Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Allereerst, dit topic is niet bedoeld als bash, ik maak dit topic uit nieuwsgierigheid omdat ik vanuit verschillende hoeken tegenstrijdige verhalen hoor. Ik hoop daarom wat gebruikers-ervaringen van andere Tweakers te horen.

Ik ben zelf altijd erg gecharmeerd geweest van het uiterlijk van HTC telefoons, zeker de nieuwe Touch HD2 vind ik een prachtige telefoon. In het 3e kwartaal van dit jaar loopt mijn huidige abonnement af, 'uiteraard' is het dan als gadget-liefhebber en tweaker ook wel weer tijd voor een nieuwe telefoon. Ik loop nu al 3,5 jaar met Symbian in mijn broekzak rond en ik ben toch ook wel benieuwd naar andere OS'en. Als ik naar Windows Mobile zou overstappen zou de eerste keus een HTC telefoon worden, echter loop ik dan tegen de volgende dingen aan:

- Vrienden, kennisen en collega's roepen altijd dat HTC telefoons belabberde bouwkwaliteit hebben, vlekken onder het scherm, schroefjes die er spontaan uit vallen, telefoons waarin iets rammelt, ik heb zelfs verhalen gehoord van bedrijven waarbij 95% van alle HTC telefoons terug moet voor garantie.
- Reviews hebben het altijd over het oh zo verschrikkelijke Windows Mobile, lees de review van een willekeurige recente HTC telefoon en ze hebben altijd 1 nadeel: Windows Mobile. Schijnbaar is dit zo'n groot negatief punt dat het altijd afbreuk doet aan de kwaliteit van de telefoon, hoe snel, mooi, goed of betrouwbaar deze ook zou moeten zijn.

Mijn vragen nu: Waarom lees ik niks over de bouwkwaliteit van HTC telefoons op het internet? Is dit echt zo dramatisch? Of ben ik gewoon blind aan het worden en lees ik er compleet overheen?

Is Windows Mobile -echt- zo dramatisch als dat de reviews altijd laten merken? Wat ik het vervelende vind is dat er haast geen enkele reviewer is tegenwoordig die niet tot in den treure de telefoon vergelijkt met een iPhone. Overal waar je kijkt, alles wat je leest, iPhones>Alles, vervolgens wordt alles non-Apple afgekraakt omdat het nevernooitniet zou kunnen tippen aan <randomAppleproduct>. Is dit terecht? Is Windows Mobile echt zoveel slechter dan een Symbian, Android, Maemo of noem maar op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiMan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Heb meerdere HTC toestellen gehad en ben zeer te spreken over de degelijkheid van de toestellen.

Mijn huidige toestel, de HTC P3600 heeft alleen wat lak problemen. Maar losse schroeven etc., niet meegemaakt.

WM werkt zoals het moet. Het is misschien iets trager dan de concurrenten maar niet hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 29-09 08:15
Ik ken toch aardig wat mensen met HTC telefoons, en ik heb er geen enkele horen klagen over de bouwkwaliteit. Sowieso denk ik als je het HD3 topic hier gaat doornemen en er niks over de bouwkwaliteit gezegd wordt, je er toch best vanuit kan gaan dat het wel goed zit. Als er namelijk iets mis is laten wij Tweakers dat volgens mij duidelijk merken. :)

En over Windows Mobile...daar heb ik zelf niets over te klagen qua werking alleen is het nog steeds niet echt vingervriendelijk. Zonder stylus is mijn Tytn II niet altijd een pretje. Maar HTC heeft daarom ook zijn eigen shell gebouwd (die op mn Tytn II nog ontbreekt) die wat vingervriendelijker is. Mooie van Windows is gewoon (naar mijn mening) dat het lekker met je PC integereerd.
En in WM 6.5 en 7 wordt er wel degelijk aandacht geschonken aan het vingervriendelijk zijn.
Over het functioneren verder ben ik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

- Vrienden, kennisen en collega's roepen altijd dat HTC telefoons belabberde bouwkwaliteit hebben, vlekken onder het scherm, schroefjes die er spontaan uit vallen, telefoons waarin iets rammelt, ik heb zelfs verhalen gehoord van bedrijven waarbij 95% van alle HTC telefoons terug moet voor garantie.
Dit is je probleem.

Ik heb sinds de Qtek 9100 (WM5) enkel nog HTC toestellen gehad, vrienden hadden variaties aan telefoons maar zijn toch ook naar HTC gegaan nadat ze mijn phone hadden getest (Pro2, HD, Hero, Diamond etc). Windows Mobile is niet 1 van de snelste, maar is wel enorm 'vertrouwd'.

Mijn huidige HTC Touch Pro is alweer 1,5 jaar op de markt, maar met TouchFlo schilletje werkt het bijzonder netjes en goed. Natuurlijk zijn er soms wat haperingen en mischien dat Android of Iphone sneller werkt (N71 symbian in iedergeval dus niet), blijft het voor mij eerste keuze. Auto sync met windows, de apps icm windows, bekendheid binnen de instellingen etc.

Qua hardware, dit is mijn 4de HTC en alle 3 voorgaande toestellen werken non perfect. Wat gebruikerskrasjes maar verder nooit een hardware issue ooit gehad. Rammelen, losse schroefjes etc.. nog nooit last van gehad. (ik draag mijn phone altijd in m'n broekzak dus zou je verwachten dat hij het wat zwaarder te voorduren heeft).

Deze maand loopt mijn contract weer af, 100% zeker dat er weer een HTC met windows mobile komt.

En mbt iphone, ik kan zo een lijst van redenen maken waarom ik absoluut geen iphone wil hebben, snelheid is voor mij geen issue, mijn phone moet bellen, sms'en en wat klein zut (foto, wat internet etc). Wil ik 'flashy en gaaf' gamen, heb ik 2 PC's thuis staan.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 15-01-2010 09:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Zelf heb ik een HTC S730, en mijn vrouw een Touch Dual. Beide met WinMo.
Die hebben we nu ruim anderhalf jaar. Mijn vrouw heeft ondertussen haar Touch Dual omgeruild voor een Samsung Star geval, omdat ze de HTC aboluut niet prettig vond.
Mijn S730 heb ik nadat zij die Star had gekocht meteen in een hoek gegooid waar hij nooit meer uit zal komen, en heb haar toestel gepakt. Omdat mijn toestel niet vooruit te branden was. Nu vind ik die touch dual ook niet alles, maar dat komt m.i. dus inderdaad door dat WinMobiles wat er opstaat.
Kwa bouwkwaliteit, zit dat wel snor. Geen uitvallende schroefjes oid. Alleen was op mijn S730 de verf wel zo'n beetje compleet afgebladderd aan het eind.
Maar voor ons beiden geld: nooit meer een HTC... En ja, er wordt wel vaak vergeleken met de iPhone, maar ik moet eerlijk zeggen... mijn volgende toestel wordt dus wél zo'n Apple geval. Ik was er eerlijk gezegd altijd op tegen (tegen een iPhone) totdat ik er een paar dagen mee heb mogen "spelen"... wat een verademing tov mijn huidige telefoon!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Windows mobile was in het begin niet echt bedoeld voor telefonie/smartphone. Het was een os ontworpen voor pda's. En tot nu toe hebben ze op die opzet doorgewerkt en niet echt grote veranderingen doorgevoerd. Ik ben er op het moment aan gewend en kan er wel mee omgaan. Maar het is idd niet echt het meest geniale os. Zitten veel irritante dingetjes in. Pluspunt is wel dat je er meestal honderden custom roms voor kan vinden.

Ik heb zelf een (al vrij oude) htc tytn II. Ik moet ook ergens deze zomer weer eens een nieuwe toestelletje gaan kiezen. Maar ik weet het echt nog niet zeker ik ga denk ik sowieso nog wachten tot wm7 en kijken wat ze daarvan hebben gebakken. Maar wat betreft bouwkwaliteit ben ik erg tevreden over htc eerlijk gezegd. Openklap systeem van de mijne is nog niet lam geworden ondanks intensief gebruik. Htc logootje is er wel afgesleten en ik ben niet zown fan van het verzonken scherm. Maar qua robuustheid is het wel een goed dingetje. Ben er niet bepaald voorzichtig mee en hij doet het nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartveld
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Verschillende HTC's gehad, momenteel een HD2. Helemaal niets op aan te merken, sterker nog, ik vind de kwaliteit heel goed. Geen speling in de knoppen, geen batterijklep die steeds losser gaat zitten, geen haarscheurtjes (die ik trouwens ook nooit gezien heb in de Xperia). En inderdaad, op het net vind je weinig lelijks over de bouwkwaliteit van HTC. Dat is niet voor niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

frumper schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:53:
Zelf heb ik een HTC S730, en mijn vrouw een Touch Dual. Beide met WinMo.
Die hebben we nu ruim anderhalf jaar. Mijn vrouw heeft ondertussen haar Touch Dual omgeruild voor een Samsung Star geval, omdat ze de HTC aboluut niet prettig vond.
Mijn S730 heb ik nadat zij die Star had gekocht meteen in een hoek gegooid waar hij nooit meer uit zal komen, en heb haar toestel gepakt. Omdat mijn toestel niet vooruit te branden was. Nu vind ik die touch dual ook niet alles, maar dat komt m.i. dus inderdaad door dat WinMobiles wat er opstaat.
Kwa bouwkwaliteit, zit dat wel snor. Geen uitvallende schroefjes oid. Alleen was op mijn S730 de verf wel zo'n beetje compleet afgebladderd aan het eind.
Maar voor ons beiden geld: nooit meer een HTC... En ja, er wordt wel vaak vergeleken met de iPhone, maar ik moet eerlijk zeggen... mijn volgende toestel wordt dus wél zo'n Apple geval. Ik was er eerlijk gezegd altijd op tegen (tegen een iPhone) totdat ik er een paar dagen mee heb mogen "spelen"... wat een verademing tov mijn huidige telefoon!
Dan heb je toevallig net 2 toestellen gekocht waarvan ik weet dat er veel problemen zijn. Veel mensen om mij heen die zo'n ding nooit meer willen aanraken. 1 ervan is een Helpdesk medewerker die regelmatig die krengen terug krijgt :X

Daarentegen kan ik de opvolger van die S730 wel aanraden! Simpele interface. Mooi homescreen(niet standaard) en bijzonder stevig gebouwd! Metalen behuizing! Dat scheelt enorm.

Ik heb zelf een Touch diamond en qua bouwkwaliteit kan ik hem zeker aanraden. Stevig klein toestelletje is het. Werkt prima behalve de batterij(maar ja is een smartphone nou eenmaal) Geen piepje of kraakje. Lekker metaal en stevig!

De Touch HD die mijn vader heeft is qua bouwkwaliteit net zo. Lekker stevig en kraakt nergens.

Heb hiervoor een Nokia gehad en eigenlijk de afgelopen toestellen waren merendeels Nokia.

Wat mijn volgende toestel word heb ik nog geen idee van. Er gebeurd teveel op de markt om een conclusie te trekken. Hij moet stevig zijn, moet snel aanvoelen(sneller dan nu :+ ) en ik moet er genoeg mee kunnen.

Daar valt nu ongeveer 70% van alle smartphones onder :+

Oh ja en WiMo valt mee mits je de HTC variant pak. De normale non HTC interface vind ik maar extreem kut :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Touchdomex schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:02:
Oh ja en WiMo valt mee mits je de HTC variant pak. De normale non HTC interface vind ik maar extreem kut :+
Alternatief is ook SPB, laatste versies van hun interface zijn bijzonder netjes geworden.

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:20
Ik heb een HTC Magic en hiervoor had ik een HTC Touch Dual (werk). Het zijn echt hele degelijke toestellen en er is niks mis mee (Behalve windows mobile op de touch dual :P)
Ze zijn zowieso stukken degelijker als de Nokia's die ik heb gehad (die graag stof verzamelen onder het scherm - met als dieptepunt mijn N95 - wat een slecht toestel) of Sony Ericssons.

[ Voor 8% gewijzigd door m3gA op 15-01-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:30
De uitschuifconstructie van het qwerty toetsenbord van mijn G1 kraakt wat als je er druk op uit oefent. Maar in normaal gebruik voelt het prima en solide aan. Merk na een jaar ook geen achteruitgang ofzo.

WM 6.1 was altijd crap van wat ik gehoord heb. WM6.5 is al beter als ik het op de HD2 van mijn broertje zie. Ik verwacht dat het met WM7 helemaal wel goed gaat komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

Ik heb nu anderhalf jaar een HTC Touch Pro en met de bouwkwaliteit zit het wel snor. Ik laat hem wel eens vallen (ja, oeps), maar hij werkt gewoon door. Zelfs het uitschuifmechanisme voor het QWERTY-toetsenbord vertoont nog geen mankementen.

Windows Mobile 6.1 is geen briljant telefoon-OS, maar met de aanpassingen die HTC eraan heeft gemaakt wil ik nooit meer anders dan een HTC telefoon. De schil die HTC heeft gebouwd is naar mijn mening erg goed op de Touch Pro en voor de latere telefoons is deze nog sterk verbeterd ook.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Ik heb net als Craven87 ook een tytn II (al weer ruim 2 jaar oud), en ook bij mij doet deze het nog goed. Klein beetje slijtage op de knopjes (chroom op plastic, dus laat los hier en daar) en de achterkant klikt af en toe was los, maar dat komt voornamelijk door mij. Het schuifmechanisme en toetsenbord werken nog prima. Ik gebruik hem echt dagelijks en ik ga er niet bepaald zachtzinnig mee om. Een vriendin van me heeft wel last gehad van krassen op een HTC touch, maar die had ook geen screen protector en de telefoon zat soms in een broekzak met sleutels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [Roland]
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik herken het verhaal van TS wel, heb zelf al jaren HTC maar denk wel aan een ander merk nu (heb bewust voor Win mobile gekozen toentertijd i.v.m. push mail van exchange).

Ik heb mobiel telefoon beheer gedaan bij een bedrijf en daar hadden we 10 HTC toestellen, de Vario3 en de opvolger daarvan (ben de HTC namen even kwijt). De helft hiervan is terug gegaan voor reparatie (via T-Mobile en dat was wel goed geregeld).

Mijn eigen Vario 3 is ook een keer gerepareerd (scherm was gevoelloos) en na precies 2 jaar was deze kapot. Deed niks meer, toen gekozen voor een tytn2 (had tomtom aangeschaft). Deze gaat goed, nu anderhalf jaar oud en de accu gaat geen dag meer mee en de usb aansluiting is gammel (lastig met opladen). Ik vind de kwaliteit dus ook niet zo geweldig, zeker gezien de prijs en in vergelijk met een ouderwetse nokia telefoon. Ook is het bereik niet zo goed als bij sommige andere merken.

Buiten dat zijn het geweldige toestellen, ze kunnen alles (navigatie, mp3's spelen, bellen, internetten etc..) en een paar jaar geleden waren er eigenlijk geen serieuze alternatieven. Nu wel, dus ik zou zeker verder kijken dan HTC maar ze ook niet uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaakmeGek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:10

MaakmeGek

XBL: XtrordinarY

Ik heb al jaaaaaren windows mobile toestellen en wil niets anders meer..

Het begon met de Qtek (wat nu gewoon HTC is) S100 en 9100 toestellen. Daarna heb ik de HTC S710, S730 en nu een Sony Ericsson Xperia X1 (wat stiekem gewoon de HTC Kovsky is).

Als je "normale" telefoon software gewent bent dan kan ik me voorstellen dat je windows mobile iets trager vind reageren. Maar zoveel trager is het nou ook weer niet. Wat voor de meeste de grootste minpunt is (windows mobile) is persoonlijk voor mij het grootste voordeel!

Windows Mobile is zo flexibel, er zijn zoveel dan wel gratis of betaalde programma's voor te krijgen en te installeren en makkelijk te personaliseren!

Wat bouwkwaliteit betreft heb ik ook niets te klagen van alle toestellen die ik heb gehad heb ik 1 keer de Qtek 9100 moeten opsturen en dat was omdat ik het heb laten vallen.. dus eigen schuld!

Mijn ervaringen met de X1 is wel wat minder.. de behuizing scheurt elke keer.. die schuld schuif ik maar af op Sony Ericsson. ;)

Ik zou je niet laten ontmoedigen wat anderen zeggen uiteraard hoor je vaker negatieve verhalen dan positieve omdat mensen graag zeiken en vaak gebaseerd op oude feiten zoals dat Alfa Romeo's probleembakken zijn.. nou ik heb er 1 en moet zeggen wil ook niets anders meer en heb er geen problemen mee!

Samsungs zijn snel leeg... nou dat was vroeger zo toen ze 2 accu's meeleverden enz enz..

Ga op je eigen gevoel af en loop niet met de stroom mee want die praten vaak alleen elkaar maar na!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:59
Altijd_Lastig schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:33:
... zeker gezien de prijs en in vergelijk met een ouderwetse nokia telefoon....
Ik heb ook nog eens een nokia koelkast model gehad. Dat ding kon alles hebben, zelfs een keer meegemaakt dat er een taxi tot 2 keer toe over een heen reed, geen probleem. Geloof me: zo sterk maken ze ze niet meer.

Waar het op neer komt is dat ieder zijn ervaring kan verschillen, en er zullen ook zeker mensen zijn die problemen mee hebben gehad (dat geld voor alles). Ik heb vroeger gewerkt bij een IT service balie en ik kan je zeggen: alles kan en gaat kapot (en daar heb je dan ook garantie voor :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:01
Ik heb er ondertussen 3 versleten. De eerste, een S100, daar ging mijn speaker van kapot. De tweede de S110 is ook mijn speaker van kapot gegaan. De derde, een Touch Dual, daar ging mijn touchscreen van kapot. Deze reageerde niet meer op mijn stylus. Ik heb nu de Touch2 en die vertoont nog geen kuren. Wel ga ik waarschijnlijk geen HTC meer kopen, want ik heb tot nu toe altijd problemen gehad met die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:21

SilencerNL

No remorse

Mijn eerste HTC was een Touch Cruise, erg fijne telefoon. Nu heb ik een HD2 en ben er nog steeds heel erg blij mee... De bouwkwaliteit is erg goed, beide telefoons voelen gewoon enorm stevig aan, en ook bij mij is er nog nooit een schroefje uit gevallen.

Over Windows Mobile, ik zou niet zonder kunnen! Er zijn zoveel applicaties te vinden voor je telefoon! Het is inderdaad nog niet helemaal vinger vriendelijk, maar HTC heeft dat voor 95% opgelost met HTC Sense. Verder is de HD2 erg snel, alles start snel op, en animaties zijn vloeiend.

Het zal wel even wennen zijn in het begin, zeker als je nog nooit een Windows Mobile hebt gehad, maar ik raad het je zeker aan!

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verschillende Touch Diamonds hier gehad met schermproblemen / uitlijnproblemen.

Nu worden ze vervangen door TD2 maar goed die zijn straks ook niet meer te leveren.
Verder moet je ze regelmatig updaten om de bug te fixen.

Zo liep bijvoorbeeld bij 1.37 de accu leeg als je tomtom draaide en dat was later gefixed in een nieuwe update.

Mijn TD2 valt uit heb ik gezien. Dan is de batterij op 80% en dan pak ik hem en dan start hij ineens op.

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryonic90
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 14:09
Hier ook een gebruiker van HTC toestellen (4 jaar inmiddels, eerst de MDA Vario/Qtek 9100, en nu de Vario 3/TytnII) En nog nooit grote problemen gehad. Alleen met de Vario1 het bekende probleem dat de bevestiging van de stylus niet zo sterk was en dus op een gegeven moment de stylus gewoon los in de telefoon zat. Verder nooit problemen mee gehad.
Nu de Vario3 en ook daar nooit problemen mee gehad, laatst scherm vervangen omdat die door eigen schuld niks meer deed, maar verder niks. Accu gaat nog steeds een dag of 3 mee met normaal gebruik en de juiste ROM ;)
En op dit moment heb ik bij mijn verlenging gekozen voor een HD2 en ik gok dat ik ook daar tevreden mee ga zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik heb de touch pro en het apparaat is geweldig (mooi, niet te groot etc) maar irriteer me mateloos aan windows, ontzettend traag, je kan nooit snel navigeren door de menu's heen.
Je kan er wel weer erg veel mee (gps, dus tomtom, muziek, films, outlook..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Aragnut schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:18:
Ik heb net als Craven87 ook een tytn II (al weer ruim 2 jaar oud), en ook bij mij doet deze het nog goed. Klein beetje slijtage op de knopjes (chroom op plastic, dus laat los hier en daar) en de achterkant klikt af en toe was los, maar dat komt voornamelijk door mij. Het schuifmechanisme en toetsenbord werken nog prima. Ik gebruik hem echt dagelijks en ik ga er niet bepaald zachtzinnig mee om. Een vriendin van me heeft wel last gehad van krassen op een HTC touch, maar die had ook geen screen protector en de telefoon zat soms in een broekzak met sleutels.
Ik heb bij mijn TyTN 2 ook dat van die knopjes, maar voor de rest ook nergens last van.
Mijn telefoon heeft toch aardig wat trap gelopen en ook vaak zat uit mijn broekzak gevallen bij in/uit stappen van de auto. Gebruik hem tegenwoordig zakelijk en de HD2 prive.

Telefoon in zelfde broekzak als je sleutels is gewoon vragen om problemen.

Prettige van HTCs vind ik Windows Mobile + de hoeveelheid aan custom ROMs.
mdj84nl schreef op zondag 17 januari 2010 @ 15:07:
ik heb de touch pro en het apparaat is geweldig (mooi, niet te groot etc) maar irriteer me mateloos aan windows, ontzettend traag, je kan nooit snel navigeren door de menu's heen.
Je kan er wel weer erg veel mee (gps, dus tomtom, muziek, films, outlook..)
Vind de TyTN 2 al redelijk vlot met de juiste ROM en de HD2 is echt overal vloeiend en snel in.

[ Voor 17% gewijzigd door Vincentio op 19-01-2010 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11
Ok, als ik het zo lees is het dus allemaal minder dramatisch dan wat me tot nu toe is gezegd, bedankt mensen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroTec
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-06 13:57
UTwizard schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 11:57:
Ok, als ik het zo lees is het dus allemaal minder dramatisch dan wat me tot nu toe is gezegd, bedankt mensen :)
Slagroom op de taart dan maar; Hier ook al sinds jaren (via Qtec tot een Diamond op dit moment, toestel of 4) enorme tevreden.

Enige punt bij HTC (maar volgens mij bij elke tel) blijft de batterij, ik koop dan ook standaard een 2de of zwaardere batterij mee...

Dont work hard, just party!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Laatst online: 16:05
Ik heb 4 jaar jaar lang tot volle tevredenheid een Qtek 8310 (a.k.a. HTC Tornado/I-mate SP5) gebruikt, (wat was ik blij met Wifi in m'n mobi en de mogelijkheid om TomTom altijd bij met te hebben toen! ;) ) toestel is in die 4 jaar 1x terug geweest om het "pookje" te laten vervangen/schoonmaken, ben nu over op de HD2...

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Het probleem met Windows Mobile is dat het niet 'af' is.

Je moet er zelf altijd nog hacks enzo bij halen om het zo te maken dat het aan jouw wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tsja, alsof dat met andere OS-en anders is. Android is ook niet bepaald af (de vele problemen met de Nexus One, anyone?), de iPhone heeft ook allerlei tuning/hackscripts om dingen aan te passen etc.

Het is nu eenmaal onmogelijk om een OS te maken dat aan ieders eisen voldoet, daarvoor zijn de eisen die mensen stellen gewoon te divers.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jra2k
  • Laatst online: 16:05
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:

Je moet er zelf altijd nog hacks enzo bij halen om het zo te maken dat het aan jouw wensen voldoet.
Maar we hebben hier ook niet over WM, maar over de kwaliteit van HTC toestellen.... ;) (natuurlijk, heel veel HTC toestellen draaien WM, I know)

[ Voor 11% gewijzigd door jra2k op 19-01-2010 13:24 ]

..: Ericsson GF768 - Siemens S25 - Siemens S40 - Nokia 6610 - Qtek 8310 - HTC HD2 - HTC Desire - iPhone 4 - HTC 8X - Nokia Lumia 920 - iPhone 6 - iPhone 7 - iPhone XR - iPhone 13:..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irritinus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-09 18:36
ThinkPadd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:11:

Daar ben je toch een tweaker voor? >:)

De bouwkwaliteit is naar mijn ervaring goed te noemen!
Ik zelf heb een HTC Touch gehad en deze regelmatig laten stuiteren, maar hij doet het nog steeds perfect!
Nu in het bezit van een HTC Touch Diamond 2 en die heeft ook al een aantal keer onbedoeld de grond geraakt en ook deze doet het nog goed!

Het Windows OS zelf was in eerste instantie redelijk bagger, maar is veel verbeterd. Ik kom van Windows Mobile 2003 af en per versie gaat het hard vooruit. Alleen HTC moet oppassen met hun TouchFlo/Sense interface, want deze wordt naar mijn mening iets te veel bloated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Tsja, ik moet zeggen dat windows mobile telefoons redelijk goed van kwaliteit zijn. De verf bladdert er na enige tijd wel af, maar dat is normaal na een paar jaar. Mijn vrouw heeft nu al jaren alleen maar HTC mobieltjes (heeft er nu 3 versleten) en ze bevallen haar prima. De eerste (magician) is nu enigszins stuk: ze had de telefoon uitgeleend en de nieuwe gebruiker heeft het speakertje gesloopt. De tweede (tytn) viel in het water...dan doen ze het niet best meer. De derde, een tytn2 heeft ze heel lang gebruikt en die doet het nog prima (is weggegeven aan vriend van ons). Alleen even een nieuwe firmware op zetten om het up-to-date te houden.
Nu heeft ze een samsung omnia met toetsenbord en ook die doet het tot nu toe prima, behalve dat Samsung nogal brakke of incomplete software levert (en dan bedoel ik specifiek de widgets).

Ik heb zelf een Nokia n73 gehad voor werk, maar dat is toch een behoorlijke rampen-telefoon geweest. Onstabiel en onhandig om op te tikken. Mijn huidige werk-telefoon is een Sony X1. Ook niet ideaal, maar nadat een nieuwe (hacked) firmware er op is gezet een stuk stabieler, sneller en functioneler. Enige nadeel is dat dat toetsenbordje nogal brak is en soms wel en soms niet toetsen registreerd (en soms 4 keer....)

Mijn iPhone voor thuisgebruik is, moet ik zeggen, tot nu toe de beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad.... Ondanks al de hype en fanboyismes, ben ik er toch wel blij mee (na jailbreaken en extra functionaliteit toevoegen, zoals sbsettings (iphone configuratie), iphonetool (timed airplane mode), bluetoothmono (geluid over bluetooth naar autoradio) en winterboard)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

sariel schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 13:49:
Mijn iPhone voor thuisgebruik is, moet ik zeggen, tot nu toe de beste telefoon die ik tot nu toe heb gehad.... Ondanks al de hype en fanboyismes, ben ik er toch wel blij mee (na jailbreaken en extra functionaliteit toevoegen, zoals sbsettings (iphone configuratie), iphonetool (timed airplane mode), bluetoothmono (geluid over bluetooth naar autoradio) en winterboard)
Ja, want functies op een toestel hebben ook zoveel te maken met de bouwkwaliteit van een toestel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Tja wat moet ik zeggen. Mijn zoon van 16 doet al 2 jaar met zijn HTC Touch. Hij is er alles behalve voorzichtig mee. Draagt het ding altijd in zijn broekzak en zit er eigenlijk altijd mee te frunniken. Ik heb nu mijn 2e HTC. Had eerst de Diamond en nu de HTC Touch II. Gebruik hem veel en buiten een beschadiging aan het chroomrandje, laten vallen, doet hij het uitstekend. Uithoudingsvermogen van de accu had wat beter morgen zijn maar ik heb hem gewoon iedere avond aan de oplader liggen. Ik, wij, zijn dik tevreden over de kwaliteit van HTC en de volgende wordt ook weer HTC. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:49
bij mijn n95 daar vielen de schroefjes pas uit,

voor de rest windows mobile is vetter dan symbian,
maar er is heel wat tweaking nodig

en dan blijft symbian nog steeds gewoon lekker soepel. Symbian blijft een telefoon, winmo is meer een soort halfgare pc. maar toch gebruik ik mijn htc touch pro met winmo6.5 nu toch liever dan die n95, behalve met uitgaan want dan is die n95 toch sneller, en maakt betere foto's

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Nu online

MsG

Forumzwerver

Een beetje onzin imo. Een random iPhone *OEPS* *PATS* glas kapot is veel kwetsbaarder en daardoor minder degelijk dan een HTC toestel. Uiteraard zijn de HTC's met een fysiek toetsenbord wel iets kwetsbaarder, daar ze uit 2 delen bestaan. Maar ik ken genoeg HTC Wizard's die menig klap overleeft heeft. Los van wat speling bij m'n Touch Pro heb ik nooit last gehad, beschouw het dan ook wel als een best degelijk merk.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige HTC waar ik ervaring mee heb is de HTC Dream (T-Mobile/Google G1). De bouwkwaliteit is prima, ook een aantal keren laten vallen zonder beschadigingen! Ik vind alleen het display en de bel- en speakerkwaliteit wat minder dan van SE/Samsung/Motorola/Nokia-toestellen. Maar goed ik ken enkel het display en de belkwaliteit van het HTC G1 toestel en niet hun anderen. Signaal ontvangst, GPS etc is verder allemaal prima. Ik doe er helemaal niet zuinig mee, en hij draait nu al weer bijna een jaar prima mee. Geen versleten toetsen, de accu is ook nog steeds prima! enz. Ik zou eerder een HTC dan een Samsung of LG kopen.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2010 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-03 08:00
Zelf een HTC Touch cruise gehad welke me probleemloos door 2 jaar contracten heen heeft geholpen. Ik ben een "broekzakdragend" iemand en dat was ook wel te merken aan de behuizing en touchscreen dat (zonder saver) behoorlijk gehavend erbij ligt, wat natuurlijk ook logisch is. Vorige week heb ik mn HD2 mogen ontvangen en ik ben er dolblij mee, had niet verwacht dat het een dusdanig grote upgrade zou zijn aangezien ik de roms van m'n cruise redelijk up-to-date hield.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Een berichtje over de kwaliteit van een HTC Touch Pro: er was een auto overgereden, en het enige wat kapot was waren de fysieke oppakken en wegdrukken toetsen (links en rechts ondering). De X1 van SE (ook geproduceerd door HTC) had echter wel problemen met breukjes in de behuizing als ik mij niet vergis. Als ik echter om mij heen kijk zie ik ook mensen met telefoons van 1/2 generaties terug (s710, tytn) waarbij die telefoons gewoon nog altijd doen wat ze moeten doen, al zijn ze een paar jaar oud.

edit:Mijn eigen Diamond geen enkel probleem, behalve helaas Newton (k)ringen in het scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Arie- op 27-01-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

HTC bouwt ook veel telefoons in licentie voor andere grote merken dus ze weten echt wel hoe ze een telefoon moeten maken. Ik heb met een telefoon uit 2002 of 2003 wel eens problemen gehad met stof dat onder het scherm kwam, maar daarna heb ik verschillende HTC's gehad en door HTC's gebouwde telefoons en die waren allemaal goed.

Windows Mobile is niet zo slecht, de meeste klachten komen voort uit slechte software van derden. Al loopt het wel achter bij Android en het Iphone OS. Er zijn trouwens ook HTC's met Android.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

De HTC touch Dual was een van de mindere telefoons van HTC, Na 2 jaar heeft t touchscreen t lootje gelegd en de processor was traag. Voor de rest heb ik enkel goede ervaringen met HTC toestellen. HTC Touch heeft t 3 jaar goed gedaan (en werkt nog steeds) Qtek 9100 heb ik 2 jaar gebruikt en vervolgens zonder problemen verkocht en heb nu een Touch HD welke nog steeds perfect werkt, deze voelt ook echt aan als een zwarte steen.
Ik ga nu voor de X10, het enige wat me tot nu tegenhoud is het feit dat ik dan geen HTC meer zal hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Heb al jaren telefoons van HTC (en daarvoor QTEK) en eigenlijk ben ik erg tevreden over de kwaliteit. Enig minpuntje was de lak op de P3600 die los liet, maar alle andere telefoons nooit problemen mee gehad, terwijl ze toch ook echt wel eens van de bank vielen o.i.d.

Daarentegen hoor ik slechte verhalen over de kwaliteit van de SE x1, geproduceerd door HTC, maar zonder zelf zo'n ding te bezitten kan ik daar niets over zeggen natuurlijk. Maar goed, we kenne allemaal de problemen met de breukjes in de iphones en de krasgevoelige schermen van de ipods. Elke fabrikant heeft wel een slechte serie of gedeelte daarvan.

Mijn volgende phone wordt wederom een HTC..

[ Voor 19% gewijzigd door Fly-guy op 27-01-2010 10:34 ]

Pagina: 1