Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340269

Topicstarter
Hallo,

Sinds kort heb ik de Roccat Kave 5.1 Headset aangeschaft, alleen heb ik het gevoel dat deze niet goed afgesteld staat om één of andere reden. Wanneer ik naar films kijk of game merk ik dat de bass er totaal niet door komt, op de website spreken ze van goede vibrationunit en Bass maar als ik via het controle bakje (dat tussen de headset en de pc hangt) De bass volledig openzet en rear/center/front uitschakel komt de Sub er maar zeer zachtjes door. Ook voelt de overal feel van het geluid wat vreemd aan, enige suggesties om de Bass wat te boosten zonder het geluid te vervormen met de equalizer?

Heb een Abit IX38 QuadGT mobo, met onboard geluid, laatste driver van realtek (2.40) Win 7.

Hopelijk komt er iets positiefs uit de bus.

Mvg Manu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik zou zeggen controleer of je de kabels wel goed aangesloten hebt, staat je realtek driver wel op 5.1 geluid en test het is met het filmpje van de Cd die je erbij krijgt...

ik heb mijn sliders allemaal op het midden staan, dat geeft bij mij genoeg bas en prima geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 340269

Topicstarter
Ik heb de kabels al meermaals opnieuw aangesloten zonder succes.
http://i171.photobucket.c...ownSourceManu/Realtek.jpg
Hier kan je zien dat alle kabels correct zijn aangesloten en de instellingen zouden moeten kloppen normaal gezien.

Ik heb de demo ook al meermaals gespeeld met center, front & rear volledig uitgeschakeld via de remote. De Sub staat volledig open en geduurende het filmpje is er amper geluid waar te nemen. Echt zeer bizar.

Heb The Dark Knight via powerdvd (en audio daar ook in 5.1) bekeken en hetzelfde probleem, die Bass blijf weg.

Of het ligt aan de software of mn oranje onboard sub port is kapot of het ligt aan de hoofdtelefoon zelf?

Manu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Probeer de Roccat Kave is in een andere pc, die natuurlijk ook volledig 5.1 ondersteunt. Als de bass dan nog steeds weg is, ligt het aan je Kave.

Zo btw wel zonde zijn, ik heb er ook één maar die werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobbeh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-05 22:58
Hoop niet dat ik onnodig dit topic omhoog kick, maar ik zit met het zelfde probleem.
Ik heb vandaag mijn Kave binnen gekregen, en de bass is erg zwak.
Meerder test filmpjes gedaan met front en rear helemaal uit en sub vol, krijg alleen een heel zwak bas geluid.

Gigabyte 790X-UD3P, onboard geluid en W7.

Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de onboard geluids chip ligt.
Ga een X-FI kaartje aanschaffen maar dat duurt nog wel even.

Is het probleem bij jou inmiddels opgelost?

Edit:
In de Realtek control panel "Luidspreker vullen" aanvinken maak het geluid iets beter, maar volgens mijn zeker niet zoals het hoort.

Edit 2:
Liep vandaag langs een lokale computerboer die nog een X-Fi Xtreme Audio had liggen. Geen echte X-Fi maar dat wist ik op voorhand al. Wat ik alleen niet wist is dat deze kaart niet erg lekker met W7 werkt.
Hoop geklooi en het werkt nog steeds niet goed, een stuk beter, maar niet zoals het hoort!
Probleem ligt iig dus wel bij de geluidskaart, en niet bij de headset.

Morgen kaart terug brengen en opzoek naar een ander.

Edit 3:
Hoop geklooi met drivers, kaart werkt nu naar behoren.
Op de Kave doen alle sliders het.
Moraal: Als je deze headset wil gebruiken zorg dan dat er een fatsoenlijke geluidskaart in je PC zit.

[ Voor 46% gewijzigd door Bobbeh op 29-01-2010 15:21 ]