Mensen na bijna 13 jaar zelf PC bouwen, tweaken, klooien kom ik er niet meer uit
Splinternieuwe setup waar nergens echt op bezuinigd is:
Specs:
- MSI P55 GD65
- intell I7 860
- 2x 2GB Corsair CM3X2048-1333C9DHX
- MSI N275 GTX
- Cooler Master Silent Pro M 700W
- Western Digital WD3000HLFS (VelociRaptor)
En verder alleen maar A klasse onderdelen van ventilatoren tot de Coolermasterkast.
HET PROBLEEM
De PC loopt constant vast tijdens een installatie van een OS (WinXP, Win7).
Ik kom in de setup en soms dan hangt het systeem vrij snel, soms vlak voor het einde van de installtie maar het is nog niet gelukt het systeem te installeren.
In DOS wel memtest gedaan en meerdere PASS gezien maar zegt vrij weinig.
Geen overclock instellingen, extra USB aansluitingen los, en ook getest met slechts 1x 2GB module (in 2 slot vanaf cpu gezien, zwarte slot #1 zoals in handleiding staat.
Bios flashes gedaan: 1.1 / 1.3 / 1.6 maakt allemaal NIKS uit
Memory settings aangepast en geprobeert met diverse Bios FW's (1 T 2 T 7-7-7-20 / 9-9-9-24)
Ook op 1066mhz maakt niks uit en zelfs 1600 mhz ...
Ook op 1.6V ipv 1.5 (auto) geprobeert.
Verschillen zijn dat de ene keer het systeem niet 3x reboot in Bios (instellingen niet fijn vind ?), je komt de ene keer verder met installeren dan de andere keer maar uiteindelijk heeft het allemaal hetzelfde resultaat.
WinXP SP3 32 bit - Win7 64 bit ... maakt allemaal niks uit.
Ik weet het NIET meer en heb enorme spijt van deze moderne setup en zelfs netjes een officiele Win7 licentie (64 bit).
Wordt er behoorlijk sacherijnig van
Splinternieuwe setup waar nergens echt op bezuinigd is:
Specs:
- MSI P55 GD65
- intell I7 860
- 2x 2GB Corsair CM3X2048-1333C9DHX
- MSI N275 GTX
- Cooler Master Silent Pro M 700W
- Western Digital WD3000HLFS (VelociRaptor)
En verder alleen maar A klasse onderdelen van ventilatoren tot de Coolermasterkast.
HET PROBLEEM
De PC loopt constant vast tijdens een installatie van een OS (WinXP, Win7).
Ik kom in de setup en soms dan hangt het systeem vrij snel, soms vlak voor het einde van de installtie maar het is nog niet gelukt het systeem te installeren.
In DOS wel memtest gedaan en meerdere PASS gezien maar zegt vrij weinig.
Geen overclock instellingen, extra USB aansluitingen los, en ook getest met slechts 1x 2GB module (in 2 slot vanaf cpu gezien, zwarte slot #1 zoals in handleiding staat.
Bios flashes gedaan: 1.1 / 1.3 / 1.6 maakt allemaal NIKS uit
Memory settings aangepast en geprobeert met diverse Bios FW's (1 T 2 T 7-7-7-20 / 9-9-9-24)
Ook op 1066mhz maakt niks uit en zelfs 1600 mhz ...
Ook op 1.6V ipv 1.5 (auto) geprobeert.
Verschillen zijn dat de ene keer het systeem niet 3x reboot in Bios (instellingen niet fijn vind ?), je komt de ene keer verder met installeren dan de andere keer maar uiteindelijk heeft het allemaal hetzelfde resultaat.
WinXP SP3 32 bit - Win7 64 bit ... maakt allemaal niks uit.
Ik weet het NIET meer en heb enorme spijt van deze moderne setup en zelfs netjes een officiele Win7 licentie (64 bit).
Wordt er behoorlijk sacherijnig van