[Struts 2] Kohana-like database connectie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan over te stappen van PHP(met Kohana) naar Java(met Struts 2) als programmeertaal voor mijn sites. Nu heb ik al wat leuke dingetjes voor elkaar gekregen in Struts, ook een database connectie. Maar het probleem wat ik heb is dat ik gewoon 1 soort globale database connectie heb. Nu heb ik namelijk een hoofd Model class geschreven, daarin maak ik connectie met m'n mysql database, en dat hoofd model extend ik steeds in mijn andere models. Het probleem hiermee is dat ik dus voor ieder model een nieuwe database connectie maak. Is er niet een manier om net als in Kohana gewoon in een soort config.xml of wat dan ook database gegevens opgeeft en dat je dan gewoon overal die database connectie kan gebruiken? Hoe doen grote projecten gebaseerd op struts2 dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrrandy
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-06 13:00
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:50:
Ik ben van plan over te stappen van PHP(met Kohana) naar Java(met Struts 2) als programmeertaal voor mijn sites. Nu heb ik al wat leuke dingetjes voor elkaar gekregen in Struts, ook een database connectie. Maar het probleem wat ik heb is dat ik gewoon 1 soort globale database connectie heb. Nu heb ik namelijk een hoofd Model class geschreven, daarin maak ik connectie met m'n mysql database, en dat hoofd model extend ik steeds in mijn andere models. Het probleem hiermee is dat ik dus voor ieder model een nieuwe database connectie maak. Is er niet een manier om net als in Kohana gewoon in een soort config.xml of wat dan ook database gegevens opgeeft en dat je dan gewoon overal die database connectie kan gebruiken? Hoe doen grote projecten gebaseerd op struts2 dit?
Vaak zie je dat een tool a la Hibernate wordt gebruikt. Hibernate is meer dan een OR mapper. Zo kent Hibernate sessions. Op de sessions voer je je 'queries' uit. Het verkrijgen/teruggeven van een connectie is niet meer iets waar je jezelf dan mee bezig hoef te houden.

Als ik je verhaal zo lees dan vermoed ik dat je ook (nog) niet hebt nagedacht over connection pooling? Iedere keer een nieuwe connectie openen/sluiten is namelijk niet echt performant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Die kunnen gebruik maken van een database pool met Data Access Objecten, ook ORM frameworks, zoals Hibernate, worden vaak gebruikt.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal eens uitzoeken of ik Hibernate er werkend in krijg, Struts2 is heel verschil met heel PHP ^^. Als iemand zo snel tutorial heeft zou dat fijn zijn. Kan anders zelf ook wel zoeken hoor, maar als iemand er toch een zou hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick_S
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 22:40

Nick_S

++?????++ Out of Cheese Error

Als je Maven als build tool gebruikt kun je met
code:
1
mvn archetype:generate
een project opzetten met struts, spring en hibernate voorgedefinieerd.

'Nae King! Nae quin! Nae Laird! Nae master! We willna' be fooled agin!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nick_S schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:20:
Als je Maven als build tool gebruikt kun je met
code:
1
een project opzetten met struts, spring en hibernate voorgedefinieerd.
Zie idd Maven vaak terugkomen, nu het hier ook al geadviseerd wordt zal ik 't toch maar es proberen :)

Ik doe dus:
code:
1

en kies dan 3: appfuse-basic-struts

Krijg error:
The defined artifact is not an archetype

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2010 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000