• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-05 14:58
Hoi allemaal,

ik heb weinig verstand van grafische kaarten daarom deze vraag,
Ik heb een vrij dure laptop een jaartje gelden gekocht maar games draaien niet echt goed erop :| .
Daar heb ik me over verbaasd want mensen uit mijn buurt konden met een veel oudere laptop de zelfde games wel gewoon perfect draaien: Hier even mijn Specs ;) .:

Computer:
AMD Turion(tm) 64 X2 Mobile Technology TL-60

Besturingssysteem Windows 7 Ultimate Media Center Edition
OS Service Pack -
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Computernaam PC-DON
Naam gebruiker ThaMasterD

Moederbord:
CPU Type Mobile , 2000 MHz
Moederbordnaam Onbekend
Moederbord Chipset Onbekend
Systeemgeheugen 1952 MB
BIOS Type AMI (10/09/07)

Scherm:
Video kaart ATI Radeon Xpress 1250 (1024 MB)
Video kaart ATI Radeon Xpress 1250 (1024 MB)
Monitor Algemeen PnP-beeldscherm [NoDB]

Video Adapter Eigenschappen:
Apparaatbeschrijving ATI Radeon Xpress 1250
Adapterserie ATI Radeon Xpress 1250
BIOS Versie RS690
Chiptype ATI Radeon Graphics Processor (0x791F)
DAC Type Internal DAC(400MHz)
Geinstalleerde Besturingssoftware atiumdag (7.14.10.0510), atiumdva (7.14.10.0161), atitmmxx (6.14.11.17)
Geheugengrootte 1024 MB

Zoals je ziet heb ik nu windows 7, omdat windows vista niks was voor mij, Ook heb ik eventueel nog Windows Xp liggen.

Zou iemand mij kunnen helpen voor betere afspeelprestaties?

Alvast bedankt.

P.S. Voor meer specs moet je maar even vragen wat je nodig hebt,

[ Voor 16% gewijzigd door ZicoDon op 14-01-2010 21:42 ]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
Tis een hardware probleem, je videokaart is te traag.
Je grafische kaart --> X1250 zit geintegreerd in je moederbord. Dus vervangen gaat ook al niet.
Een oplossing is een nieuw laptop, of misschien is er nog ruimte om er een discrete grafische kaart bij te plaatsen.

Hier zie je de prestaties van je grafische kaart terug.. Deze is zelfs nog langzamer dan een intel-igp en is geranked in klasse 5.
Als je deze laptop een jaartje geleden voor vrij duur aka >700 euro had gekocht.. dan was dat een miskoop geweest.
Op dezelfde website staat rechts nog een boel aan mobiele grafische kaarten die gerankeerd zijn. Als je redelijk wilt kunnen gamen moet je toch een grafische kaart hebben uit klasse 1 of 2. Op lage settings voldoen de kaarten in de bovenhelft van klasse 3 ook nog wel. Maar ga aub niet lager dan dat.

[ Voor 30% gewijzigd door bladerash op 14-01-2010 22:08 ]

• ZicoDon
Bedankt, en was hij maar 700 had hem voor €920.00......

Dan toch maar gaan sparen voor een nieuwe...

• Dutch Lion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-04 08:47
Volgens mij ben je dan zwaar opgelicht, klinkt misschien wat cru maar het is wel zo. Voor dat geld had je namelijk bij bijvoorbeeld Dell een enorm goede laptop kunnen kopen.

Waarschijnlijk kun je nu niets meer tegen betreffende winkel beginnen, ook nooit gekund denk, ben niet thuis in al dat rechtsgebeuren maar zou nooit meer wat kopen daar denk ik.

Tip voor de volgende keer: doe wat meer research van te voren en laat je niet leiden door bijvoorbeeld een verkoper ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Dutch Lion op 14-01-2010 22:12 . Reden: typo ]

"it's better to live one day as a lion, than a hundred years as a lamb."

• ZicoDon
Hmm inderdaad klote maarja die winkel stond altijd best aardig hier in de buurt www.dewitcomputers.nl

Dat is de site als je de oplichters een keer wilt bekijken

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02-2025
Ik vraag me af hoe dat verkoop gesprek gelopen is dan. Al die verkopers die ik met klanten hoor praten in zaken waar ik rondloop vragen altijd: "wat wilt u er precies mee gaan doen?". En keer op keer hoor ik mensen roepen dat ze geen "spelletjes hoeven spelen" maar ze roepen hard internet, office, msn, youtube, dat soort crap. Vervolgens zie ik dat soort mensen altijd huilend in de winkel staan met hun gekochte games dat ze niet werken of niet speelbaar zijn. Ik heb het idee dat er een soort stigma op gamen heerst (Zeker bij de 20+ generatie), of dat ze het simpelweg onderschatten en denken dat ze met die 100 euro kosten besparing weg kunnen komen en evengoed games kunnen spelen. Hoe dan ook, deze laptop is voor jou dus een compleet verkeerde aankoop geweest en ik ben dan ook erg nieuwsgierig om te weten wat er precies door je heen ging op het moment dat je de bewuste aankoop deed.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-05 19:46

Haan

dotnetter

Ik heb zelf een laptop met dezelfde processor en chipset, en die was nog wel een stuk duurder dan 900 euro ;) Maar ik game er dan ook niet op. Als je deze laptop inderdaad hebt gekocht om te gamen, en dat tijdens het kopen ook aan de verkoper hebt aangegeven, ben je wel behoorlijk verkeerd voorgelicht ja.

Maar wij zijn niet bij het gesprek geweest, dus daar valt verder niets over te zeggen. Om de pc-zaak dan meteen oplichters te noemen slaat nergens op zonder te weten om welke laptop het gaat. Welk merk en type hebben we het over?

Kater? Eerst water, de rest komt later

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-11-2025
920 euro is eigenlijk wel erg duur voor zo'n laptop. Dan te bedenken wat ik nu voor hetzelfde geld kan krijgen kwijl

Ik heb net die site bekeken.. Er staan wel laptops bij voor een redelijke prijs: http://www.dewitcomputers.nl/info.asp?id=A24086

Maar waarom deze nou duurder is dan de vorige..
Enig reden die ik kan bedenken is om het te verkopen aan mensen die EN een grote portemonnee ervoor uit willen trekken EN weinig van hardware af weten. Dat is juist de doelgroep waar je de grootste marges aan overhoudt. Zo maken wel flinke winst op de mensen die denken duurder is beter, de mensen die wel kennis hebben kunnen alsnog bij hun winkel terecht voor de modellen met de juiste prijs. Zo sla je wel 2 vliegen in 1 klap.
Pagina: 1