NAS werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• ringospeed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2021
Hoi hoi,

Ik heb een buffalo netwerk hd. serie:hd-ce500lu2, nu wil ik deze van buiten af aanspreken maar dat lukt niet kan hem wel in het netwerk vinden.
Heeft geloof ik geen ftp en/of http standaard
Kan iemand mij hiermee helpen?
Ben al met mijn router bezig geweest maar kom er niet uit.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wat lukt er niet en wat werkt er niet? Op deze manier kunnen we weinig met je topic....

Dus ten eerste wat probeer je bereiken? Een website draaien op je NAS? Of een FTP server? En ten tweede wat is het probleem, heeft je NAS geen web / ftp server en wil je die custom zien te installeren? Of lukt enkel het forwarden van de juiste poorten in je router niet?

Dus ben eens wat specifieker ;)

• ringospeed
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-12-2021
Sorry dacht ik dat ik duidelijk was. Ik probeer om vanaf een andere pc buiten mijn netwerk mijn NAS te bereiken.Volgens de specificatie zit er geen web/ftp server op. Kan ik deze dan wel op een of andere manier installeren? zodat de pc's in mijn netwerk uit kunnen overdag maar ik dan toch op mijn NAS server kan?

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.
Ben er nog een leek in.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Hoe probeer je dan die machine te bereiken?

Als het ding bijvoorbeeld SMB ondersteunt moet je de SMB poorten openzetten op je router. Dat is echter wel een goede vorm van digitale zelfmoord, maar dat terzijde.

Welke protocollen ondersteunt je NAS?

• ik222
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 05:59:
Als het ding bijvoorbeeld SMB ondersteunt moet je de SMB poorten openzetten op je router. Dat is echter wel een goede vorm van digitale zelfmoord, maar dat terzijde.
Dat is inderdaad geen goed idee, gelukkig is dat sowieso onmogelijk omdat vrijwel alle providers die poorten blokkeren.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Uiteraard, maar het was het enige voorbeeld voor een conumenten-nas dat ik kon verzinnen naast web en ftp (NFS is ook dom over internet, sshf is niet voor consumenten etc).

Maw: de TS moet meer info geven... en zelf eens in de manual kijken :).

Als alleen SMB ondersteunt wordt moet je met een VPN\ssh-tunnel\jumpbox gaan werken, maar die dingen lijken me niet binnen de scope van de technische kennis van de TS te liggen.

[ Voor 26% gewijzigd door Boudewijn op 15-01-2010 07:41 ]

• ik222
  • Niet online
Boudewijn schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 07:40:
Als alleen SMB ondersteunt wordt moet je met een VPN\ssh-tunnel\jumpbox gaan werken, maar die dingen lijken me niet binnen de scope van de technische kennis van de TS te liggen.
Op zich met goed inlezen moet het denk ik voor iedereen wel lukken zoiets op te zetten. Maar dan nog is daar ook een stukje hardware voor nodig in de vorm van een router of server die die verbinding kan regelen.

In ieder geval is dat wel de meest mooie oplossing :) Andere mogelijkheid zou nog zijn om te kijken of die NAS op linux draait want dan kun je eventueel zelf dingen installeren. Maar goed dat is niet veel eenvoudiger als een VPN / SSH oplossing.

[ Voor 14% gewijzigd door ik222 op 15-01-2010 07:50 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:19

Reptile209

- gers -

Ik zie dat je NAS een USB aansluiting heeft. Heb je een modem of router met een USB-poort en FTP-functionaliteit? Dan zou je 'm namelijk op die manier kunnen delen over internet.

Zo scherp als een voetbal!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

ik222 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 07:49:
[...]

Op zich met goed inlezen moet het denk ik voor iedereen wel lukken zoiets op te zetten. Maar dan nog is daar ook een stukje hardware voor nodig in de vorm van een router of server die die verbinding kan regelen.
Als die NAS SSH ondersteunt is een server niet nodig :).

Maar goed, laat de TS eerst maar uitzoeken wat zijn NAS wel kan ;).

• ik222
  • Niet online
Ja dan is die NAS dus die hardware maar de kans dat een NAS wel dat ondersteund en geen FTP / HTTP is vrij klein.

Verwijderd

Het eerste wat je moet beslissen is hoe je je NAS van buitenaf wilt aanspreken. Vervolgens moet je deze poorten die bij het protocol horen forwarden in je router.
Als je de NAS bijvoorbeeld via een webinterface (HTTP) wilt aanspreken moet je poort 80 of 81 forwarden naar je NAS in je router.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
dat heeft weinig zin. TS heeft al opgemerkt dat zijn NAS geen ondersteuning heeft voor HTTP en FTP. Volgens mij is het onmogelijk wat ie wil, zonder additionele hardware in te zetten om te tunnelen naar de NAS.
Pagina: 1