Wat is de best overklokbare celly die op dit moment nog te krijgen is

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wild pigeon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:59
Hey,
Wat is de best overklokbare (liefst op 100mhz fsb) celly die op dit moment nog gewoon te krijgen is in de lokale shop ?

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hmmm, ik zou gewoon voor de 366 gaan en deze met een beetje fatsoenlijke cooler op 550 draaien (FSB100 * 5,5). Dit draait bij mij perfect, al sinds november 99. Voor de koeling heb ik er alpha's op zitten...

- Jarno

• Ridge
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 30-07 16:29

Ridge

From the Bold & the Beauti

1. Cel 366
2. Cel 400

en zie ook de overclocking guide celerons
op www.sharkyextreme.com

Ridge

www.tradealliance.nl

• Wild pigeon
Hoe groot is de kans denken jullie dat een celly400 (met WATERKOELING!) op een 100mhz bus zal lopen ?

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Een Celery 400 kan met een peltier en luchtkoeling denk ik in 70-80% van een behoorlijke week wel 600 halen.
Met een peltier en waterkoeling is die kans in de 90%.

• Wild pigeon
En met alleen waterkoeling ?

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-09 15:13
J, dit is gewoon moeilijk in procenten uit te drukken. Ik zou gewoon m'n best doen om nog een Celly 366 op de kop te tikken, dan kun je er van op aan dat ie op 550 Mhz loopt. Bij een 400 blijft het een gok.

• Ceaser
  • Laatst online: 07-09 08:47
Alleen water zou ik niet weten.
Met een peltier/waterkoeling combinatie kan je hem in ieder geval beneden nul krijgen en dan haalt ie de 600 gegarandeerd tenzij je toevallig een kut-model hebt.
Met alleen water zou ik het niet weten.
Het beste is dan toch een 366 op de kop proberen te tikken want die haalt de 550 wel.
Anders is de 433 nog een optie want met een 83Mhz fsb haalt die nog 541.

Verwijderd

Het alleroudste model celeron 266, en dan op 700 laten lopen.
Dat kreng is de snelste van de cacheloze cely's en dus valt err weinig kapot aan te gaan.
Gewoon een hele goeie cooler erop (Peltier vreet te veel energie, das niet goed voor de rekening).
Klaar...
Geen cache, is heeeeeeeeeel makkelijk te overklokken.

Joey

- Elke dag zat is ook een geregeld leven -

Verwijderd

celly 300A
heb ik ook zonder poespas erop en in de kast
deze loopt op 450MHz alleen de standaard fan erop
temp is nu 36C :)

Verwijderd

Ik heb dus een cel 366, maar die is met geen mogelijkheid op 550 te krijgen. Wie heeft daar nog suggesties voor?

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Voltage ophogen, beter cooling. Dat soort dingen. Zeg even wat je allemaal geprobeerd hebt, je mobo ed.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

C 366 @ 458, Aopen AX6BC, 64 MB pc100, ASUS v3400 vga,soundblaster pci 128,
Tot 83 MHz FSB volstrekt stabiel stabiel, voorzover w98 stabiel is. FSB 100 start niet eens op. Voltage ophogen nog niet gedaan, maar heeft dat wel zin als er op FSB 100 uberhaupr niets gebeurt. Graag je advies

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:17

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Als het systeem niet post (dus opstartscherm, geheugencheck etc.), is het waarschijnlijk juist een voltage-probleem. Probeer het voltage steeds 0.1 te verhogen. Ik neem tenminste aan dat je een PPGA processor met converter hebt?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

Verwijderd

Yep, bedankt, ga ik proberen ik houd jullie wel op de hoogte als het niet lukt.

Verwijderd

Zal ik de vraag dan maar beantwoorden ? Bijna elke recente Celly haalt zonder extra fratsen een snelheid die tussen de 525 en 600 Mhz ligt . Je moet alleen ff kijken welke FSB's je mobo ondersteund en dan een beetje rekenen wat voor jou het gunstigste is . Heb je een BE6-2 dan zit je goed en koop je de goedkoopste Celly die te krijgen is .

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
PeeJee daar heb ik andere dingen over gelezen. Zo zou een celly boven niet boven de 600 Mhz uit kunnen komen. Weet dit niet uit eigen ervaring (heb zelf een Celly 366@550)en ga misschien nog wel iets hoger FSB>100 maar dat lukt vast niet veel verder
Pagina: 1