Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

MCE 2005 "Online Spotlight" redirect naar microsoft.com

Pagina: 1
Acties:

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Helaas kan ik Uitzending Gemist op mijn MCE 2005 niet meer bekijken/gebruiken.
Wanneer ik gewoon vanuit het standaard menu in MCE naar Online Spotlight ga en op OK klik op mijn afstandsbediening krijg ik de pagina van http://www.microsoft.com/.../get-started/default.aspx te zien.
Het vreemde is, gisteren heb ik nog gewoon gebruik gemaakt van Online Spotlight en Uitzending Gemist, maar sinds vanmorgen krijg ik dus telkens die MS pagina te zien.

Helaas heeft een clean-up met bijv. CCcleaner niet geholpen en is er ook niets over op internet te vinden.

Iemand hetzelfde probleem of een oplossing voor dit mysterieuze probleem?

Dich bis echt unne foëzen haas

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jup. Hier ook.
Misschien is er een updated SpotlightResources.dll via Media Center updates binnengekomen, zou het wel verklaren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
Draai jij nog MCE 2005 pfff...Alt-92 upgrade je zooi eens ff :+
'k moet zeggen dat ik hem bij Windows 7 MC niet gebruik. Misschien voor jullie ook leuk om te weten..er is een 3rd party plugin die naast NED1 t/m 3 ook RTL 4-5-7-8 en SBS-NET5-VERONICA doet ;)

Eh....'k ben ff vergeten hoe dat ding heet.....
ThinkPadd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 00:00:
Mocht je het niet meer werkend krijgen...
Ik gebruik deze plugin en ben er erg tevreden over!

Heeft ook gelijk de Uitzendinggemist pagina's van SBS6, NET5, RTL e.d. erin zitten _/-\o_

[...]
Hier beneden...Thanks..die bedoelde ik...eh..die werkt niet met MCE 2005?

[ Voor 40% gewijzigd door TheVMaster op 15-01-2010 00:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:01
Mocht je het niet meer werkend krijgen...
Ik gebruik deze plugin en ben er erg tevreden over!

Heeft ook gelijk de Uitzendinggemist pagina's van SBS6, NET5, RTL e.d. erin zitten _/-\o_

Edit: Oh jullie hebben het over XP :+ Ik gebruik Windows 7 :9

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 15-01-2010 00:01 ]

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

TheVMaster schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:58:
Draai jij nog MCE 2005 pfff...Alt-92 upgrade je zooi eens ff :+
Voor die verdwaalde vraag over 2005 :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:23

TheVMaster

Moderator WOS
alt-92 schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 08:59:
[...]

Voor die verdwaalde vraag over 2005 :+
Jaja..je bent gewoon 'ouderwets' :+

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

I respect the classics :+
maar het is trouwens niet de DLL die ik noemde want die is van Vista. Kon zo ook niet 123 zien wat er gewijzigd is, maar ik meen dat in XP MCE het een redirect is van een hosted app.

Aangezien XP MCE in extended support zit of zelfs al unsupported is (in tegenstelling tot de 'normale' XP Pro en Home).. ik vind er weinig over terug.

• enokrad66
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2021
Hier hetzelfde probleem met MCE 2005

Sinds een paar dagen werkt online spotlight met uitzending gemist niet meer maar krijg ik een reclame filmpje.

Upgrade naar Vista en/of Windows 7 is wegens hardware compatibiliteit geen optie.

Bovendien draait mijn Mediacenter stil, zuinig en geheel probleemloos. Zelfs HD1080 draait soepel. Ik zie niet waarom ik dan gedwongen moet worden iets te upgraden. Mediacenter en besturingssysteem hebben het nodige gekost en ik mag toch hoop ik een levensduur van meer dan 3 jaar verwachten?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

enokrad66 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:02:
en ik mag toch hoop ik een levensduur van meer dan 3 jaar verwachten?
Dat heb je ook.
Al is het OS alweer bijna 6 jaar oud (in het geval can MCE2005 dan - XP zelf is nóg ouder) en aan het einde van z'n lifecycle.

http://thegreenbutton.net/forums/p/84444/422147.aspx

Je bent niet de enige dus :)

[ Voor 15% gewijzigd door alt-92 op 16-01-2010 19:33 ]

• enokrad66
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-02-2021
Opgelost:

http://www.opolo.nl/programma-gemist/

Ook nog met RTL en andere commerciële zenders.

End of lifecycle ala maar wanneer alles goed draait ervaar ik het als weinig klantvriendelijk om op afstand functionaliteit uit te schakelen. Beetje het idee van mijn nog perfect werkende Miele wasmachine, van 10 jaar oud, dus toe aan vervanging, want end of lifecycle, waar met remote de motor eruit wordt geknald door de fabrikant. Voor mijn mediacenter geldt: if it ain't broke don't try to fix it. Al helemaal niet als ik een nieuwe windows moet kopen (duur want niet OEM) en een compatibele tv-kaart.

Nu kan ik weer lekker het nieuws kijken wanneer het mij uitkomt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

enokrad66 schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 22:43:
Opgelost:

http://www.opolo.nl/programma-gemist/

Ook nog met RTL en andere commerciële zenders.
Gaan we eens naar kijken :)
End of lifecycle ala maar wanneer alles goed draait ervaar ik het als weinig klantvriendelijk om op afstand functionaliteit uit te schakelen
Mja, nou is het wel zo dat de XP MCE varianten eigenlijk met een zwaar verouderde codebase (.net 1.1) moeten werken en voor de werking van Uitzending Gemist e.d. is men ook nog eens afhankelijk van wat in dat geval de nederlandse omroepen doen met de interface van hun (!) media (de zendgemachtigden bepalen wat er met de content gebeurt en hoe, niet MS).
Ik heb al genoeg addins gezien voor XPMCE zoals Youtube addins die door upgrades aan de backend gebroken zijn.

Microsoft is hierin ook weer afhankelijk van derden helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 17-01-2010 16:37 ]

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:50

slaay

Natuurbeleven.com

Topicstarter
Bedankt voor de oplossing.

Ik dacht dat de "Online Spotlight" pagina gewoon lokaal getoond werd en dat je van daaruit naar de betreffende pagina's ging zoals naar uitzendinggemist.nl.
Maar blijkbaar is dat niet zo. Want dan zou de support van MS ook niet van toepassing hoeven te zijn.

Dich bis echt unne foëzen haas

• tarrierline
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10 18:32
Via de volgende link een goed alternatief te downloaden om op de oude vertrouwde manier weer van uitzendinggemist gebruik te kunnen maken in XP media center.
http://www.marcoverbeek.nl/xp/uitzendinggemist.mcl
even toevoegen aan WMC en draaien maar weer
Pagina: 1