Draagbare radio aansluiten op kabel-antenne

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

Hier op het werk hebben we een draagbare radio uit het jaar kruik als audio-installatie.
Deze heeft echter geen al te best ontvangst
(ligt aan locatie, en ik heb geen budget of mogelijkheid om een "echte sprietantenne" te plaatsen)

Nu hebben we onlangs vanwege andere reden het antennesignaal op onze kabel aansluiting weer aangezet.
Wat natuurlijk veel beter ontvangst oplevert.

Maar onze radio heeft natuurlijk geen kabelantenne-ingang. Hoe kan ik dat nu toch aansluiten ?
Ik zat te denken gewoon een kabeltje aan de antenne te knubbelen, of levert dat te veel vermogen op en frituur ik de ontvanger dan ?

* heuveltje wil arrow classick rock kunnen ontvangen !

[ Voor 7% gewijzigd door heuveltje op 15-01-2010 10:02 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• almightyarjen
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-10 22:26

almightyarjen

When does the hurting stop?

heuveltje schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:01:
Hoi

Hier op het werk hebben we een draagbare radio uit het jaar kruik als audio-installatie.
Deze heeft echter geen al te best ontvangst
(ligt aan locatie, en ik heb geen budget of mogelijkheid om een "echte sprietantenne" te plaatsen)

Nu hebben we onlangs vanwege andere reden het antennesignaal op onze kabel aansluiting weer aangezet.
Wat natuurlijk veel beter ontvangst oplevert.

Maar onze radio heeft natuurlijk geen kabelantenne-ingang. Hoe kan ik dat nu toch aansluiten ?
Ik zat te denken gewoon een kabeltje aan de antenne te knubbelen, of levert dat te veel vermogen op en frituur ik de ontvanger dan ?

* heuveltje wil arrow classick rock kunnen ontvangen !
Nee hoor, kan je gewoon aansluiten. Heb ik vroeger ook wel eens gedaan, werkt perfect :)

Patreon | Main Youtube | Work In Progress Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:34

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Had ondertussen de stoute schoenen aangetrokken, en het er gewoon op gegokt.
Idd werkt perfect :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu de sprietantenne losmaak van de receiver, een nieuwe platte antennedraad koop die weer verbind met de receiver en van het andere eind, dat normaal in de sprietantenne verdwijnt samenvoeg en verbind met de plug voor de kabel........werkt dat dan? Hoop dat er iemand is die raad weet. Bedankt vast, Martinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:07

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Alleen een enkele draad gebruiken waarmee je het middencontact van de kabel verbindt met de antenne, dat zou moeten werken.