[feat]Ruby on Rails syntax

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-10 07:49
Eigenlijk een simpel verzoek n.a.v. dit topic:

djluc in "[RoR]Korte URL's bij geneste data"

Kleurtjes voor Ruby on Rails als in syntax highlighting zou erg prettig zijn. Net zoals we met PHP hebben. Aangezien dit platform aardig in ontwikkeling is en bekender begint te worden zou het mooi zijn om deze topics overzichtelijker te maken. Daarnaast om wellicht wat meer van deze developers aan tweakers te binden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Mjah, als iemand daar een lexer voor wil maken, en wij die suffe flex eens zover krijgen om eens toffe c code te generen zonder te klagen over de hoeveelheid states, zou dat wel een plan zijn.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Wat je precies bedoelt met die c code met hoeveelheden states laten we maar even in het midden, geen idee waar het over gaat, maar wat heb je precies nodig? Een soort taal file net zoals voor PHP bestaat met de juiste syntax?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

een lexer file die ingelezen kan worden door flex :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Mm, dat klinkt vrij ingewikkeld, helaas niet iets wat ik voor je kan fixen zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:09

DexterDee

I doubt, therefore I might be

moto-moi schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:37:
Mjah, als iemand daar een lexer voor wil maken, en wij die suffe flex eens zover krijgen om eens toffe c code te generen zonder te klagen over de hoeveelheid states, zou dat wel een plan zijn.
Zoiets als dit?
http://raa.ruby-lang.org/project/ruby-lex/

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

Nee, da's zo te zien een vervanging van flex, maar dan in Ruby, dat is wat anders dan ik bedoel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
Die kwam ik inderdaad ook tegen maar het is inderdaad verkeerd om. Hier kunnen we zeker ook niets mee? http://qbnz.com/highlighter/

@moto-moi: Ken je geen editors die dat systeem ook gebruiken wat het forum gebruikt? Wellicht kan ik dan kijken of een editor Ruby ondersteunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

djluc schreef op maandag 18 januari 2010 @ 18:57:
[...]
Die kwam ik inderdaad ook tegen maar het is inderdaad verkeerd om. Hier kunnen we zeker ook niets mee? http://qbnz.com/highlighter/
Dat is geen lexer, en ik voel er eigenlijk vrij weinig voor om onze huidige lexer 'even' om te schrijven naar dat taaltje ;)
@moto-moi: Ken je geen editors die dat systeem ook gebruiken wat het forum gebruikt? Wellicht kan ik dan kijken of een editor Ruby ondersteunt?
De highlighting wordt serverside gedaan, en de editor is gewoon een eigen bouwsel van onze JavaScript god crisp (profiel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
De highlighting wordt serverside gedaan, en de editor is gewoon een eigen bouwsel van onze JavaScript god crisp (profiel)
Snap ik maar ik bedoel dit: Wellicht ken je lokale development editors (eclipse, weet ik veel..) waarin ze ook van dat soort lexers gebruiken. Die moeten tenslotte hetzelfde doen als het forum: Highlightertje spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

djluc schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:46:
Snap ik maar ik bedoel dit: Wellicht ken je lokale development editors (eclipse, weet ik veel..) waarin ze ook van dat soort lexers gebruiken. Die moeten tenslotte hetzelfde doen als het forum: Highlightertje spelen.
Geen idee hoe die systemen werken, en wat voor licenties eraan hangen, en, als laatste punt: we zoeken een highlighter, en geen validator, En ik gok dat veel van dat soort editors, als ze uberhaupt als flex gebruiken, een validerende lexer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:08

crisp

Devver

Pixelated

Sommige van onze highlighters zijn wel degelijk in zekere zin validerend ;)

Feit is echter wel dat onze highlighter bepaalde features heeft die ik nog niet in 1 enkel ander produkt ben tegengekomen, en de performance van onze highlighter is onovertroffen.

Ik ben stiekum wel al een tijdje privé bezig met een PHP implementatie die onze lexer files grotendeels kan (her)gebruiken, maar de performance daarvan is meteen een factor tig keer slechter. De vraag is echter of dat wel heel erg boeiend is uiteindelijk...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi

moto-moi

crisp schreef op maandag 18 januari 2010 @ 21:55:
Sommige van onze highlighters zijn wel degelijk in zekere zin validerend ;)
Weet ik, maar het is niet het hoofddoel van de highlighter :P
Ik ben stiekum wel al een tijdje privé bezig met een PHP implementatie die onze lexer files grotendeels kan (her)gebruiken, maar de performance daarvan is meteen een factor tig keer slechter. De vraag is echter of dat wel heel erg boeiend is uiteindelijk...
Mjah, ik wil eigenlijk weer eens met een frisse blik naar de huidige implementatie kijken, want het is van de zotte dat het niet meer compilerend te krijgen is met een nieuwe versie van flex :/

Pagina: 1