Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:31
Hoi vrinden,

Ik heb een servertje in de meterkast staan.
Daar staat Windows 7 Home Premium op.

Ik heb wat mappen gedeeld (Films, muziek, games e.d.).

Deze heb ik via de rechtermuisknop optie "Delen met" ingesteld op "Thuisgroep lezen/schrijven"

Als ik nu naar \\SERVER (zo heet de PC :) ) ga op m'n laptop (ook Win7 Home Premium) dan moet ik een gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Deze weet ik natuurlijk wel, maar ik wil dit helemaal niet invullen :P

Het gekke is echter, als ik het IP adres van de PC intik krijg ik gewoon het overzicht met gedeelde mappen te zien, zonder een user/password prompt.

Hoe kan dit, en vooral, hoe zorg ik dat het bij \\<PCnaam> ook goed gaat :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Save credentials aanvinken, en er wordt niet meer naar gevraagd.
Of je voegt op de server een user toe met dezelfde username/password combo als waarmee je op je pc waarmee je toegang wilt inlogt.

Dat zijn de 2 manieren die zouden moeten werken. Maar die werken niet bij jou?

[ Voor 33% gewijzigd door job op 14-01-2010 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Is er niet een andere manier? Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ik pak het liever bij de bron aan :P

Oplossing 1 is niet echt handig, dat moet bij elke PC opnieuw.
Oplossing 2 zou kunnen, maar dan moet ik een stuk of 5 accounts aanmaken, terwijl ik dit eerder met Windows XP ook voor elkaar heb gekregen (en op de client PC's niks veranderd)

Ik vind het vooral zo vreemd dat als ik het IP adres van de server intik, dat het dan wel werkt zonder die password prompt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gast account inschakelen en de share rechten checken of 'iedereen' (dus ook gast) toegang heeft?

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

ThinkPadd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:22:
Is er niet een andere manier? Ik heb ze nog niet geprobeerd, maar ik pak het liever bij de bron aan :P

Ik vind het vooral zo vreemd dat als ik het IP adres van de server intik, dat het dan wel werkt zonder die password prompt :?
Wellicht ooit perongeluk op save credentials geklikt? Of is het bij meerdere pc's zo?

Maar als je wilt sharen zonder wachtwoord:
Control Panel\Network and Internet\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings
En dan turn off password sharing aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Nee niet op Save credentials gedrukt.

Gast account heb ik ingeschakeld en bij alle gedeelde mappen toegevoegd met lees/schrijf rechten.

Delen zonder wachtwoord staat al ingeschakeld, dat is het eerste waar ik naar heb gekeken.

Ik weet niet precies of hij het bij alle PC's doet, dat zal ik morgen even testen. Misschien ligt het alsnog wel aan deze PC :$

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Kan ook iets raars zijn met de credentials, hier al eens gekeken?
Start > Manage Windows Credentials
en dan dan daar de boel een beetje opschonen.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 14-01-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
AHA!

Daar lag het aan job :P

In die "kluis" zoals Windows het noemt bij mij, stonden nog 2 inlogdingen. Eentje van de homegroup ofzo, die heb ik eruit geknikkerd, en eentje van vroegâh (toen er nog XP op de server stond).

Fixed dus :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Mooi dat het opgelost is.

Homegroup is wel ideaal om te gebruiken overigens. is nieuw in win7.. dus zal de boosdoener niet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:52
ThinkPadd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 23:57:
AHA!

Daar lag het aan job :P

In die "kluis" zoals Windows het noemt bij mij, stonden nog 2 inlogdingen. Eentje van de homegroup ofzo, die heb ik eruit geknikkerd, en eentje van vroegâh (toen er nog XP op de server stond).

Fixed dus :D
Wrom trouwens Win7 op je 'server' en niet bv. Windows Home Server ? :+
Pagina: 1