Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[W7] My Documents verplaatsen, werkt maar half?

Pagina: 1
Acties:

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik weet dat ik de My Documents folder kan verplaatsen door er op te right-clicken en de locatie te wijzigen.
De nieuwe lokatie heb ik als enkele lokatie staan en alle andere heb ik weg gehaald.
Dit werkt goed voor Windows zelf want als ik de My Documents folder open zie ik enkel de nieuwe lokatie met alles wat daar hoort te staan.

Toch zijn er programma's die niet naar de verplaatste My Documents gaan maar gewoon in de root/user/my documents hun spullen zetten. Dat wil ik niet, maar ik weet niet hoe ik het ieder programma duidelijk moet maken waar ze hun data in moeten zetten.

Iemand?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je moet niet voor 'doel zoeken...' kiezen maar voor 'Verplaatsen'.

Eventueel kiezen dat de oude inhoud naar de nieuwe locatie verplaatst moet worden en ook de andere programma's zouden nu goed moeten gaan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:34

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Top tip zat hier met het zelfde probleem. Was een beetje in de war met de "bibliotheek" functie van windows 7

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-11 15:56

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb ook een kleine ontdekking gedaan.
Vanuit het StartMenu de lokatie wijzigen van de 'Documents' link is een eerste stap, maar in de Total Commander een right-click geven op de C:\users\{ikke}\Documents geeft nogmaals dezelfde optie om te verplaatsen.

Gedaan... en ben nu aan het testen.

Note: Hij deed dit maar 1x, de tweede keer dat ik het wou verplaaten (omdat ik eerst verbaasd was dat het kon) gaf de verplaats optie niet meer...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tijgert schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 18:21:
Toch zijn er programma's die niet naar de verplaatste My Documents gaan maar gewoon in de root/user/my documents hun spullen zetten. Dat wil ik niet, maar ik weet niet hoe ik het ieder programma duidelijk moet maken waar ze hun data in moeten zetten.

Iemand?
Door de developer een rotschop te geven en 'm te vertellen dat ie daarvoor de bestaande Shellfolder APIs voor moet gebruiken in plaats van hardcoded padnamen.
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/bb776911(VS.85).aspx

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 14-01-2010 20:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Je kunt je Documents folder (en andere mappen in je user folder) ook verplaatsen door dit via de verkenner te doen. (Knippen / plakken).
Even rebooten en alles staat goed.

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Pagina: 1