format en van Vista naar Xp > sata drivers?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views

• Sonaya
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-11-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een Toshiba Satellite Pro laptop met Vista erop. Ik wil alles formatteren en XP Pro erop zetten.
Helaas krijg ik de melding: windows kan geen vaste schijfstations in uw computer vinden. Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor een mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren. Setup kan niet doorgaan.
Heb zitten googelen en ben er achter gekomen dat het met een sata driver te maken heeft en dat je een usb-floppy moet hebben om daar de drivers op te zetten en dat dan te laten installeren aan het begin van de windows-setup (o.i.d.), bladiebla.
Is dit nou echt de enige mogelijkheid? Ik vind het zonde om alleen hiervoor een usb-floppy te moeten kopen :( .

En moet dit nou telkens als ik XP opnieuw op deze laprop wil zetten of is het eenmalig?

Grtz Sonaya

• QinX
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-02 19:03

QinX

Shai-Hulud

Gewoon de Sata driver slipstreamen op een CD/DVD dan hoef je dat niet iedere keer te doen.

http://tweakers.net/productreview/user/184256

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
QinX schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 20:31:
Gewoon de Sata driver slipstreamen op een CD/DVD dan hoef je dat niet iedere keer te doen.
Idd, en heb je geen floppydisk nodig ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:45

PeaceNlove

Deugleuter

Slipstreamen doe je met het programma nlite.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken. Daarnaast is het zo dat dit probleem al zo vaak is langsgekomen dat het makkelijk te vinden is als je even kijkt in de juiste fora.
Dit topic gaat dus op slot.

Dit topic is gesloten.