Toon posts:

Internet valt regelmatig weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey allen,

Ik zit een tijdje met een irritant probleem. Als mijn computer een uurtje of 7 aanstaat valt zomaar uit het niets mn internet weg, en is het na een restart verholpen. Ik heb mn netwerkkaart & router al vervangen, en zo goed als alle energie besparings modussen van de PC uitgeschakelt..

Heeft er iemand misschien tips voor mij? Ik kom er totaal niet uit..

Thanx!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-03 14:17

Saven

Administrator

Zit je op wifi of via ethernet kabel?

Verwijderd

Topicstarter
Wireless.. Maar dat zal het toch niet moeten kunnen zijn, omdat ik de kaart en router vervangen heb?

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Betreft het een gewone pc met een wifi-insteekkaart? Of een laptop met een apart kaartje?

En dingen als rechtermuisknop op het icoontje van de verbinding en op 'herstellen' klikken, werkt dat? Of echt alleen de restart?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04

lordsnow

I know nothing

"Als mijn computer een uurtje of 7 aanstaat valt zomaar uit het niets mn internet weg, en is het na een restart verholpen."

Da's je moeder, die beneden de router er uit trekt omdat je moet gaan slapen ;p

Geeft Windows "Event Viewer" nog meldingen op het tijdsti dat de verbinding weg gevallen is?

Gebeurd het wegvallen altijd op een vaste tijd van de dag, of is daar eventueel een patroon in te vinden?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik nog een moeder had had ik haar de schuld kunnen geven ;)

Het is een gewone PC met een linksys wifi netwerkkaart en een linksys router..

Herstellen lukt niet, dan moet mn PC gereboot worden.. En het patroon is dat het na een tijd (zeg een uurtje of 7) gewoon wegvalt.. Misschien dat het aan mn modem ligt, ik zal sowieso Ziggo morgen even bellen..

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:17
Is het elke keer na ongeveer 7 uur? Kan je even een ipconfig /all hier posten?
(Start, Bureau accessoires, opdrachtprompt en dan ipconfig /all intikken)

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 07:50
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad. Ik weet natuurlijk niet hoe jou opstelling precies is. Bij mij komt het internet signaal beneden binnen via de modem en vervolgens gaat dat naar een switch die op zijn beurt een publiek ip aan mijn digitale tv geeft en een publiek ip aan mijn router boven.
De laatste tijd leken er problemen met de dns servers.

Wat bleek nou, er was een poort aan het sterven op de switch. Na de kabels om te hebben gestoken was het probleem opgelost. Ik kon ook soms 5 uur internetten en op een willekeurig moment viel alles weg. Herstarten bied vaak een oplossing alsmede de router resetten.

Weet niet of je hier iets aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Hm, ik heb geen switch, maar wireless internet, dus dat zit al anders...

Iemand nog suggesties a.u.b.??
Pagina: 1