:
Beste lezer

Sinds een aantal maanden is hotmail op mijn computer erg langzaam. Berichten openen en replyen op mails gaat ontzettend traag. Het bijvoegen of openen van attachments is al helemaal niet te doen. (Voorbeeld: bijvoegen van een jpg van 800 kb duurt zeker 10 minuten).

Het probleem doet zich in ieder geval voor in Internet Explorer en Google Chrome. Naar mijn idee gaat het iets beter in Firefox en Opera, maar ook daar gaat alles redelijk traag. Het betreft overigens niet alleen mijn eigen emailaccount maar ook dat van bijvoorbeeld mijn vriendin.

Groet en alvast bedankt voor het meedenken.

B
Is je computer wel virus vrij? Heb je sinds een aantal maanden een andere spam, adware of virusscanner?

Verwijderd

Topicstarter
Barleone schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 11:50:
En uploaden van 800kb zou vrij rap moeten gaan, maar je upload zit vast niet op 15mbps. Kijk je uploadsnelheid daarom eens na. Misschien is daar iets raars mee aan de hand.
Vreemd. Ik test mijn downloadsnelheid altijd hier: http://www.upc.nl/internet/snel_internet/speedtest/#download. Zodra ik zie dat mijn downloadsnelheid redelijk in orde is, klik ik de pagina altijd weg, ik wacht de test van de uploadsnelheid dus nooit af. Nu ik dat wel doe krijg ik bij deze test een error (Upload test error: upload test returned while trying to read the upload file).

Speedtest.net en Speedtest.nl zojuist uitgeprobeerd. De eerste blijft lang hangen in preparing upload en geeft vervolgens dezelfde error als de UPC test, de tweede geeft voortduren de status "bezig" aan. Bij beiden werkt de download test wel direct zonder problemen.

:?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Is je computer wel virus vrij? Heb je sinds een aantal maanden een andere spam, adware of virusscanner?
Naar mijn weten wel. Ik gebruik (het betaalde) Spyware Doctor en het gratis AntiVir Avira en scan meerdere keren in de week.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-11 21:34
Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:07:
[...]

Naar mijn weten wel. Ik gebruik (het betaalde) Spyware Doctor en het gratis AntiVir Avira en scan meerdere keren in de week.
Start de pc in veilige modus met netwerk ondersteuning op. En kijk daar of speedtest en hotmail nog raar doet.

• Barleone
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:52
• Of ga een paar testplaatjes spammen op imagehosting sites en kijk of je daar ook uploadproblemen hebt.
• Of bel met je ISP en vraag of ze even je verbinding testen. in 2 min gebeurd.
• Werk je draadloos of bedraad?
• Heb je een andere pc/laptop waarmee je het bij je thuis kan testen?
• Wis ook eens je dns cache:
start>run: cmd [ENTER]
ipconfig /flushdns [ENTER]

Tweakers.net 6 nostalgie! - Wayback Machine
Have you tried turning it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Beste antwoorders,

excuses voor de late reactie, ik ben een aantal dagen druk met andere zaken geweest.

Om te beginnen met de vragen van Barleone:

• Ga een paar testplaatjes spammen op imagehosting sites en kijk of je daar ook uploadproblemen hebt. --> Dit heb ik in het verleden regelmatig gedaan (imageshack of stashbox bijvoorbeeld) maar lijkt nu ook niet te lukken.
• Bel met je ISP en vraag of ze even je verbinding testen. in 2 min gebeurd. --> Lange wachttijd bij UPC dus verder met de rest van de punten
• Werk je draadloos of bedraad? --> Draadloos
• Heb je een andere pc/laptop waarmee je het bij je thuis kan testen? --> Ja, zojuist geprobeerd met netbook. Kon geen problemen ontdekken en de uploadsnelheid werd ook netjes vastgesteld mbv. een speedtest.
• Wis ook eens je dns cache: --> Gedaan, lijkt geen effect te hebben.

Ik zal de PC nu in veilige modus opstarten en kijken of er iets verandert.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal de PC nu in veilige modus opstarten en kijken of er iets verandert.
Done & geen verschil.
Pagina: 1