Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Thunderbird/...] E-mail delen met tweede PC

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Eerst eventjes de situatie schetsen:
Mijn ouders hebben een normale werkbak voor videobewerken met wat ander normaal werk, en een laptop om gezellig op de bank te kunnen zitten. Ze hebben een gezamelijke mailbox (alleen pop3). Verder is er alleen een router aanwezig die het internet met beide pc's deelt.

De enige eis is dat de e-mail op beide pc's gebruikt kan worden. Het is één mailbox en dat moet ook zo blijven. Het is wenselijk dat op de laptop de mail geopend kan worden op dezelfde manier als op de werkbak. Ook is het zeer wenselijk dat beide PC's in dezelfde database met index en sent items kunnen. Een gedeeld adresboek zou helemaal gaaf zijn.

Ik heb hiervoor een aantal oplossingen bedacht, en met alle heb ik moeite met de uitvoering. Dus ik zoek hulp bij wat de beste oplossing is, en hoe die toe te passen.
  1. Een IMAP server installeren op de werkbak die het POP3-account elke x minuten pollt, en de mail via IMAP aan beide clients aanbiedt. Dit lijkt mij de netste oplossing, maar uiteraard moet dat wel een gratis pakketje zijn. hMailServer en SurgeMail hebben wel IMAP maar geen POP3-polling. De gratis versie van MailEnable heeft al niet eens IMAP.
  2. Een plugin voor Thunderbird die een bestaand, actief profiel deelt als IMAP-service. Helaas heb ik zoiets nog niet kunnen vinden.
  3. Een plugin voor Thunderbird die een bestaand, actief profiel deelt in de vorm van webmail. Iets minder handig, maar zou evengoed een aardige oplossing kunnen zijn. Echter heb ik daar ook geen plugin voor kunnen vinden.
  4. De database die Thunderbird (op beide systemen de gekozen client) gebruikt, via een netwerk-share beschikbaar stellen. Alleen kunnen ze dan niet allebei tegelijk openstaan, lijkt me. Ook is het een beetje "iffy" om de database zo te delen.
  5. Op de werkbak staat Windows 7 Home Premium, dus ernaartoe verbinden met remote desktop kan niet. Maar iets als VNC is eigenlijk ook maar een vieze oplossing.
En verder weet ik het niet. Kan iemand me helpen? Ik kan me voorstellen dat er nog wel meer mensen zijn die dit probleem hebben, en het (zonder server) willen oplossen... Dus misschien heeft een van jullie tweakers dit al eens eerder meegemaakt ;)

日本!🎌

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

Nakebod

Nope.

IMAP zou wel mijn voorkeur hebben, doe al jaren niets anders.
Optie6: Gmail account waar die pop3 account in is geconfigureerd, en IMAP in gmail activeren.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ah, die optie 6 is helemaal zo gek misschien nog niet. Maarrrr...

Je kunt in Gmail dus ook een extern POP3-account pollen? En kun je in Gmail dan ook bestaande e-mail (vanuit T-bird bijv) importeren?

日本!🎌

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:57

Nakebod

Nope.

Gmail kan externe accounts aan ja, al heb ik daar zelf geen ervaring mee.
Ook niet met het importeren, al staat mij er wel iets van bij dat Google iets heeft voor synchronisatie ofzo. (Google Sync ofzo?)

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen