Brom Logitech Headset

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-05 21:51
Beste Tweakers,

Vandaag heb ik een headset aangeschaft van Logitech met een USB aansluiting.
Nu had ik al een headset hiervoor, die gewoon op de audio in-out puts aangesloten kon worden.

Nu heb ik bij deze logitech headset een vervelende brom op de achtergrond, bij mijn ouder headset had ik daar geen last van ?
Nu heb ik wat verhaaltjes gelezen over aarding e.d..en volgens mij heb ik geen ge-aard stop contact.
Tevens, als ik mijn hand op de pc kast leg, verdwijnt de brom.
I kdacht dat er wat trilling in de kast zat, dit heb ik geprobeerd te elimineren door er een stapel boeken op te leggen maar niets hielp. Weer mijn hand erop gelegd en de brom verdween.

Het lijkt mij dan een aardings probleem ?
Alleen snap ik niet zo goed waarom ik er bij mijn vorige headset (aangesloten op onboard geluid) totaal geen last van had ? En bij deze wel (usb aansluiting)?
Ik hoor de brom overigens alleen als de microfoon aanstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Ruisonderdrukking al geprobeerd?

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Ruisonderdrukking ? Ik heb al uren met de instelling zitten rotzooien, maar dat heb ik
nergens kunnen vinden ? Officieel zou deze headset de ruis idd moeten onderdrukken..staat zelfs op de verpakking..maar weinig van te merken..
kzal is googlen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
In je audio-manager, in mijn geval Realtek HD audio manager, kan je de ruisonderdrukking selecteren.

Maar omdat die van jou op de usb werkt heeft die waarschijnlijk een eigen aparte audio-manager. Daarvan zou ik zo niet weten waar en hoe je dat moet aanpassen.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceAllMikety
Ik kan geen audio manager vinden voor deze headset, of voor usb headsets...
Iemand suggesties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 18:36
Ik heb exact hetzelfde. Logitech ClearChat Comfort USB. Gebruik hem vaker en sinds vandaag een dikke brom. Gebruik audacity op osx v 10.6.2. Deze was voorheen 10.5 dus het kan met die update te maken hebben? Ga het nu even op een vista laptop checken.

Brom is minder hard, maar nog steeds aanwezig. Headset gaar?

Nop, stopcontact is niet geaard. Je gelooft het niet maar daar kwam de bron vandaan. Laptop op accu en het probleem was weg.

[ Voor 27% gewijzigd door Ma_rK op 19-01-2010 20:13 ]

Pagina: 1