Ik kom er niet meer uit ... MSI P55 GD65/ I7 860/ 4gb

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen na bijna 13 jaar zelf PC bouwen, tweaken, klooien kom ik er niet meer uit :(

Splinternieuwe setup waar nergens echt op bezuinigd is:

Specs:

- MSI P55 GD65
- intell I7 860
- 2x 2GB Corsair CM3X2048-1333C9DHX
- MSI N275 GTX
- Cooler Master Silent Pro M 700W
- Western Digital WD3000HLFS (VelociRaptor)

En verder alleen maar A klasse onderdelen van ventilatoren tot de Coolermasterkast.

HET PROBLEEM

De PC loopt constant vast tijdens een installatie van een OS (WinXP, Win7).
Ik kom in de setup en soms dan hangt het systeem vrij snel, soms vlak voor het einde van de installtie maar het is nog niet gelukt het systeem te installeren.

In DOS wel memtest gedaan en meerdere PASS gezien maar zegt vrij weinig.
Geen overclock instellingen, extra USB aansluitingen los, en ook getest met slechts 1x 2GB module (in 2 slot vanaf cpu gezien, zwarte slot #1 zoals in handleiding staat.

Bios flashes gedaan: 1.1 / 1.3 / 1.6 maakt allemaal NIKS uit

Memory settings aangepast en geprobeert met diverse Bios FW's (1 T 2 T 7-7-7-20 / 9-9-9-24)
Ook op 1066mhz maakt niks uit en zelfs 1600 mhz ...
Ook op 1.6V ipv 1.5 (auto) geprobeert.

Verschillen zijn dat de ene keer het systeem niet 3x reboot in Bios (instellingen niet fijn vind ?), je komt de ene keer verder met installeren dan de andere keer maar uiteindelijk heeft het allemaal hetzelfde resultaat.
WinXP SP3 32 bit - Win7 64 bit ... maakt allemaal niks uit.

Ik weet het NIET meer en heb enorme spijt van deze moderne setup en zelfs netjes een officiele Win7 licentie (64 bit).
Wordt er behoorlijk sacherijnig van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskuiper24
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 17:25
Ik heb precies hetzelfde probleem, wordt er ook gek van :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vermoed het geheugen als boosdoener maar heb niet ff wat DDR3 geheugen liggen.
Kan het geheugen terug sturen maar dan zal je zien dat het wat anders is .. mobo ? cpu ?

Gezeur met drivers en vroeger IRQ's ben ik wel gewend maar nu kom je niet eens zover, immers ik krijg er geen OS op.

Voor de mensen met hetzelfde Mobo en GEEN problemen.
Zijn er specifieke zaken in het Bios die je tov de standaard setting ABSOLUUT moet wijzigen ?
(bedoel niet Bootsequence maar echt specifieke settings).

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskuiper24
toevallig, ik heb precies hetzelfde vermoeden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb daar wel wat meer over gelezen maar dat zegt nog steeds niks want de oplossingen die ik zag (oa draaien 1066) en ook 2T 9-9-9-24 settings hielpen in mijn geval niet.
Bij de ander werkte bios 1.1 ook niet bij mij.

Een ander koos voor ander geheugen (kingston HyperX 1600) en dat werkte voor hem ... Maar voor ik zoiets doe en de zaak terug stuur (en alle rompslomp eromheen) wil ik graag meer meningen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
kun je niet voor je windows erop zet mischien de chipsetdrivers van je mb installeren?
ik heb ook wel eens gehad dat ik windows niet op mn schijf kon zetten omdat het moederbord in combinatie met vista mn 1.5 tb schijf niet herkende.
weet niet of dat gaat ik heb het toen nogal omslachtig opgelost.
probeer het eens te instaleren op een andere harde schijf, als dat wel gaat weet je gelijk waar het probleem zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Goofy1978 op 14-01-2010 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-08 11:55
Wat doet de PC met een live CD (Ubtuntu bijvoorbeeld)? Als die gewoon probleemloos opstart kan je veelal de HD als boosdoener aanwijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
idd ik vermoed ook sterk dat de hd de boosdoener is niet omdat ie kapot is maar omdat ie te modern is voor een kaal besturingsysteem.
het spul herkend hem botweg niet zonder nieuwe chipsetdrivers.
wel een mooi systeem heb ongeveer hetzelfde systeem op de hd na dan ha ha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
staat het geheugen wat je hebt op de qvl van de fabrikant van je moederbord?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nu Samsung 1.5TB schijf aangesloten en ga proberen te installen ....
Keep you posted !

QVL list heb ik NIET gechecked ... 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16:02

Saven

Administrator

Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:01:
Voor de mensen met hetzelfde Mobo en GEEN problemen.
Zijn er specifieke zaken in het Bios die je tov de standaard setting ABSOLUUT moet wijzigen ?
(bedoel niet Bootsequence maar echt specifieke settings).
Nope, ik heb vrijwel dezelfde setup als jij, maar dan met het geheugen uit de BBG van januari, en een andere kast + voeding.

Maar als ik dit zo lees ben ik bang dat het geheugen toch incompatibel is. Kun je nergens even geheugen vandaan proberen te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou het ging goed, uitpakken (win7), installeren, reboot, services starten, register files bijwerken, en dan een zwart scherm met knipperende cursor links boven en dan kan je wachten tot sint juttemus .........
Kortom nog steeds niet compleet kunnen installere.

De Samsung 1.5Tb werd prima herkend, in Win7 setup een partitie gemaakt en aan de slag gegaan maar tevergeefs.
Snap niet dat de PC pas in zo'n laat stadium ermee stopt, als er iets fout zit dan zou ik niet verwachten dat het zo ver kwam .......

Heb ik al verteld dat ik er niks meer van snap ?
Ik kap ermee voor vandaag, ben dat ding meer dan beu }:O

P.s. heb in me andere PC totaal ander geheugen dus kan dat ook niet gebruiken.
Moet ergens 2GB DDR3 kunnen lenen en dan ff kijken of dat gaat uitmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
is je windows cd origineel? heb je het al met een andere dvd speler getest?

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
heb je geen kleinere schijf liggen? ik had ook problemen met 1.5 tb was wel met mn vorige mb van 2 jaar oud.
dat ie hem herkend zegt echt niet alles, soms gaat het net erna al fout dat was bij mij ook.
het ging goed totdat ie opnieuw opstarte en dan idd een eeuwige cursor zoals bij jou.
ik denk nog steeds dat de harde schijven de boosdoenders zijn.

[ Voor 68% gewijzigd door Goofy1978 op 14-01-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanskuiper24
ik had dus hetzelfde probleem met mijn pc maar ik heb het nu opgelost door mn geheugen op 1066 te laten draaien en zelf de CL in te stellen. Nu is die volledig stabiel :). (9-9-9-24)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Goofy1978 schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 22:48:
idd ik vermoed ook sterk dat de hd de boosdoener is niet omdat ie kapot is maar omdat ie te modern is voor een kaal besturingsysteem.
het spul herkend hem botweg niet zonder nieuwe chipsetdrivers.
wel een mooi systeem heb ongeveer hetzelfde systeem op de hd na dan ha ha.
dat slaat natuurlijk vrijwel nergens op. Op ELKE moderne harde schijf kun je gewoon een OS op zetten. Tenzij je ze aan een raid controller hangt die specifieke drivers nodig heeft. Daarnaast hebben de meeste biossen tegenwoordig een IDE modus voor sata schijven, die ervoor zorgt dat je nagenoeg elk OS dat op een IDE schijf geinstalleerd kan worden, ook op de nieuwere pc geinstalleerd kan worden.

Maargoed, linux live cd al getest?

Verder, alles in de bios uitzetten, USB, geluid, netwerk alle insteekkaarten er uit, overige harde schijven enzo ook. Met onboard video, of een oude PCI videokaart booten, anders toch de nieuwe videokaart gebruiken. Probeer het dan nogmaals. Het kan namelijk ook zo zijn dat windows crashed wanneer de videokaart geïnitialiseerd wordt.

verder je geheugen instellen op de waarden die op het geheugen zelf staat, voltages ook volgen. Processor op stocksnelheid, eventueel met een lichte overvolt en zoveel mogelijk instellingen in de bios zelf instellen.

En hoe lang heb je gewacht?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Linux niet getest, heb dat niet ...
Bios zoveel mogelijk uit, geen insteek kaaarten, slechts 1 reepje 2gb, 1 hdu

Andere vga kaart niet gedaan want geen video onboard en geen extra PCI-e kaart liggen, grafisch lijkt het me geen probleem want ik heb wel deels Win7 gezien en de VGA kaart was duidelijk aan het werk.

Waarden geheugen op Dimm gedaan, is wat systeem ook zelf insteld, net als cpu speed is allemaal stock.
Ook 128x al de Fail safe settings gedaan, zonder echt rsultaat.

Wachten op de knipperende cursor ? Minuut of 10 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Linux kun je zo downloaden, is gratis.

Bijvoorbeeld knoppix of ubuntu, beide kun je draaien als livecd.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

nou ja, probeer in ieder geval nog eventjes een linux live cd, of USB-stick linux te downloaden (pendrivelinux.com). Er hoeft dan niets op je schijf gezet te worden, je boot vanaf cd of stick en 3 minuten later heb je een OS voor je neus.

het laatste wat je nog kunt doen is testen voor fouten op de schijf, volgens mij kan dat met de console in windows setup, maar ik weet niet of die ook in windows 7 zit. Anders staat er wel eentje op de ultimate boot cd.

En verder neem ik ook aan dat je de kast opengeschroeft hebt, en even gechecked of alles daar wel vast zit (stekkertjes enzo), en er niet een stel paperclips tussen de componenten zit wat kortsluiting maakt.

Ps. probeer eens wat langer te wachten. Zet het ding aan, en wanneer het knippert ga je avondeten of douchen ofzo. Kom dan een uurtje later even terug. Ik moest ook wat langer wachten, waarschijnlijk omdat mijn geluidskaart wat moeite had.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aval0ne
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 00:48
Hoe staat de harde schijf geconfigureerd in de bios? IDE, AHCI of RAID? Probeer eens in IDE mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtecta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-08 13:40
Ik had dezelfde problemen met deze setup (P55 GD65 + i7 860 + Windows 7). Ik vermoed dat ik het probleem verholpen heb door de laatste SATA + RAID drivers (for floppy) the downloaden bij MSI en die op een USB stick te zetten en met deze stick in een USB slot te booten en de Windows 7 install disk te draaien. Ik zeg erbij "ik vermoed" want ik heb van alles geprobeerd en plotseling kwam ik door de installatie heen en nu weet ik niet meer wat de bepalende factor was. In ieder geval het proberen waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:37
Het lijkt mij, aangezien de hangers en crashes volledig willekeurig zijn, een geheugen probleem.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad enige tijd geleden. Hij kon regelmatig bestanden niet vinden, niet goed kopieren en volledig vast slaan. Erg vervelend. Memtest gaf hierbij geen problemen. Ander geheugen heeft het voor mij toen opgelost.
Het ligt zeker niet aan "dat de HDD te modern is voor een kaal OS", dat is onzin. Ook de RAID drivers zouden bij Win7 er gewoon bij moeten zitten. Aangezien je wel kunt installeren, ligt het daar vermoedelijk dan ook niet aan.

DDR3 is niet meer super duur, kijk of er een QVL is en koop 1 reepje 2GB van een die er wordt ondersteund en stop die erin. Als ie het dan wel doet, dan weet je precies waar het probleem zit. Is het dat niet, kun je die 2GB mooi later nog gebruiken.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
dtecta schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 10:32:
Ik had dezelfde problemen met deze setup (P55 GD65 + i7 860 + Windows 7). Ik vermoed dat ik het probleem verholpen heb door de laatste SATA + RAID drivers (for floppy) the downloaden bij MSI en die op een USB stick te zetten en met deze stick in een USB slot te booten en de Windows 7 install disk te draaien. Ik zeg erbij "ik vermoed" want ik heb van alles geprobeerd en plotseling kwam ik door de installatie heen en nu weet ik niet meer wat de bepalende factor was. In ieder geval het proberen waard lijkt me.
ik vermoed ook dat het aan de chipsetdrivers ligt, zonder deze word de schijf gewoon niet ondersteund.
zelfs met kapot geheugen zal windows bijna altijd installeren is wel mijn ervaring in elk geval.
proberen met de nieuwste sata raid drivers te laten installeren kost niks en werkt het niet heb je niets verloren, anders moet je geheugen gaan kopen met de kans dat het nog niet werkt.
je mb zelf kan ook nog stuk zijn maar dat lijkt me de laatste optie om te vervangen.

[ Voor 13% gewijzigd door Goofy1978 op 15-01-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ondertussen bijna een maand verder ...
Ik heb het geheugen op 1066 gezet met wat andere timings en na LANG wachten in de Win7 install (zwarte scherm) ging de installatie toch door ...
Win7 werkte !
Automatische driver updates gedaan en de nodige Win7 updates en het leek allemaal te werken.
Zelfs een 3dMark06 gedraaid en die doorliep het syteem probleemloos en trouwens ook prima scores in de de Windows performance index.

Na het klikken van een URL link van nvidia liep de PC wel muurvast in IE8, maar na het installeren van FF3.5 gebeurde dat met diezelfde link niet meer.
Eind goed al goed denk je dan ,,,, ja denken ...

Pc opstarten en het 'Windows starten' scherm blijft een kwartier staan ... kortom loopt gewoon weer vast en is NIET stabiel.

Ben het beu en het geheugen gaat sowieso terug en als het moet ga ik ALLES ruilen want dit werkt gewoon niet.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Zelf heb ik een i7 920 in combinatie met een Asus P6T board en daar dan 3 x 2 Gb Corsair 1600 Mhz geheugen en een Asus Radeon 5770 videokaart . Dit dan ook nog in combinatie met 3 x 500 Gb Seagate harddisks en raid 0 en bij mij is Windows7 binnen nog geen 10 a 15 minuten geinstalleerd.

Bijna zou ik zeggen dat het iets te maken heeft met het P55 chipset en er blijkbaar toch een incompatibiliteit is met bepaalde drivers voor Windows7. Althans als ik dit zo lees hier en er meerderen met hetzelfde probleem te kampen hadden lijkt het mij sterk dat het aan het moederboard zou liggen. Toevallig dan allemaal een defect moederboard of incompatibel geheugen lijkt mij wel erg frapant.

Overigens had ik in het bios bij installatie alles op standaard en auto staan op dan alleen XMP ingeschakeld, en dus het geheugen XMP geschikt was. Maar voorheen had ik dus gewoon Kingston Valueram 1333 Mhz erin en ook daarbij geen enkel probleem gehad met installeren.

[ Voor 16% gewijzigd door Roel1966 op 05-02-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het Bios en de instellingen 1 miljoen keer door geweest, bios updates gedaan van de laatste nieuwe tot de aller oudste en alles er tussen in, slechts 1 HDU aangesloten, 1 reepje 2GB geheugen, etc etc.

Kan uitsluiten dat het geheugen defect is net zoals de cpu want hij heeft 3Dmark2006 prima gedraaid op enig moment maar schijnbaar is het gewoon niet compatible.

Ongelovelijk, ben ruim 10 jaar verder en het lijkt weer alsof ik in het IRQ probleem tijdperk ben beland, ook problemen die nauwelijks op te lossen waren en veel af hing van trial en error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Exact zelfde set-up: GD65, Win7 en een i7 860. 4gb Geheugen van GeiL (1333Mhz cas7), installatie lukte in 1 keer en geen enkel probleem gehad verder.

Je zegt dat je memtest hebt gedaan en dat het meerdere passes gaf maar heb je hem wel helemaal laten draaien? Overigens staat een memtest zonder errors niet garant voor een goede samenwerking van je geheugen en het moederbord.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het hele eieren eten, die tests zeggen geen kont.
Ja die constateren of het geheugen wel of niet defect is maar lekker samen werken kan het niet controleren.
Het is me zelfs gelukt om Win7 te installen, paar keer geboot en zelfs een 3Dmark2006 doorlopen dus alles werkt ansich wel maar het werkt niet goed samen en zeker niet betrouwbaar want nu kom ik niet eens meer in Win7.
Memory tests gedaan in de Win7 install, tests gedaan in DOS, en tests gedaan als ik uiteindelijk eens in windows beland was.
Het hikt dus tegen wel/niet aan en daar heb je dus niks aan.
Van de week eens langs Alternate en die meuk ruilen.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die hardware moet gewoon out of the box werken. Als ik mijn Intel Matrix storage drivers niet installeert icm RAID0 dan werkt mijn systeem ook gewoon goed en snel. Alleen heb ik geen 1,5 TB per schijf. Ik heb max 1.0 TB per schijf.
Of je geheugen is niet compatible of je mobo is niet goed. Jammer dat je er gezeik mee hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen ruilen, houd jullie op de hoogte van dit drama !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dezelfde setup gd-65 met i7 860 enkel heb ik ocz 1600 mhz geheugen.
zelfde probleem memtest geen errors en een uurtje prime95 en de eerste fout is binnen.
Ik heb contact gehad met msi hierover zij hebben mij een beta bios gestuurd die in gewone applicaties veel
stabieler draait, enkel prime overleeft ie nog steeds niet.
Wachtend op een betere bios draai ik het geheugen nu op 1066 wat nu wel stabiel is in prime95 (18uur gedraait zonder errors.) ik begrijp uit jou verhaal dat je ongeveer hetzelfde probleem hebt; brakke geheugen ondersteuning in bois. Ze zijn er bij msi dus wel mee bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Ik ga ook over naar een GD65 met een i7-860 en heb (nog steeds) dezelfde problemen met een asus bord met DDr3. De memory controllers van intel (zowel integrated als op nb) zijn gewoon brak de laatste paar jaren en dat is te zonde voor woorden.

Ook zegt de A/QVL van MSI niet veel (eigenlijk helemaal niets) m'n MSI R5850 OC is bijvoorbeeld niet gecertificeerd voor de P55-GD65 (gisteren gekeken, er staan zelfs geen nieuwere parts dan die van zomer vorig jaar in.) Allemaal kompleet van de zotte natuurlijk en een zwaktebod om naar de AVL te wijzen in geval van problemen.

voor stabiliteit moet je speed van het memory naar benededn (1066) met minimaal 7-7-7-24 timings en het liefst hoger voltage dan standaard. voor de oude NB's was het 1.39v en 1.65 op het mem. Echt intel.. het is dat ze zo snel zijn, maar ze zijn het eigenlijk niet waard :(

[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 09-02-2010 15:26 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

neliz schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 14:46:

voor stabiliteit moet je speed van het memory naar benededn (1066) met minimaal 7-7-7-24 timings en het liefst hoger voltage dan standaard. voor de oude NB's was het 1.39v en 1.65 op het mem. Echt intel.. het is dat ze zo snel zijn, maar ze zijn het eigenlijk niet waard :(
Aha, bij mijn pc met dezelfde onderdelen kon ik mijn geheugen ook niet overklokken ( van 1333 naar 1550Mhz en timings van 7-7-7-21 naar 8-8-8-31) bij 1.7v ipv 1.5v, in Bad Company 2 bevroor mijn pc dan af en toe. Terwijl het wel zou moeten kunnen. Nu het geheugen weer normaal draait heb ik die freezes niet meer, maar hoeveel hoger dan 1.7 volt moet het dan wel niet? 1.8 volt geeft mijn gd65 een rode kleur in bios dat het niet zonder risico is.

edit: of had je het nu nog over het uberhaupt werkend krijgen van het geheugen :$

[ Voor 6% gewijzigd door Murk op 09-02-2010 16:10 ]

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 18:45
Ik kijk altijd in de datasheet van mijn memory, wat het maximale voltage mag zijn. Bij mijn huidige Asus P5B Deluxe staat hij ook in het rood omdat ik hem op 2.1v heb gezet, maar volgens Team Xtreem kan dat geheugen tot 2.2v. Ik ondervindt ook geen enkel probleem moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Mijn Dominators gaven absoluut geen problemen op de GD65. Er zijn geen bijzondere instellingen, IRQ settings of wat dan ook. Als het spul na een BIOS flash voor compatibility niet werkt, had je het direct om moeten ruilen. Ik begrijp eerlijkgezegd niet waarom TS zo lang met dit zaakje heeft rondgelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Murk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 16:09:

edit: of had je het nu nog over het uberhaupt werkend krijgen van het geheugen :$
Nope het gaat echt om "stabiel"

Had exact dezelfde symptomen.. had inmiddels alle onderdelen vervangen behalve het mobo en memory zelf en kwam toen op het OCZ forum threads tegen van mensen met dezelfde issues.

en met stabiel is het inderdaad random freezes.. soms tien keer in een uur (1x tijdens de toendertijd Vista installatie) soms 3 dagen niets en dan was het weer hangen.. meestal tijdens windows boot of het laden van de desktop (erg frustrerend.)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Toch vreemd, je zou verwachten dat er tegenwoordig wel standaarden zijn die nageleefd (moeten) worden om dit soort mismatches met hardware te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer ....
Om ff te antwoorden op de vraag, waarom zo lang doorlopen met problemen ? Tja, ben een tweaker en denk het dus wel ff op te lossen, heb wel vaker iets gehad en dat was simpel op te lossen en om dan de dag erna de handdoek in de ring te gooien doe ik niet. Bovendien is het omruilen niet 1 2 3 gedaan als je die meuk online hebt besteld.
Leuk als het op 5 km afstand is maar ff naar de randstad toe is tegenwoordig een hele onderneming en via de post is waardeloos want je moet dan eerst nieuwe geheugen kopen en dan maar hopen dat het andere terug genomen wordt en terug gestort wordt.
Dat het nu erg lang duurt is overigens wel waar.

Anyway, langs geweest en dan krijg je te maken met de geweldige 'service' van Alternate.
Ja ruilen kan niet want het zit niet in de originele verpakking, ja sorry die kunststof harde verpakking moet je open snijden en die ga ik geen 2 jaar bewaren.
Ze wilden hem wel testen, 20 mins later, geheugen is goed meneer ! Tja dat had ik ook al verteld aangezien die tests geen kont zeggen, er is namelijk een groot verschil tussen werkend en compatible zijn en puur een memtest draaien laat niet veel zien, zeker niet in combo met een andere mobo, voeding, etc.

Anyway, de verkoper had wel een goede tip omtrent het mobo waarvan hij zei dat er veel mensen problemen hadden met MSI boards terwijl hij NOOIT foutief Corsair geheugen terug kreeg.
Heb besloten om het mobo te ruilen (die doos heb ik nog wel, bewaar ik alle parts, driver discs, kabels, etc altijd in) en voor degelijkheid te gaan, in mijn geval gewoon Gigabyte.
Niks geen peppie OC modi, niks geen trucjes enzo.

Laten we hopen dat dat het verschil gaat maken.

Wordt vervolgt ......

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem momenteel met mijn msi p55 gd65 moederbord en OCZ geheugen. :(

Ik heb mijn spullen bij Zercom gekocht en daar krijg ik woensdag nieuw geheugen. Het ligt hoogstwaarschijnlijk aan het geheugen dat niet voorkomt op de qualified vendor list, net als dat van jou. Vroeger paste geheugen en mobo altijd wel, nu dus niet meer... 8)7

De lijst is te vinden op:
http://www.msi.com/uploads/test_report/TR10_1846.pdf

Ik kies er nu een van de lijst, waarbij alle waarden op default goed moeten staan, en ik Windows 7 wel voorbij de installatie krijg. :)

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

zouden jullie het volgende kunnen proberen ?

*preventief verwijderd*

het is een update dat met windows 7 service pack 1 komt.

het lost de problemen rond het geheugen op!

Oplossing installeren van windows 7:

Ga je bios in
ga cell menu in
zorg dat je het volgende uitzet

EIST
C1E
Virtualisatie
C-state

en eigelijk alle extra functies van de processor

(kan na installeren van mobo en patch weer aan )

hoor graag jullie reactie

met vriendelijke groet

ITDev Solutions

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 23-03-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

deze topic is trouwens gerelateerd aan : Stabiliteits problemen met i5 750, msi p55-GD65, 4GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

lijkt me wel handig als je de linkjes even checkt. Nu kunnen we er weinig mee.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zijn twee download-links.

[ Voor 174% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet zo raar dit mobo wort aan geraden met xmp geheugen bankjes gebruikte worden staat oke wel aangeven op de site van msi ik heb dit bestel en krijg ik deze maandag binnen dus ik ben benieuwt wat er bij mij uit kom
gebruik win 7 64bit 4 gig hyperx kingston xmp modules p55 gd65 met een i7 860

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenophoben
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 10:28
ik heb het zelfde mobo als jij. Ik had heel veel last van reboots door mijn 1.5v geheugen.... Wanneer ik de overclock functie aanzet ( en dus het geheugen voltage omhoog gegooi) gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasf
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
gd65 en corsair geheugen werkt gewoon niet lekker, had hier ook constant bsod's.

Mocht van informatique het corsair geheugen direct omruilen voor kingston (dit stond wel op de qvl lijst van msi) en het loopt al enkele maanden 100% stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

thomasf schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:01:
gd65 en corsair geheugen werkt gewoon niet lekker, had hier ook constant bsod's.
Je kunt op jouw persoonlijke ervaring daar geen uitspraak over doen. Mijn i7 860/GD65/Corsair DDR3 loopt al 5 maanden retestabiel op 4GHz en hoger.
Je kunt natuurlijk ook gewoon pecht hebben of een andere batch DIMMs dan iemand anders. Dat is echter wel het risico dat je loopt wanneer je RAM koopt dat niet op de QVL staat.
Pagina: 1