Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Opstartprobleem, hoe te repareren ?

Pagina: 1
Acties:

• robvanderdonk
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-10 09:41
Ik heb gister geprobeerd een (antivirus) programma te installeren op de computer van mijn vriendin.
Helaas is er bij de installatie iets misgegaan, en start de windows xp pc niet meer op.
Heel vervelend natuurlijk allemaal, ook voor mij, want ik dacht 'even' de antivirus te installeren.
Heb al een paar dingen geprobeerd:
- harddisk als eerste in de bootvolgorde
- met f8 naar 'laatst werkende instellingen' en alle 'velige modus' opties.

Met allemaal het resultaat, dat er bij het opstarten van Windows heel even het balkje verschijnt,
en dan een blauw scherm -> valt uit, opnieuw opstarten.

Kan ik d.m.v systeemherstel (extern / usb versie daarvan) de pc herstellen naar een herstelpunt van bijv. gister?
Normaal als zoiets (zelden) fout gaat, kan ik dit in de veilige modus nog doen,
maar dat lukt dus ook niet meer.

Alvast bedankt.. O-)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Je kan altijd een repair install proberen. http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Let wel:
- zorg altijd voor een backup van alle documenten die belangrijk zijn... er kan altijd wat mis gaan.
Dus even tijdelijk de HD in en ander pc, en daar de boel backuppen.
- dit werkt alleen met de correct cd. Heb je de boel geinstalleerd met een oem nl cd, pak dan nu ook weer een oem nl cd
- Lees de site goed door, en als er wat anders in je beeld staat (met name als een repair niet mogelijk is) ga dan niet door... grote kans dat je dan met een schone install eindigt.. en dus alles weg is.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 14-01-2010 22:30 ]

• KennieNL
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19:36
F8 -> Automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen

kijken welke bsod je krijgt... volgens mij is hier een hele FAQ van?!

• robvanderdonk
job schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:29:
Je kan altijd een repair install proberen. http://www.michaelstevenstech.com/XPrepairinstall.htm
Let wel:
- zorg altijd voor een backup van alle documenten die belangrijk zijn... er kan altijd wat mis gaan.
Dus even tijdelijk de HD in en ander pc, en daar de boel backuppen.
- dit werkt alleen met de correct cd. Heb je de boel geinstalleerd met een oem nl cd, pak dan nu ook weer een oem nl cd
- Lees de site goed door, en als er wat anders in je beeld staat (met name als een repair niet mogelijk is) ga dan niet door... grote kans dat je dan met een schone install eindigt.. en dus alles weg is.
Een repair install zou kunnen, maar de data backuppen is redelijk veel werk.
Is er geen manier om 'systeemherstel' extern via windows te benaderen ?
KennieNL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:30:
F8 -> Automatisch opnieuw opstarten na systeemcrash uitschakelen

kijken welke bsod je krijgt... volgens mij is hier een hele FAQ van?!
Die mogelijkheid heb ik ook al geprobeerd, nu kom ik wel in windows en start hij op,
alleen kan krijg ik geen bureaublad / taakbalk, alleen de cursor.

Die bsod is zo snel weg, dat ik de tekst niet kan lezen. En in die autom. opstarten na crash krijg ik m dus niet.

Kunnen jullie hieruit afleiden wat de snelste manier is om de pc te herstellen ?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

robvanderdonk schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 22:31:
Een repair install zou kunnen, maar de data backuppen is redelijk veel werk.
Is er geen manier om 'systeemherstel' extern via windows te benaderen ?
Achja... als je gister was begonnen was je nu allang klaar geweest. :)

Maar in veilige modus kom je er nog wel in?
Dat scheelt.. heb even voor je gegoogled: How to start the System Restore tool by using the safe mode option with the Command prompt in Windows XP

• robvanderdonk
Oke, ik zal dat zo gaan proberen.
Mocht dat niet lukken, is dan het enige alternatief een 'repair install' / volledige nieuwe installatie ?
Of kan je windows systeemherstel ook nog op een andere manier uitvoeren ?
Pagina: 1