Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:15
Hallo,
Ik ben van plan het spel Avatar te gaan kopen,
Voordat ik iets koop probeer ik het spel altijd even en tot mijn verbazing zag ik dat dit 3d instellingen bezat!
ik zette gauw mijn gepolarizeerde bril op (2 donkere "glazen") maar zag geen verschil. Ook zag ik geen groen-rode randjes. Dus hier mijn vraag: Wat voor bril heb je nodig?

ik weet niet of het uitmaakt maar mijn grafische kaart is een EVGA 260GTX (de oude versie) en ik draai Windows 7 x64 ultimate. de Processor heeft er volgens mij niks mee te maken maar toch: Q6700 oc naar 3,2ghz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:38
http://www.joystiq.com/20...onal-requires-special-tv/

Je hebt er waarschijnlijk een speciaal scherm voor nodig dus.

Ik vraag me wel af wat er dan zo speciaal is aan die TV, als je immers een brilletje hebt kan het beeld op de TV wel door de videokaart aangepast worden naar 3D toch?

[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 14-01-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

Zoals hier vermeld staat:
To experience Avatar in 3D through the video games, users will need to have 3D-compatible TVs. Otherwise they'll be playing the game in its non-3D mode.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag is even naar de juiste sectie verplaatst, Spielerij - Problemen & Vragen

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19-05-2024
Wat je wel kunt proberen is de IZ3D driver. Deze werkt als een soort hook in 3D games en kan o.a. je grafische kaart de frames als zijnde anaglyphic (je weet wel, met van die twee kleurige brillenglazen) uit laten spugen. Ze maken ook 3D monitoren, maar de driver is gewoon te installeren en de gratis features zijn prima te gebruiken. Werkte hier prima met bijvoorbeeld Left4Dead. Let er wel op dat anti-cheat programma's van games hier minder van gecharmeerd zijn, maar voor single player is het heel goed te doen.
ThinkPadd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:20:l af wat er dan zo speciaal is aan die TV, als je immers een brilletje hebt kan het beeld op de TV wel door de videokaart aangepast worden naar 3D toch?
Ik denk dat ze een verhoogde refreshrate hebben en dat ze speciaal gepolariseerd licht uit kunnen spugen. De brillenglazen absorberen dan het anders gepolariseerde licht dat niet voor het linker of rechter ook bestemd is en laat de rest door. Hierdoor krijg je de illusie (want dat is het eigenlijk) van een 3D beeld.

[ Voor 33% gewijzigd door Bitage op 14-01-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 23:15
Oke bedankt, ik zal het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:58
Is het inmiddels al iemand gelukt deze game 3D te spelen ?

Ik heb hem namelijk liggen voor op de PS3 dus helaas gaat die driver mij niet helpen.
Nu heb ik gezien dat ik verschillende opties kan instellen in de 3d weergave opties.

Hier tussen staat op de optie Real 3D nu ben ik gister naar die bioscoop geweest en heb 2 Real 3D brilletjes mee genomen maar ook deze werken helaas niet.
Als ik deze optie aanzet zie ik 2x het zelfde beeld naast elkaar.
Deze techniek wordt in de bioscoop ook gebruikt met 2 projectoren, deze worden dan waarschijnlijk op elkaar afgesteld waardoor het dubbelen / wazige beeld ontstaat als je er zonder bril naar kijkt.

Als er geen mogelijkheid is om de game momenteel 3D te spelen vind ik het nog al dom dat het er al inzit.
Er zijn momenteel nog maar hooguit een handje vol tv's die 3D ondersteunen en deze tv's kosten een godsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JahunP
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-06-2022
Godsvermogen? Heb hier een 50", plasma en +- 850 euro. Samsung something, te lui om op te staan.
Zomaar random RealD brillen meenemen uit bios en opzetten gaat niet werken natuurlijk.

Ik heb de game niet op de PS3 (of ueberhaupt), maar als checkerboard daar een optie van is dan werkt ie op de TV die ik heb. Speel al jaren zo nu en dan in Stereo3d (HalfLife etc) en usually op een dual projector setup.

Dus even richting de TS: je hebt een speciale monitor, TV of projectoren etc nodig. Dat zal wel varieeren tussen de 300 euro (simpelste speciale monitor) via de 850 euro (3D TV Samsung, beetje ghosting heeft ie) tot 2k voor een relatief simpele dual projector rig.

Of probeer eerst even de gratis IZ3D driver optie "anaglyph" met die rood/cyaan brillen van vroegah. Dan ben je alle kleur kwijt maar kan je het 3D effect wel beetje inschatten voor je loads of $ uitgeeft aan een opstelling.

[ Voor 6% gewijzigd door JahunP op 21-02-2010 05:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:11

Wildfire

Joy to the world!

De meeste 3D films in bioscopen werken met gepolariseerd licht. Er zijn nu pas sinds kort enkele schermen die dit ondersteunen. Je 'klassieke' scherm wat je nu hebt kan hooguit met stereoscopisch beeld en het klassieke rood/blauw effect werken.

Voor diegenen die brilletjes uit bioscopen meenemen: lekker onfatsoenlijk zeg, die dingen krijg je enkel te leen om de film te kunnen kijken. Je krijgt ze niet cadeau om mee te kunnen nemen.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Wildfire schreef op zondag 21 februari 2010 @ 16:36:
Voor diegenen die brilletjes uit bioscopen meenemen: lekker onfatsoenlijk zeg, die dingen krijg je enkel te leen om de film te kunnen kijken. Je krijgt ze niet cadeau om mee te kunnen nemen.
Volgens mij ga je niet vaak naar de bioscoop dan want je mag ze meenemen, ze worden uitgedeeld als je binnen komt. Neem je ze niet mee worden ze weg gegooid, heb er tientallen in de vuilnisbak zien liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
BaseBoyNL schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:33:
[...]

Volgens mij ga je niet vaak naar de bioscoop dan want je mag ze meenemen, ze worden uitgedeeld als je binnen komt. Neem je ze niet mee worden ze weg gegooid, heb er tientallen in de vuilnisbak zien liggen.
De bril die ik kreeg bij Final Destination 3D mocht anders absoluut het pand niet uit dus roep niet te snel dat die dingen weggegooid worden.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maffe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-03 13:04

maffe

maffe

Zoals hier al eerder gevraagd, is er al iemand die het thuis speelt op een 'standaard gamers pc' met een TFT monitor zonder ge-tweak met drivers en dergelijke?
Dus Avatar starten, 3d-setting aan, brilletje op en hopla... wie o wie?

- Dus, met welke 3d-bril speelde je die?
- Wat vond je van de kwaliteit?
- Waar heb je de 3dbril besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• massareal
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-10-2024
maffe schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:21:
Zoals hier al eerder gevraagd, is er al iemand die het thuis speelt op een 'standaard gamers pc' met een TFT monitor zonder ge-tweak met drivers en dergelijke?
Dus Avatar starten, 3d-setting aan, brilletje op en hopla... wie o wie?

- Dus, met welke 3d-bril speelde je die?
- Wat vond je van de kwaliteit?
- Waar heb je de 3dbril besteld?
Kijk hier eens: http://gamerslastwill.com...r-free-oh-yeah-heres-how/
Ik heb het zelf aan de praat, ook al is het geen 200Hz monitor, gaat redelijk, maar is wel vermoeiend na enige tijd.

Hier had ik de brillen vandaan;
http://www.3dstore.nl/catalog/index.php?cPath=32

[ Voor 5% gewijzigd door massareal op 23-02-2010 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

redfoxert schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:42:

[...]

De bril die ik kreeg bij Final Destination 3D mocht anders absoluut het pand niet uit dus roep niet te snel dat die dingen weggegooid worden.
En ik bij Avatar 3D zeer zeker ook niet: ze stonden bij de uitgang van de zaal klaar om de brillen in te nemen, als je geen bril inleverde kreeg je iets van €20 of €25 boete. Stond ook aangegeven bij het uitdeelpunt van de brillen.

Snap ik ook wel, die brillen zijn zeer zeker niet gratis en kunnen gewoon meerdere malen worden hergebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseBoyNL
Wildfire schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 10:47:
[...]

En ik bij Avatar 3D zeer zeker ook niet: ze stonden bij de uitgang van de zaal klaar om de brillen in te nemen, als je geen bril inleverde kreeg je iets van €20 of €25 boete. Stond ook aangegeven bij het uitdeelpunt van de brillen.

Snap ik ook wel, die brillen zijn zeer zeker niet gratis en kunnen gewoon meerdere malen worden hergebruikt.
Dat kan inderdaad kloppen, Als je naar de IMAX versie gaat van Avatar krijg je een bril van de bioscoop die speciaal voor IMAX is en deze mag inderdaad niet worden mee genomen.

Maar ga je naar de gewone Avatar 3D dan krijg je goedkopere brilletjes die in een zakje zitten en deze worden gewoon na de film weg gegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:41

mokumouse

LOLstoel User

Voor iedereen hier in een topic is dit ook handig leesvoer (voor de ps3/xbox bezitters):

http://www.dlp.com/hdtv/dlp-features/3d-hdtv.aspx

Daarnaast heeft nvidia al een tijd een pakket om 3d op PC te ervaren:

http://www.nvidia.com/object/3D_Vision_Main.html

in beide gevallen zal je toch aparte apparatuur nodig hebben. (dat is ook de reden waarom de brillen uit de bios niet werken, ze hebben geen timing signaal):

Another method for 3D projection involves LCD shutter glasses. These glasses contain LCD panels which are synchronised to the projector which alternates rapidly at 96 frames per second between displaying the left and right images which are momentarily viewed by the appropriate eye by allowing that eye's panel to become transparent while the other remains opaque. While the panels within these active-shutter 3D glasses alternate at 96 frames per second, the actual film is displayed at 48 frames per second. (voor de mensen die de IMAX versie van avatar hebben gezien, als je de bril bekeek tijdens de film zag je ook dat er een klein ledje in de bril zat om aan te geven dat ie verbonden was (iig de brillen in pathe arena IMAX)).

bron: Wikipedia: IMAX

edit: ook voor de 'goedkope' brillen heb je dlp nodig: Wikipedia: RealD Cinema

[ Voor 54% gewijzigd door mokumouse op 23-02-2010 18:25 ]

Blaat...

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

BaseBoyNL schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 18:08:
[...]

Dat kan inderdaad kloppen, Als je naar de IMAX versie gaat van Avatar krijg je een bril van de bioscoop die speciaal voor IMAX is en deze mag inderdaad niet worden mee genomen.

Maar ga je naar de gewone Avatar 3D dan krijg je goedkopere brilletjes die in een zakje zitten en deze worden gewoon na de film weg gegooid.
Nope. De Euroscoop Tilburg is geen IMAX-bioscoop en de brillen moesten na afloop worden ingeleverd op straffe van een boete. Zijn ook van stevig plastic en ook duidelijk bedoeld voor hergebruik. Dit waren dan brillen met gepolariseerd glas (nou ja, glas... gepolariseerd plastic eigenlijk).

[ Voor 6% gewijzigd door Wildfire op 25-02-2010 12:44 ]

Pagina: 1