Areca ARC-1222 + Samsung F2 HD154UI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeAtS
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-08 21:35
Heeft er iemand al ervaringen met de ARC-1222 in combinatie met Samsung Ecogreen F2 HD154UI 1.5TB schijven?

Ik lees overal dat er veel problemen zijn met de 1TB van de F1 serie. Maar dat is ook verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:03
Heb je Areca al gemaild? Lijkt me stap 1...

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
BeAtS schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:46:
Heeft er iemand al ervaringen met de ARC-1222 in combinatie met Samsung Ecogreen F2 HD154UI 1.5TB schijven?

Ik lees overal dat er veel problemen zijn met de 1TB van de F1 serie. Maar dat is ook verdeeld.
Ik dacht vooral met de F1 schijven. In ieder geval werkt alles goed als je NCQ uitschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ik weet niet of deze ECOGREEN disken zich uitschakelen indien er na een tijdje geen DATA verkeer is, dat kan funest zijn in een RAID situatie.

Als je stroom en je disk wilt sparen, gebruik dan de SPIN DOWN WHEN IDLE settings op de Areca, werkt met alle merken en type disken.

PASOP: met het uitschakelen van disken op de Areca, dat werkt alleen met een paar disken die daar compatible mee zijn. Dat zijn 2 andere settings onder HARDDISK POWER Settings dan de SPIN DOWN WHEN ODLE.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeAtS
Dit is de reply wat ik van Areca krijg:

Dear Sir/Madam,

we do found some strange issues on the F1 drive before, such as abnormal
failure or even data corruption, but such problem seems not happen with all
conditions.
due to the problem never been solved, so we mark this drive as possible
problem in our certification list.

the F2 drive had never been tested before, and also no usage or error report
before.
due to this drive is a desktop drive so we do not suggest customer use this
drive for array applications.
desktop drives have no good reliability for array applications like
enterprise drives did. after all reliability is one important reason why
customers choose hardware raid controllers.

Best Regards,

Kevin Wang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeAtS
John2B schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:05:
Ik weet niet of deze ECOGREEN disken zich uitschakelen indien er na een tijdje geen DATA verkeer is, dat kan funest zijn in een RAID situatie.

Als je stroom en je disk wilt sparen, gebruik dan de SPIN DOWN WHEN IDLE settings op de Areca, werkt met alle merken en type disken.

PASOP: met het uitschakelen van disken op de Areca, dat werkt alleen met een paar disken die daar compatible mee zijn. Dat zijn 2 andere settings onder HARDDISK POWER Settings dan de SPIN DOWN WHEN ODLE.
Sowieso heb ik deze functies uitgeschakeld op mijn controller. Spin Down when IDLE kan verder wel geen kwaad zeg je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

BeAtS schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 12:13:
[...]

Sowieso heb ik deze functies uitgeschakeld op mijn controller. Spin Down when IDLE kan verder wel geen kwaad zeg je?
Kan inderdaad geen kwaad. Kan wel zo zijn, als de disk IDLE is en de Areca stopt de disken, dat het soms even duurt (pakweg 10 seconden) voordat Windows reageert, logisch Windows wacht op data van bv de Areca en bevriest eventjes. Dus dat je niet raar opkijkt en bij het minste og geringste vertraging je PC gaat resetten...die neiging heb ik altijd.!! Hahaha...ik ben een beetje ongeduldig ;-)

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeAtS
Ok, maar als iemand dus nog ervaringen heeft met de Samsung F2 reeks en Areca SAS/SATA. Laat het hier dan even weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Geef dit topic een kleine schop daar ik een ARC-1222 op de kop heb kunnen tikken. Zojuist zijn mijn 3 x HD203WI HDD's binnen gekomen. Vanavond maar eens aan de gang of dit lekker gaat of niet.

Overal waar ik lees, lees ik verdeelde berichten over de combinatie van "Eco" drives en RAID controllers. Ene zegt dat NCQ uit moet staan, ander geeft aan dat Spin Down ook uit moet.

Ik zie dat user aval0ne in deze review : productreview: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB review door aval0ne goede ervaringen heeft met Areca en Samsung disks.

Kan iemand mij ondertussen al wat meer info geven over de optimale settings mbt deze controller en de disks? En hoe zit het met de betrouwbaarheid, daar we al luttele maanden verder zijn?

..::System Specs::..

Pagina: 1