Hulp nodig met PC inbouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views

• GateKeeperNL
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04-2022
Hallo,

Ik heb een paar vraagjes die ik wil weten voordat ik een pc wil inbouwen.
Maar eerst mijn specificaties,

*- Intel® Core™ i7 975 Extreme Edition,
*- Behuizing: Antec Twelve Hundred,
*- Asus P6T Deluxe V2,
*- CoolIT Domino Advanced Liquid Cooling,
*- MSI N 275 GTX-T2D Twin Frozr OC,
*- Cooler Master Silent Pro M 1000W,
*- Solid State Disk 2,5 inch SATA Corsair CMFSSD-64GBG2D,
*- Scythe Quiet Drive,
*- OCZ 6 GB DDR3-1333 Tri-Kit (Retail, OCZ3P1333LV6GK),

Dit zijn mijn vraagjes:

Mijn mobo gaat een 975 i7 core draaien maar ik moet eerst mijn mobo flashen.
Hoe doe ik dit? Via UBS flashen? Hoe?

Mag ik van de voeding alle 24 pinnetjes aansluiten? de 20+4 pinnetjes?
Afbeeldingslocatie: http://img683.imageshack.us/img683/4679/odde.jpg

Bij deze connector zit een zwart klepje.
Mag ik voor mijn 975 maar 4 pins aansluiten of moet ik het zwart klepje weghalen en dan er dan 2x4 pins indoen?
Afbeeldingslocatie: http://img94.imageshack.us/img94/558/fatzo.jpg

Ik heb XP maar ik ben een student dus ik heb goedkoop een Win7 ultimate upgrade gekregen.
XP van de CD -> Win7. Kan dit of moet ik eerst updaten naar XP SP3 voordat ik kan upgraden.?

Ik neem aan dat ik pas de video kaart drivers en mobo drivers hoef te installen als ik op Win 7 ben, toch?

Dit waren de noob vragen maar beter zeker weten als niet zeker weten. :?

• matel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-12-2025
Je kunt gewoon Windows 7 installeren zonder XP.

• GateKeeperNL
matel schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:25:
Je kunt gewoon Windows 7 installeren zonder XP.
[...]
Geachte heer van Duijn,

Er is dan inderdaad al een volledige versie van Windows op de pc vereist, onze versie kan helaas niet op een lege pc worden geïnstalleerd.

Met vriendelijke groet,

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
Aangaande je voeding-vragen, als je voeding alle aansluitingen ondersteund, dat wil dus zeggen de 20+4 en de 4+4 dan moet je ze allemaal aansluiten. Waarom is denk ik wel te vinden op het internet

Als je je bios moet upgraden, kun je dit doen door middel van usb, gewoon de rom op een usb knallen en met Asus EZ flash (vindt je in je bios) naar je drive van je usb navigeren. Hij vindt de rom en vraagt dan om te gaan flashen. Het kan ook in Windows, maargoed dan moet je eerst Windows erop zetten natuurlijk.

Het is volgens mij ook mogelijk om Win7 te installeren zonder eerst XP te draaien, ondanks dat je een upgrade hebt. Daar lopen hier ook wel wat topics over, heb ze zo niet bij de hand maar het moet goed te vinden zijn.

Ik zou je adviseren, na je installatie een kaal image te maken, zodat je altijd nog eens terug kan naar je basics en je elke keer dan een nieuwe "vers gereleasde" videodriver kan installeren. Het is tevens handig om ook een image te maken van je pc als ie "voldoet" aan jouw instellingen en programma's. Zo kan je terug wanneer je zaken verkloot en als het moet kan je helemaal terug naar basics. Kost je misschien 20 Gb maar het is de tijd die je je ermee bespaard wel waard imho.

discogs

• GateKeeperNL
loewie1984 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:35:
Als je je bios moet upgraden, kun je dit doen door middel van usb, gewoon de rom op een usb knallen en met Asus EZ flash (vindt je in je bios) naar je drive van je usb navigeren. Hij vindt de rom en vraagt dan om te gaan flashen. Het kan ook in Windows, maargoed dan moet je eerst Windows erop zetten natuurlijk.
Dus ik kan de CPU gewoon erin doen, zonder problemen Windows installeren en dan flashen?

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:37
GateKeeperNL schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:42:
[...]
Dus ik kan de CPU gewoon erin doen, zonder problemen Windows installeren en dan flashen?
Meestal moet je je bios flashen om je cpu te ondersteunen, ik gok daarom ook dat dat de reden is waarom je moet flashen, omdat ik dat niet kan opmaken uit je topicinformatie. Je kan het altijd proberen Windows er op te zetten, maar het zou dus niet kunnen werken vanwege het feit dat je bios je cpu (nog) niet ondersteund.

Ik weet ook verder niet hoe dat in zijn werk gaat omdat ik het nog nooit zelf meegemaakt hebt. Logischerwijs zou ik zeggen als een mobo een cpu niet ondersteund, je hem moet flashen terwijl je een cpu gebruikt die het wel doet op je mobo. Dan ga je naar een hogere bios rev. verwissel je je cpu en kun je verder aan de slag. Correct me if i'm wrong

discogs

• GateKeeperNL
loewie1984 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 09:46:
[...]

Meestal moet je je bios flashen om je cpu te ondersteunen, ik gok daarom ook dat dat de reden is waarom je moet flashen, omdat ik dat niet kan opmaken uit je topicinformatie. Je kan het altijd proberen Windows er op te zetten, maar het zou dus niet kunnen werken vanwege het feit dat je bios je cpu (nog) niet ondersteund.

Ik weet ook verder niet hoe dat in zijn werk gaat omdat ik het nog nooit zelf meegemaakt hebt. Logischerwijs zou ik zeggen als een mobo een cpu niet ondersteund, je hem moet flashen terwijl je een cpu gebruikt die het wel doet op je mobo. Dan ga je naar een hogere bios rev. verwissel je je cpu en kun je verder aan de slag. Correct me if i'm wrong
De CPU die ik heb is rood omcirkeld,
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/9880/redone.jpg
Ik heb geen andere socket 1366 CPU dus een core kopen om alleen te bios flashen, nou dat zit er ook niet in :/

[ Voor 3% gewijzigd door GateKeeperNL op 15-01-2010 09:53 ]

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-02 21:10
Maar hij werkt wel gewoon denk ik? Gewoon proberen, volgens mij kan er weinig kapot gaan ;)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 07:37

Wallie

Herr

Waarschijnlijk wordt hij wel herkend als iets van 'unknown', en daarmee is mogelijk de snelheid niet goed, en niet alle core's herkent ofzo, maar je kan er wel de bios mee flashen.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De vragen die je stelt zijn met een blik in de manual en/of supportsite prima zelf te beantwoorden. Dit topic gaat dan ook op slot, omdat het prima zelf uit te vinden is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.