[Macbook Pro] Namaak accu kopen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een macbook pro (niet unibody, vorig model) de accu heeft het na 65 laadbeurten laten afweten, niet genoeg cycles gedaan volgens apple. De batterij heeft te lang stil gezeten.

Nu moet ik een nieuwe kopen, 140 euro in de winkel. Maar nu staan er ook veel goedkopere (tot 50 euro) op ebay (namaak).

Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft? Is er een reden voor het zware prijskaartje van apple? Is het een ander type cell dat erin zit. De namaak accu's hebben allen dezelfde capaciteit, sommige zelfs meer.

Of weet iemand welk een goed namaak "merk" zou kunnen zijn.

Cheerios!
Karel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 04:52

Sprite_tm

Semi-Chinees

Geen idee. Ik denk dat de Appelaars hier meer mee kunnen dan wij in EL. Een Macbook heeft namelijk veel te weinig serieele en parallele poorten om interessant te wezen voor ons ;)

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
Dat verschilt uiteraard per merk. Namaak accu's zullen altijd slecht zijn, 3rd party natuurlijk niet per se.

Ik zou er geen risico mee willen lopen. Ontploffen zou ik niet bang voor zijn, maar ik weer dat veel 3rd party telefoonaccu's hun specs niet waarmaken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op ebay een nieuwe mbp accu gekocht voor 45e. Was volgens de verkoper wel een genuine accu maar aan het prijskaartje te zien lijkt me dat nogal dubieus maar het zou best kunnen. Desalniettemin doet de batterij het prima. 56 cycles en 97% health. Dat is toch zeker niet minder dan mijn "originele".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb er een zitten in m'n huidige MBP uit 2007. Accuduur is eigenlijk gelijk aan de originele accu, heb wel het idee dat hij wat minder lang mee zal gaan kwa levensduur. Zou me niet veel uitmaken aangezien ik voor het geld van een originele accu drie namaakversies kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die health zegt niet zo veel. Ik had er ook een maar na een jaar (ze slijten toch sneller) valt hij gewoon helemaal uit, ook al zit er nog 47% lading in en zegt ie dat de health goed is. Zelfde verhaal een beetje als met die namaak USB-sticks die wel zeggen dat ze 8GB zijn (dat rapporteren ze aan Windows bv) maar in werkelijkheid maar 2 GB op past ofzo. Mijn ervaring is dat de goedkoopste accu's toch sneller slijten dan de originele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 17:23
Ik heb via eBay ook een namaak accu gekocht voor een paar tientjes, ik denk tenminste dat hij nep is. Hij ziet er exact hetzelfde uit als de originele accu maar de 2 p's uit Apple lijken omgekeerde b's. Het ziet er net even iets anders uit :')

Hij doet het prima. Ik zou zo een 2e kopen als deze het ook zou begeven! :)

Afbeeldingslocatie: http://www.keikut.nl/meuk/98b7e2e0f5b243d0323e0f2294445326.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-09 17:54
Off-topic, maar ik heb nu zo'n 2 maanden een normale macbook. Neem hem regelmatig (bijna elke dag) mee naar school en beschik daar niet altijd over stroom.

Nu schrok ik een beetje toen ik keek naar de resultaten van dat coconutbattery.

Afbeeldingslocatie: http://i29.photobucket.com/albums/c293/Mrigor/Schermafbeelding2010-01-14om210350.png

Is dit normaal voor zo'n accu na 2 maanden? Die 28 cycles lijkt me eigenlijk ook sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor de reacties, met namaak bedoelde ik natuurlijk 3rd party. Dan denk ik dat ik mij ook zo eentje ga aanschaffen, hebben jullie weet van bepaalde merken? Op ebay lijken ze nogal merkloos te zijn. Dan kan ik er eentje nemen waarvan jullie ietwat tevreden van zijn.
Pagina: 1